Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:54:17 GMT

متخلفان آلودگی هوای اصفهان معرفی شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۵۶۲۴

متخلفان آلودگی هوای اصفهان معرفی شوند

ایسنا/اصفهان چالش آب و هوا موضوع اصلی نطق ها و تذکرات اعضای شورای ششم شهر اصفهان در بیستمین جلسه این شورا بود که نسبت به عواقب بی توجهی به این چالش ها هشدار دادند.

محمد نورصالحی_رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور بیستمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان که امروز (یکشنبه_۱۴ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: شورای ششم بر تلاش در راستای خدمت‌رسانی به مردم و مدیریت بهینه شهری تأکید دارد و در این راستا، مطالبه‌گری مشکلات بر جای مانده از سالیان گذشته و کوتاهی در مقابل مشکلات عدیده اصفهان را نیز به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آلودگی هوا را یکی از مهمترین دغدغه‌های حال حاضر اصفهان برشمرد و گفت: یکی از مسائل مهم و نقاط تمرکز شورای ششم مطالبه‌گری در خصوص وضعیت نامناسب آلودگی هوا است که امیدواریم در این خصوص تمامی دستگاه‌های مسئول به صف شوند و طبق تعهدات خود برای کاهش آلودگی هوا به وظیفه خود عمل کنند.

نورصالحی با اشاره به اینکه دلایل بروز آلودگی هوا و سهم هر بخش مشخص است و از سوی دیگر واضح است چه راهکاری برای کاهش آلودگی هوا وجود دارد، افزود: با این وجود گویا بعضی از مسئولان ذی‌ربط بنا ندارند به وظایف خود در این راستا به درستی عمل کنند.

مسائلی که اصفهان را تهدید می‌کند همچنان روی میز است

نورصالحی با بیان اینکه همچنان مسائلی که شهر اصفهان را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد روی میز است، تأکید کرد: این خواسته جدی شهروندان اصفهان از دولت است که در خصوص وضعیت بحران‌های زیست محیطی، مسئله آب، فرونشست و... نهایت جدیت را به خرج دهد و تا حصول نتیجه و پایدار شدن شرایط دست از برنامه ریزی، اجرا و بازخورد نکشد.

رئیس شورای شهر اصفهان با تأکید بر اینکه برای عبور از این مشکلات باید دست به دامان علم و تجربه‌های موفق ملی و بین المللی شد که توانسته‌اند عبور از بحران‌های این چنینی را برای دولت‌ها ممکن سازند، تاکید کرد: فرصت آزمون و خطا سپری شده و باید راهکارهای علمی و تجربه شده را به اجرا در آورد.

موضوع آب فرامنطقه‌ای است

ابوالفضل قربانی_نایب رییس شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به پدیده خشکسالی در کشور، اظهار کرد: حق نداریم با پدیده‌هایی که در کشورمان اتفاق می‌افتد به صورت منطقه‌ای برخورد کنیم؛ چون انسان‌های آن منطقه دخالتی در آن پدیده ندارند. خشکسالی پدیده‌ای ملی است که بخش مرکزی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: از نظر جغرافیایی در وضعیتی هستیم که تمدن‌های مرکز کشور به علت خشکسالی ممکن است از بین بروند، بنابراین مسئولیتی ملی برای حفظ تمدن‌ها بر عهده مسئولان است.

قربانی با تاکید بر اینکه موضوع آب، فرامنطقه‌ای است افزود: امروز آب به یک مشکل و بحران اساسی تبدیل شده است، بنابراین نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر اجازه ندارند به این موضوع به صورت منطقه‌ای نگاه کنند.

دعوت دوباره از رئیس جمهور برای سفر به اصفهان

قربانی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از جمعیت شهر اصفهان، غیر اصفهانی هستند، تصریح کرد: این جمعیت از همه خدمات برخوردار هستند و هیچ تبعیضی از ناحیه مدیریت شهر دیده نمی‌شود، در عین حال که نباید نسبت به آب ادعای مالکیت داشت و ما هرچه داریم با هم داریم و برای همدیگر هستیم.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی فراوان در اصفهان از رئیس جمهور خواست با سفر به اصفهان مسائل مربوط را از نزدیک پیگیری کنند.

اسامی متخلفان حوزه آلودگی هوا شفاف اعلام شود

علی صالحی_سخنگوی شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه تاکید کرد: اینکه بگوییم دستگاه‌ها ترک فعل کرده‌اند کفاف نمی‌دهد. فعالان محیط زیست و مردم باید بدانند کدام دستگاه‌ها وظیفه‌ خود را در زمینه آلودگی هوا انجام نمی‌دهند تا ما به عنوان نمایندگان مردم پیگیری و دنبال کنیم.

وی گفت: شورای ششم در چهار ماه فعالیت خود ۶۵۰ میلیارد تومان وام و اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته و این موضوع عزم شورا را برای حل مشکلات آلودگی نشان می‌دهد، پس اگر دیگر دستگاه‌ها نیز پای کار باشند مدیریت شهری وظایف خود را بیش از آنچه که هست دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: ۱۰ درصد از مساحت استان را فضای سبز تشکیل می‌دهد و امروز در وضعیتی هستیم که این فضا، به عنوان تنها منبع تولید اکسیژن نیز در حال نابودی است. از اداره کل محیط زیست استان اصفهان توقع داریم که قبل از اینکه بحران از بین رفتن فضای سبز به بحران‌های موجود اضافه شود، اقدامی انجام دهد.

فرزانه کلاهدوزان_عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان هم با بیان اینکه چالش ناعدالتی و عدم توازن در حقوق و دستمزد، گریبان‌گیر شهرداری اصفهان، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته است، گفت: این موضوع توجه ویژه مدیریت شهری را نیاز دارد و لازم است به صورت جدی پیگیری شود.

محمدرضا فلاح_رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای شهر اصفهان هم با اشاره به اینکه در آستانه تهیه بودجه شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۱ هستیم، گفت: این بودجه می‌تواند اعتماد از دست رفته شهروندان را در بی عدالتی سال‌های گذشته برگرداند.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان ریل گذاری جدید و خشت اول سیاست گذاری این دوره شهری است که اگر اصولی نهاده شود می‌تواند شعار اصفهان شهر زندگی را محقق کند، همچنین مبارزه با فساد، توجه به مناطق کم برخوردار، کاهش آسیب‌های اجتماعی، عدالت و هوشمندسازی و ... را نهادینه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر اصفهان خشكسالي آلودگی هوا آلودگی هوای اصفهان خشکی زاینده رود شورای شهر اصفهان آلودگی هوا شورای ششم دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی

امیدرضا تونی افزود: این افراد که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی بودند طی فوردین ماه گذشته با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رای محکومیت در این زمینه صادر شد.

وی بیان کرد: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماند‌های بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام به محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتایج پرونده‌های مذکور توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

تونی در ادامه افزود: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، استفاده‌ی غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ی خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

وی اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز در حال تحدید است و هم در حال تهدیدشدن؛ رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده است و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق