Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-محققان در مورد افرادی که پس از یک مورد شدید ویروس کرونا بهبود یافته اند، ابراز نگرانی می کنند.
 به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیماران بستری شده با کووید 19 در بیمارستان 2.5 برابر بیشتر از افرادی که هرگز به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، در طول سال بعد جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته محققان، احتمال مرگ آنها تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی است که مبتلا به مورد خفیف کووید شده اند.
حتی خطر مرگ برای بیماران مبتلا به کووید بستری در بیمارستان که سن آنها کمتر از 65 سال است بیشتر است: بیش از سه برابر بیشتر از بیماران بدون کووید و حدود سه برابر بیشتر از مبتلایان به کووید خفیف.
«آرچ ماینوس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه فلوریدا، در این باره می‌گوید: «متاسفانه 1 نفر از هر 5 نفر در این مطالعه که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند، به دلیل یک مشکل سلامت مرتبط با این بیماری جان خود را از دست دادند.»
وی در ادامه افزود: «ما متوجه شدیم که تنها 20 درصد از این مرگ‌ها ناشی از تشخیص‌های تنفسی یا قلبی عروقی است.»
این تیم تحقیقاتی سوابق سلامت بیش از 13600 بیمار تحت درمان دانشگاه فلوریدا را از ژانویه 2020 تجزیه و تحلیل کردند، از جمله 178 مبتلا به کووید شدید و 246 مبتلا به کووید خفیف یا متوسط.
محققان پس از مرخص شدن افراد از بیمارستان شروع به ردیابی افراد مبتلا به کووید شدید کردند.
بر اساس نتایج منتشر شده مشخص شد که احتمال مرگ بیماران بستری برای کووید 2.5 برابر بیشتر از افراد بدون عفونت و 1.8 برابر بیشتر از افراد مبتلا به کووید خفیف است.
این خبر برای افراد جوان‌تر از 65 سال بدتر بود چراکه 3.3 برابر بیشتر از افراد بدون کووید و 2.8 برابر بیشتر از افراد مبتلا به کووید خفیف در معرض خطر مرگ بودند.
به گفته محققان، اکثر بیماران کرونایی که در عرض یک سال پس از ترخیص از بیمارستان جان خود را از دست دادند، به دلایل غیرمرتبط با قلب یا ریه‌ها، اعضایی که با بیشترین آسیب از ویروس کرونا مواجه بودند، جان خود را از دست دادند.

نگرانی جهانی از عدم دسترسی به ابزارهای مقابله با کرونا
مدیرکل همکاری های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: همه گیری کنونی همچنان چالش‌های ناشی از عدم دسترسی به ابزارها و واکسن‌های کووید 19 را نشان می‌دهد.
 دومین نشست ویژه مجمع جهانی بهداشت (WHASS) جهت بحث و گفتگو پیرامون ایجاد احتمالی یک معاهده جدید جهانی برای حمایت از آمادگی در برابر بیماری همه گیر برگزار شد و نمایندگان 194 کشور عضو WHO به مدت سه روز برای بررسی تدوین یک سند بین‌المللی جدید و یا تقویت IHR 2005 برای مقابله با پاندمی های احتمالی آینده گرد هم آمدند.
محمد حسین نیکنام مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، به نمایندگی از وزارت بهداشت کشورمان بیانیه‌ای را در این مجمع ارائه کرد.
در این بیانیه تاکید شده است: مایه خرسندی من است که در این مقطع حساس، زمانی که جامعه جهانی بهداشت برای ارزیابی و شناسایی بهترین راه پیش رو برای تقویت ظرفیت‌های آمادگی و واکنش برای شرایط اضطراری بهداشتی در آینده، گرد هم آمده‌اند، در این جا حاضر باشم.
طی دو سال گذشته، همه‌گیری کووید 19 باعث ایجاد بیماری و رنج فاجعه‌بار و زیادی برای همه مردم جهان شده است و این چالش هنوز هم ادامه دارد. درسی که از چالش عظیم ناشی از این بیماری همه گیر آموخته شد، این است که جهان نمی‌تواند تا زمان حملات مرگبار بعدی همه گیر بیکار بماند. ما باید آمادگی بیشتری داشته باشیم و در مواجهه با همه‌گیری‌های آینده به طور مؤثرتر و مفیدتر واکنش نشان دهیم.
ایران قویاً از نقش کلیدی WHO در امنیت جهانی بهداشت و ابتکارات واکنش‌های اضطراری حمایت می‌کند و معتقد است که نیاز فوری به تقویت این سازمان به منظور انجام وظایف قانونی خود از جمله ابتکارات برای تحکیم تلاش‌های آن در قبال آینده وجود دارد.
ما موضع خود را تکرار می‌کنیم که IHR یک ابزار ضروری موجود در رسیدگی به شرایط اضطراری بهداشت جهانی است. با این حال، کارایی IHR به ظرفیت و تعهد کشورهای عضو به اجرای آن بستگی دارد. همکاری چندجانبه برای حمایت از اجرای IHR، به ویژه از طریق حمایت مالی قابل پیش بینی و پایدار در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، بسیار مهم است.
ما همچنین تأکید می‌کنیم که رابطه بین هر چارچوب قانونی جدید و IHR 2005 موجود باید به وضوح بیان و تعریف شود. به نظر ما، هر ابزار جدیدی باید IHR باشد، و نباید موازی یا جایگزین آن شود.
ما از دیدگاه‌های متفاوت آگاه هستیم که به دنبال متحد کردن کشورهای عضو به سمت یک دستور کار جهانی مشترک برای جوامع انعطاف‌پذیرتر در برابر همه‌گیری‌های آینده است. در این راستا، ما تأکید می‌کنیم که «دسترسی برابر» به تجهیزات پزشکی و ظرفیت‌های تولید برای کشورهای در حال توسعه که عواقب نامتناسب بیماری همه‌گیر کووید 19 را تحمل می‌کنند، بسیار مهم است. همه گیری کنونی همچنان چالش‌های ناشی از عدم دسترسی به ابزارها و واکسن‌های کووید 19 را نشان می‌دهد. این نگرانی باید در هر نتیجه قابل پیش بینی تلاش‌های جمعی ما مورد توجه قرار گیرد.
در نهایت، یکی از مهم‌ترین ملاحظات در توسعه یک معاهده بیماری همه گیر این است که چگونه می‌توان از عرضه عادلانه تجهیزات پزشکی به همه کشورهای عضو و انتقال فناوری به کشورهای در حال توسعه اطمینان حاصل کرد. بنابراین بهترین تصمیم را باید با تمرکز بر این هدف اتخاذ نمود. یک مسیر روشن مبتنی بر اجماع به سمت هدف مشترک ما، چیزی است که باید از کل این فرآیند انتظار داشته باشیم.

اروپا در موج اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی 
همزمان با شدت گرفتن موج سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون، اعتراضات علیه محدودیت‌ها و قرنطینه کرونایی در بسیاری از نقاط اروپا از جمله انگلیس، اتریش و هلند افزایش یافته است.
 به نوشته روزنامه دیلی میل، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که با وجود شیوع سویه جدید کرونا و مشاهده آن در 38 کشور اما کسی از ابتلا به این سویه جدید جان خود را از دست نداده است. با این حال، مقام‌های جهانی اقدامات بیشتری را از جمله وضع جریمه‌های نقدی برای ترغیب مردم به واکسیناسیون در نظر گرفته‌اند.
اما این اقدامات باعث شده تا بسیاری از مردم در سراسر اروپا دست به اعتراض بزنند؛ در اتریش افرادی که واکسینه نشدند و قوانین کرونایی را نقض می‌کنند که تا 11 دسامبر سال جاری میلادی تمدید شده، باید جریمه‌ای تا 500 یورو بپردازند. هر فردی هم که از چک‌آپ‌های واکسینه تبعیت نکند، تا 1450 یورو جریمه می‌شود.
در وین هزاران تن علیه این محدودیت‌ها دست به اعتراض زدند.
معترضان در وین پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان "خودم تصمیم می‌گیرم"، "اتریش را یک بار دیگر باشکوه می‌کنیم" و "انتخابات جدید"- اشاره به تنش‌های سیاسی اخیر در این کشور- نوشته شده بود.
حدود 1200 مامور پلیس برای رسیدگی به اعتراضات در وین حضور داشتند. پلیس گفته که آنها همچنان به معترضان گوشزد می‌کردند که از ماسک استفاده کرده و افرادی را که از این کار امتناع کردند، جریمه می‌کردند. یک کمیته از پارلمان اتریش نیز اخیرا مدت زمان قرنطینه را تا 20 روز تمدید کرد و دولت گفته که این طولانی‌ترین زمان است.
اتریش با جمعیتی 8.9 میلیون نفری، 1.2 میلیون مورد ابتلای به کرونا دارد و بیش از 12 هزار مورد مرگ ناشی از ابتلای به این ویروس از زمان آغاز پاندمی در سال گذشته میلادی گزارش شده است.
اتریش هم که شاهد بالا رفتن هر روزه تعدا مبتلایان به کروناست همین ماه گذشته میلادی نخستین کشوری در غرب اروپا شد که قرنطینه را بار دیگر به جریان انداخت و گفت که واکسیناسیون از فوریه 2022 اجباری است.

 آمریکا در صدر جدول مبتلایان
بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا همچنین با بیش از 49.9 میلیون مبتلا و بیش از 808 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
 مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به 265 میلیون و 707 هزار و 478 نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و 264 هزار و 135 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و همچنین 239 میلیون و 399 هزار و 773 نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا همچنین با بیش از 49.9 میلیون مبتلا و بیش از 808 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از 34.6 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 22.1 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 615 هزار و هند با بیش از 470 هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -19 را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.
بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار 280 هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی 10 میلیون و 421 هزار و 104 بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همچنین ایران با مجموع شش میلیون و 131 هزار و 356 ابتلا و 130 هزار و 124 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در رتبه نهم در بین 10 کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
بر اساس آمار فوق در حال حاضر در 18 کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، آلمان، ایران، آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا، کلمبیا، اندونزی، مکزیک، لهستان، اوکراین و آفریقای جنوبی نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 222 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تاکنون فوت ناشی از سویه اُمیکرون گزارش نشده است
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: با وجود گسترش سویه جدید کروناویروس موسوم به اُمیکرون، تاکنون فوت ناشی از این سویه گزارش نشده است.
سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه هشدارها نسبت به اینکه سویه اُمیکرون می تواند بر روند بازیابی وضعیت اقتصادی جهانی تاثیر منفی داشته باشد، اعلام کرد: این سویه دستکم در 38 کشور جهان شناسایی شده اما هیچ مورد فوت ناشی از آن گزارش نشده است.
ایالات متحده و استرالیا از جمله جدیدترین کشورهایی هستند که انتقال بومی سویه اُمیکرون را گزارش کرده اند و شیوع این سویه موجب شده مجموع آمار مبتلایان به کووید-19 در آفریقای جنوبی از سه میلیون نفر فراتر رود.
سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که ممکن است هفته ها طول بکشد تا مشخص شود مسری بودن سویه اُمیکرون به چه میزان است، آیا موجب بروز نوع شدید بیماری می شود و روش های درمانی و واکسیناسیون تا چه میزان در برابر آن موثر هستند.
"مایکل رایان"، رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت گفت: در تلاش هستیم به سوالات موجود در رابطه با این سویه پاسخ دهیم.
بنابر اعلام این سازمان، مورد فوت ناشی از ابتلا به سویه اُمیکرون گزارش نشده است اما گسترش این سویه هشدارهایی را در پی داشته چرا که احتمال دارد طی چند ماه آینده بیش از نیمی از موارد ابتلا به کووید-19 در اروپا به سویه اُمیکرون اختصاص پیدا کند.
به نقل از روزنامه گاردین، بررسیهای اولیه محققان در آفریقای جنوبی حاکی از آن است که سویه اُمیکرون در مقایسه با دو سویه دلتا و بتا، سه برابر بیشتر احتمال دارد موجب ابتلای مجدد شود

خبری وحشتناک درباره کرونای «اومیکرون»
آفریقای جنوبی کشف نوع جدیدی را که بعدا به نام اُمیکرون نام‌گذاری شد، در 25 نوامبر اعلام کرد زیرا موارد ابتلا به این بیماری افزایش و سویه در سراسر جهان گسترش یافت.
 نتایج تحقیقی در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد خطر عفونت مجدد با سویه اُمیکرون سه برابر بیشتر از سویه‌های پیشین ویروس کروناست.
جولیت پولیام، از مرکز مدل‌سازی و تحلیل اپیدمیولوژیک آفریقای جنوبی و هری مولتری از مرکز ملی بیماری‌های واگیر، اظهار کردند: این یافته شواهدی از توانایی سویه اُمیکرون برای فرار از مصونیت ناشی از عفونت قبلی را ارائه می‌کند.
محققان خاطرنشان کردند: این مطالعه بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از طریق سیستم بهداشتی آفریقای جنوبی با حدود 2.8 میلیون عفونت کروناویروس تایید شده بین مارس 2020 تا 27 نوامبر سال میلادی جاری انجام شده است. از این تعداد 35 هزار و 670 مورد مشکوک به عفونت مجدد بودند.
آنان افزودند: در حال حاضر اولویت ما تعیین میزان فرار ایمنی اُمیکرون از ایمنی طبیعی و ناشی از واکسن همچنین قابلیت انتقال آن نسبت به انواع دیگر و تاثیر آن بر شدت بیماری است. 
این سویه به سرعت در صنعتی‌ترین منطقه آفریقا گسترش یافته و بر اساس داده‌های دولت آفریقا، تعداد موارد جدید در روز پنجشنبه از 11 هزار نفر فراتر رفته است؛ در حالی که 2 هفته پیش این رقم 585 بود.
به گفته موسسه ملی بیماری‌های واگیر در گوتنگ، ثروتمندترین استان و کانون کووید 19 هر فرد آلوده به‌ طور متوسط ‌می‌تواند ویروس را به 2.33 نفر دیگر منتقل کند.

 آفریقای جنوبی به لیست کشورهای پُرمبتلا پیوست 
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به 265 میلیون و 211 هزار و 5 نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و 258 هزار و 801 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و همچنین 239 میلیون و یک هزار و 47 نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
 بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا همچنین با بیش از 49.8 میلیون مبتلا و بیش از 808 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از 34.6 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 22.1 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 615 هزار و هند با بیش از 470 هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -19 را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.
بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار 278 هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی 10 میلیون و 379 هزار و 647 بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همچنین ایران با مجموع شش میلیون و 129 هزار و 199 ابتلا و 130 هزار و 66 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در رتبه هشتم در بین 10 کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
بر اساس آمار فوق در حال حاضر در 18 کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آلمان، آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا، کلمبیا، اندونزی، مکزیک، لهستان، اوکراین و آفریقای جنوبی نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
 روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 222 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

هلند 18 مسافر از آفریقای جنوبی با تست مثبت اُمیکرون شناسایی کرد
مقامات بهداشتی هلند  اعلام کردند که تست کرونای 18 مسافر از مجموع مسافران مشکوک مبتلا به کووید19 که هفته گذشته با دو پرواز از آفریقای جنوبی وارد این کشور شده بودند برای ابتلا به سویه امیکرون مثبت بوده است.
موسسه بهداشت هلند (RIVM) در بیانیه ای اعلام کرد که تحقیقات در مورد مسافران این دو پرواز اکنون به پایان رسیده است.
پیش از این بیش از 600 مسافر با دو پرواز در تاریخ 26 نوامبر سال جاری میلادی (2021) از آفریقای جنوبی وارد هلند شدند که با انجام آزمایشات، تست کرونای 61 نفر آن ها از جمله 18 نفری که به سویه امیکرون آلوده هستند، مثبت بوده است.
به گزارش یورو نیوز، به گفته مقامات محلی، افرادی که تست آنها مثبت بوده اما علایمی از بیماری نداشته‌اند روز گذشته از قرنطینه خارج شده و سایرین می بایست مدت زمان بیشتری را در قرنطینه به سر ببرند.

محدودیت‌های سفر به بریتانیا بیشتر شد
دولت بریتانیا در پی نگرانی از شیوع نوع «اُمیکرون» ویروس کرونا محدودیت‌های سفری را تشدید کرد.
به گزارش اسوشیتدپرس، دولت بریتانیا روز شنبه در پی نگرانی از شیوع نوع «اُمیکرون» ویروس کرونا اعلام کرد تمامی مسافرانی که به انگلستان سفر می‌کنند باید قبل از سفر آزمایش کرونا انجام دهند.
این مقررات جدید از ساعت چهار صبح به وقت لندن از روز سه‌شنبه به اجرا گذاشته خواهد شد.
همچنین، بر اساس تصمیمات جدید دولت بریتانیا، نیجریه به «فهرست قرمز مسافرتی بریتانیا» اضافه شد. در نتیجه ورود مسافران از نیجریه به جز ساکنان بریتانیا و ایرلند ممنوع خواهد بود. مسافران مجاز به ورود هم باید مدتی را در مکان‌های تعیین‌شده در قرنطینه سپری کنند.
روز شنبه، مقامات بریتانیا 42,848  مورد جدید ابتلا و 127 مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رساندند.
بریتانیا که تاکنون بیش از 145,000 مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده در اروپا بعد از روسیه بیشترین آمار مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس را به ثبت رسانده است.

ثبت رکورد موارد ابتلا و تلفات کرونایی در کره جنوبی
بر اساس آمارهای رسمی، کره جنوبی  با ثبت 5352 مورد ابتلا به کووید19 و 70 مورد فوتی ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری، رکورد موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید19 را گزارش کرد.
 همچنین تاکنون 9 مورد ابتلا به سویه امیکرون کروناویروس نیز در این کشور به ثبت رسیده است.
بر اساس گزارش ها، مقامات این کشور  اعلام کردند که افراد برای ورود به اماکن عمومی از جمله رستوران ها و سینماها می بایست کارت واکسن خود را ارایه دهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین مقررات محدودیت تجمعات خصوصی از دوشنبه آتی در منطقه بزرگ و پرجمعیت سئول از 10 نفر در حال حاضر به شش نفر کاهش خواهد یافت و برای کسانی که خارج از پایتخت زندگی می کنند از 12 نفرِ فعلی به هشت نفر تقلیل می‌یابد.

شناسایی امیکرون در 6 ایالت دیگر آمریکا
کارشناسان بهداشتی ایالات متحده از شناسایی سویه امیکرون کروناویروس در شش ایالت دیگر این کشور خبر دادند.
به گفته کارشناسان بهداشتی آمریکا، شش ایالت دیگر نیز  سویه امیکرون کروناویروس را شناسایی کرده و به جمع ایالات این کشور که این سویه در آنجا شناسایی شده بود، پیوستند.
با این حال کارشناسان اظهار کردند که با فرا رسیدن فصل سرما و تعطیلات مرتبط با سال نو میلادی، احتمالا سویه دلتا همچنان تهدید بزرگتری برای این کشور محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ایالات نیوجرسی، مریلند، میزوری، نبراسکا، پنسیلوانیا و یوتا هر کدام اولین موارد ابتلا به سویه امیکرون کروناویروس را روز گذشته گزارش داده اند.

شناسایی سویه اُمیکرون در هند
مقامات هند از شناسایی دو مورد از اولین موارد ابتلا به سویه امیکرون کروناویروس در ایالت "کارناتاکا" واقع در جنوب این کشور خبر دادند.
 به گفته مقامات محلی یکی از افراد مبتلا مردی 66 ساله تبعه آفریقای جنوبی بوده است. وی از آفریقای جنوبی به هند سفر کرده بود و در حال حاضر این کشور را ترک کرده است.
دومین فرد مبتلا به سویه امیکرون یک پزشک 46 ساله بوده که در شهر بنگلور واقع در جنوب هند شناسایی شده و سابقه سفر نیز ندارد.
بر اساس گزارش ها، این دو مورد از اولین موارد ابتلا به سویه اُمیکرون کروناویروس در هند هستند.
همچنین اخیرا سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز نسبت به خطر سرایت بالای این سویه هشدار داده است.
به گفته مقامات بهداشتی، دو بیمار مبتلا به سویه اُمیکرون علائم خفیفی ناشی از ابتلا به این سویه کروناویروس را نشان داده اند.
گزارش ها حاکیست، تمامی تماس های این افراد از نظر ابتلا به سویه اُمیکرون تحت بررسی هستند.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، پزشک مبتلا به سویه اُمیکرون کروناویروس باعث ابتلای پنج تن دیگر از افرادی که اخیرا با وی در تماس بوده اند، شده است.

افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در آفریقای جنوبی
وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفت: از زمانیکه برای اولین بار سویه اُمیکرون شناسایی شده است شاهد افزایش شدید موارد ابتلا به بیماری کووید-19 بوده ایم.
 "جو فاهلا" وزیر بهداشت آفریقای جنوبی طی یک سخنرانی مجازی گفت: از زمانیکه سویه اُمیکرون برای اولین بار در کشور شناسایی شد، شاهد افزایش شدید موارد ابتلا بوده‌ایم و نشانه هایی مبنی بر سرعت بالای انتقال این سویه وجود دارد.
وی افزود: در هفت روز گذشته افزایش شدیدی در موارد ابتلا مشاهده شده است. از مجموع 2565 مورد جدید ابتلا در پنجشنبه هفته گذشته به رکورد شناسایی 11 هزار و 555 بیمار در روز گذشته رسیده‌ایم. موارد جدید ابتلا طی هفت روز بیش از 300 درصد افزایش یافته و میزان تستهای مثبت از یک تا دو درصد طی دو هفته قبل به 22 درصد رسیده است.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی همچنین اظهار کرد: نشانه‌هایی وجود دارد که سویه اُمیکرون در واقع بسیار قابل انتقال است و می‌توان به بروز بیماری در افراد واکسینه شده ‌اشاره کرد اما این عفونت به ویژه در افراد واکسینه شده باعث بروز نوع خفیف بیماری می‌شود.

اُمیکرون سویه غالب کرونا در اروپا می‌شود
اتحادیه اروپا اعلام کرد: در مدت چند ماه اُمیکرون به سویه غالب در بیشتر کشورهای منطقه تبدیل می‌شود.
 آژانس بهداشت اروپا هشدار داد: ظرف چند ماه سویه اُمیکرون می‌تواند عامل بیش از نیمی از موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در اروپا باشد. هنوز هیچ موردی از ابتلا به نوع شدید بیماری ناشی از این سویه در این منطقه شناسایی نشده است.
برآورد انجام شده می‌تواند نشان دهنده اهمیت اطلاعات اولیه موجود در مورد قابلیت انتقال بسیار بالای سویه اُمیکرون نسبت به سویه دلتا باشد که پیش از اُمیکرون مسری‌ترین گونه از سویه‌های اصلی کروناویروس در نظر گرفته می‌شد.
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC) اعلام کرده است: بر اساس مدل‌سازیهای انجام‌شده نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد سویه اُمیکرون می‌تواند عامل بیش از نیمی از موارد ابتلا به کروناویروس طی چند ماه آینده باشد.
تاکنون هیچ مدرک قطعی در مورد قابلیت انتقال سویه اُمیکرون وجود ندارد؛ اما ماریا ون کرخوف مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت در زمینه بیماری کووید-19 روز چهارشنبه گفت انتظار می‌رود ظرف چند روز اطلاعاتی در این مورد بدست آید.
به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا، از زمان شناسایی سویه اُمیکرون در آفریقا تاکنون 79 مورد ابتلا به این سویه در کشورهای اروپایی ثبت شده است.

احتمال اجباری شدن تزریق واکسن کرونا در آلمان
مقامات آلمان تصمیم گرفته اند تا محدودیتهای بیشتری را برای افرادی که از تزریق واکسن خودداری می‌کنند، در نظر بگیرند.
 صدراعظم آلمان  گفت: با اعمال محدودیتهای جدید افرادی که واکسینه نشده‌اند از حضور در فروشگاه‌های فروش اجناس و کالاهای غیر ضروری، رستوران‌ها، اماکن فرهنگی و تفریحی منع خواهند شد. آن‌ها همچنین باید سطح تماس خود با افراد دیگر را در خانه و خارج از خانه محدود کنند.
صدر اعظم آلمان همچنین افزود: قرار است نمایندگان پارلمان درباره امکان اجرای دستور عمومی برای واکسیناسیون تمام افراد از ماه فوریه یا مارس بحث و تبادل نظر کنند.
آنگلا مرکل با تاکید بر اینکه وضعیت در کشور حاد است، خواستار همبستگی ملی در زمینه مقابله با همه گیری کووید-19 شد.
به گزارش یورونیوز، وی گفت: توافق شده است تا استفاده از ماسک در مدارس این کشور الزامی شود، محدودیت‌های جدیدی برای جلسات خصوصی اعمال و تا پایان سال 30 میلیون نفر در برابر کروناویروس واکسینه شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین اومیکرون سویه امیکرون کروناویروس ابتلا به بیماری کووید 19 ابتلا به سویه امیکرون برابر بیشتر از افراد سازمان جهانی بهداشت میکرون کروناویروس پس از ایالات متحده مجموع مبتلایان مبتلایان به کووید گزارش خبرگزاری آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی جان خود را از دست مورد فوت ناشی سویه ا میکرون سویه ا میکرون سویه ا میکرون بر اساس آمارهای ابتلا به سویه ا شناسایی سویه ا بیماری همه گیر سه برابر بیشتر گزارش نشده مبتلا به کووید موارد ابتلا آمار مبتلایان هزار جانباخته شمار مبتلایان کووید خفیف کووید 19 میلیون مبتلا بر اساس آمار ویروس کرونا شناسایی شده افراد مبتلا افزایش شدید حال حاضر نشان می دهد محدودیت ها ایالت دیگر شناسایی شد مورد ابتلا میلیون نفر سه میلیون روز گذشته سویه جدید نفر فراتر همه گیری داده اند 9 میلیون چند ماه بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد

یونس عرب مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه آمار ابتلا به بیماری تالاسمی در استان‌های شمالی و جنوبی کشور بیشتر است، اطهار کرد: در واقع آمار ابتلا به تالاسمی در استان‌هایی که در مجاورت دریا قرار دارند بیشتر است.

وی ازدواج‌های فامیلی را نیز یکی از عوامل اصلی ابتلا به تالاسمی عنوان کرد و ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان آمار ابتلا بالاست، چون دو فاکتور اصلی وجود دارد یعنی هم در مجاورت دریا قرار گرفته و هم ازدواج‌های فامیلی در این استان آمار بالایی دارد. در واقع این استان با داشتن یک‌هفتم بیماران تالاسمی و جمعیت ۳ هزار و ۷۵۰ بیمار، رکورددار تولد بیماران تالاسمی است.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی به استان‌های مازندران، خوزستان، بوشهر و گلستان اشاره کرد و افزود: آمار بیماران تالاسمی در تهران هم کم نیست، در تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی داریم که هم مهاجرت در این آمار دخیل است و هم بخش دیگر آن به ازدواج‌های فامیلی برمی گردد.

عرب گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین و یزد کمترین بیمار تالاسمی وجود دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی با بیان اینکه کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی دستاورد بزرگی در نظام سلامت کشور است، گفت: هم اکنون در کل سال در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نوزاد مبتلا به تالاسمی به دنیا می‌آید که این در حالی است که در سال‌های گذشته این آمار به بیش از هزار نفر می‌رسید، در واقع این دستاورد بزرگی در حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود.

یاسر داودیان، رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز به خبرنگار آنا گفت که واردات داروی بیماران تالاسمی با تحریم‌ها به مشکل برخورده است. به همین دلیل داروسازان تلاش کردند دارو‌های بیماران تالاسمی را در داخل کشور تولید کنند و در حال حاضر تعداد زیادی از بیماران تالاسمی که دچار مشکل ژنتیکی خونی هستند از این دارو‌ها استفاده می‌کنند و باید زمان بگذرد تا میزان تاثیر این دارو‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم از سوی وزارت بهداشت برنامه‌ای اتخاذ شود تا مشکلات بیماران صعب‌العلاج و نادر همانند تالاسمی به زودی مرتفع شود.

 رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران در ادامه با بیان اینکه ۲۷ سال پیش نخستین بیمار تالاسمی در آمریکا شناسایی شد و در حال حاضر، این بیماری شایع‌تر شده است، گفت: با توجه به توان حمایتی دولت و شرایطی که بیماران دارند، انتظار داریم وزارت بهداشت و هر دستگاه مرتبط با بیماران صعب‌العلاج تدبیری بیندیشند تا بیمار به جز درد بیماری، درد دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر