Web Analytics Made Easy - Statcounter

با معرفی رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری و تایید وزیر علوم، اعضای حقیقی دوره هشتم هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شدند.

به گزارش ایسنا، مطابق این احکام مهندس علی‌اکبر محرابیان (وزیر نیرو)، مهندس رستم قاسمی (وزیر راه و شهرسازی)، دکتر کامران دانشجو (عضو هیات علمی و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران)، دکتر عیسی زارع‌پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، دکتر سعید محمد (دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی) و دکتر میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی)، به عنوان اعضای حقیقی دوره هشتم هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از متن احکام صادره خطاب به هیات امنای جدید آمده است: در اجرای بند ب-۹ ماده ۲ قانون اهداف ، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با استناد به بند ج ماده ۱ قانون تشکیل هیاتهای امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی ، به موجب این حکم به مدت ۴ سال به عضویت هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب می‌شوید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت دانشگاه علم و صنعت ایران امنای دانشگاه هیات امنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارد و تهمیداتی در نظر گرفته‌ایم تا از زایش و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان که در مجموعه‌های دانشگاهی صورت می‌گیرند نیز بتوانیم حمایت کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از معاونین این صندوق، صبح امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 از تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه علم و صنعت بازدید کردند. در ادامه این بازدید، نشست مشترک مسئولان صندوق نوآوری و مسئولان این دانشگاه برگزار شد.

زیست‌بوم خوبی حول دانشگاه علم و صنعت شکل گرفته است

خیاطیان در این نشست گفت: زیست‌بومی که حول دانشگاه علم و صنعت ایران به ویژه در بحث نهادسازی شکل گرفته است، اتفاق مبارکی است. صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه نیز شکل گرفته و درحال فعالیت است. پارک علم و فناوری دانشگاه نیز به تازگی موفق به اخذ مجوز شده است. همه این مراکز، زمینه‌ساز حضور واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان (در مجموعه دانشگاه) است. همه این موارد، زیرساخت‌هایی هستند که به شکل‌گیری و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم کمک می‌کنند.

وی افزود: در صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه حمایت و تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده داریم؛ اما اعتقاد داریم اگر به سراغ سرچشمه‌های دانش‌بنیان نرویم، قاعدتا کشور در این حوزه عقب می‌افتد. توانمندی‌های بالایی که در دانشگاه‌های کشور وجود دارند، می‌توانند چشمه‌های جوشانی برای ایجاد و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان باشند و نگاه ما به دانشگاه‌ها در حوزه دانش‌بنیانی به این شکل است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: عمده بحث شرکت‌های دانش‌بنیان، بحث نیروی انسانی است و عنصر مهم در ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، همین نیروی انسانی است، این نیروهای خلاق و نخبه‌‌ای در دانشگاه‌های کشور حضور دارند و می‌توانند جذب شرکت‌های دانش‌بنیان شوند. بحث بعدی، حوزه کسب‌وکار است که بسیار حائز اهمیت است و باید به این بخش هم توجه ویژه‌ای داشت.

رونمایی از 4 محصول جدید کاتالیستی با همکاری دانشگاه و صنعت

وی با بیان اینکه طبق قانون، صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارد در عین حال گفت: تهمیداتی در نظر گرفته‌ایم تا از زایش و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان که در مجموعه‌های دانشگاهی صورت می‌گیرند نیز بتوانیم حمایت کنیم؛ از جمله می‌توانیم به صندوق‌های پژوهش و فناوری اشاره کنیم که بازوهای صندوق نوآوری در دانشگاه‌ها و استان‌ها هستند. خدماتی مختلفی به صندوق‌های پژوهش و فناوری ارائه می‌کنیم و این صندوق‌ها می‌توانند تسهیلات مختلفی را در اختیار شرکت‌های فناور و خلاق (غیردانش‌بنیانی) قرار دهند.

خیاطیان تصریح کرد: قاعدتا از صندوق‌های پژوهش و فناوری وابسته به دانشگاه‌ها انتظار داریم که وزن ارائه خدمات به دانشگاه بیشتر باشد. به عنوان مثال، در استان‌ها اصرار داریم که پارک‌های علم و فناوری استان، سهامدار صندوق پژوهش و فناوری باشند؛ زیرا کلونی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق در پارک علم و فناوری استان حضور دارند؛ بنابراین صندوق‌ها باید در راستای مأموریت‌های تعریف‌شده خود (در سطح دانشگاه یا پارک علم و فناوری استان) حرکت کنند. موضوع صندوق‌های پژوهش و فناوری برای ما در صندوق نوآوری بسیار حائز اهمیت است و باید مشکلات احتمالی به سرعت برطرف شوند.

وی تأکید کرد: فضای فیزیکی، مشکلی است که اکثر دانشگاه‌ها و مراکز با آن مواجه هستند. باید منابعی که در اختیار داریم را اولویت‌بندی کرده و بیشتر به حوزه‌هایی که به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کنند، اختصاص دهیم و بعد به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی بپردازیم. امروز از تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیانی در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه علم و صنعت مستقر هستند، بازدید کردیم که به واقع، شرکت‌های بسیار خوبی هستند و فکر می‌کنم این پتانسیل برای توسعه فضای فیزیکی در این مجموعه وجود دارد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: شتابدهنده‌های مختلفی نیز در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند. در صندوق، خدماتی و امتیازاتی به شتابدهنده‌ها اعطا می‌کنیم که دانشگاه‌ها می‌توانند از این ظرفیت نیز برای زایش و رویش شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند. دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق تسهیلات و خدماتی که به اساتید و نخبگان خود ارائه می‌کنند، آنها را به سمت تجاری‌سازی فناوری‌ها و دستاوردهای خود سوق دهند.

 توجه ویژه دانشگاه علم و صنعت به توسعه زیست‌بوم نوآوری

در این نشست همچنین دکتر داود یونسیان، رییس دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار کرد: ارتباط دانشگاه علم و صنعت ایران با صنعت یک رابطه طولانی و مستمر بوده است و همواره فارغ‌التحصیلان این دانشگاه معروف به مهارت‌ورزی معروف بوده‌اند.

وی افزود: زیست‌بوم فناوری شرق تهران قابل مقایسه با غرب تهران نیست و این موضوع هم دلایل متعددی دارد. بعد از استقرار دولت جدید، بحث توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در دستور کار جدی قرار گرفت و اوایل سال گذشته مجوز این پارک را اخذ کردیم و درحال حاضر تشکیلات پارک کاملا مهیا است و فرآیند پذیرش شرکت‌ها آغاز شده است و طی چند ماه آینده بیش از 30 شرکت وارد پارک خواهند شد.

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران تأکید کرد: شرکت‌های بسیار خوبی در مرکز رشد واحدهای فناور علم و صنعت حضور دارند که به حداکثر رشد ممکن رسیده‌اند و نیازمند فضاهای بهتری برای توسعه فعالیت‌هایشان هستند که امیدواریم بتوانیم فضای خوبی را برای فعالیت این شرکت‌ها فراهم کنیم. صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان موتور محرک زیست‌بوم فناوری درحال فعالیت است، با این حال این صندوق نیازمند برخی بازنگری‌ها، توسعه و افزایش سرمایه است.

یونسیان افزود: تفاهم‌نامه منعقدشده میان صندوق نوآوری و شکوفایی و دانشگاه علم و صنعت ایران می‌تواند زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های مشترک و گسترش حمایت‌های از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

گفتنی است، با هدف بسترسازی جهت همکاری، بهره‌مندی و استفاده چندجانبه از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای توسعه زیست ‌بوم فناوری و نوآوری کشور، تفاهم‌نامه‌ای میان دو مجموعه منعقد شد.

لزوم حساس ‌کردن اساتید به حوزه دانش‌بنیانی

دکتر محمد سعید جبل عاملی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، حساس کردن اساتید نسبت به حوزه دانش‌بنیانی است. یکی از راهکارها در این زمینه، برگزاری رویداد مشترک توسط دانشگاه و صندوق نوآوری و شکوفایی است که می‌تواند به الگویی برای سایر دانشگاه‌ها تبدیل شود و از این طریق، اساتید را بیشتر با خدماتی که به دانش‌بنیان ارائه می‌شوند، آشنا کنیم.  

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تأکید کرد: همچنین نمایشگاه‌های خوبی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌‍‌شوند که فرصت خوبی برای تعامل بیشتر با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها است.

جبل عاملی با اشاره به مسیر رشد خوب دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: درحال حاضرچندین مرکز تحقیقاتی بزرگ و شاخص در دانشگاه علم و صنعت درحال فعالیت هستند. دانشگاه در برخی حوزه‌ها نیز از مزیت‌های خاصی برخوردار است؛ به عنوان مثال در حوزه لجستیک و حمل و نقل، مزیت‌های خوبی در مجموعه دانشگاه داریم که می‌تواند برای کمک به بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت بهره‌گیری از هوش مصنوعی و نانو فناوری در حوزه پزشکی
  • رویداد صدرا شرایط کار میدانی را برای دانشجویان مهیا می‌کند
  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • عضو شورای راهبردی هوش مصنوعی منصوب شد
  • ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان آغاز به کار کرد
  • نخستین پیش‌نشست کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی برگزار می‌شود
  • حضور فعال شرکت نفت فلات قاره ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد