Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگویی با روزنامه قطری «الشرق» به آخرین تحولات لبنان اشاره کرد.

عون در این مصاحبه، قطر را دوست همیشگی لبنان خواند و گفت: قطر تنها کشوری است که از روی دوستی و برادری به ما کمک مادی، سیاسی و معنوی کرده و هخیچ زمانی حس نکرده‌ایم که قطر دنبال نفوذ در لبنان باشد یا طمع‌ورزی‌هایی در لبنان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت‌وگویش با «تمیم بن حمد» امیر قطر را مثمرثمر و مهم خواند و گفت، درباره تحولات لبنان و منطقه رایزنی کرده‌اند. امیر قطر را در جریان تحولات لبنان قرار داده و تمیم بن حمد از کمک به لبنان برای خروج از بحران فعلی گفته است.

رئیس‌جمهور لبنان به بحران اخیر پیش آمده میان لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس در پی اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان (که استعفا کرد) هم پرداخت و گفت، تنها راه خروج از این بحران گفت‌وگوی سازنده و بازگشت روابط دیپلماتیک به شکل سابق است.

عون درباره مذاکرات ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی هم گفت: ما پذیرفتیم که آمریکا ناظر مذاکرات غیرمستقیم میان طرف لبنانی و اسرائیلی در مسأله ترسیم مرزهای دریایی باشد و چندین نشست در این خصوص برگزار شد. بر اساس مفهوم کلی مذاکره، هر کدام از طرفین شروط خود را مطرح می‌کند و پس از آن به نقطه مشترکی که همه را راضی کنند، می‌رسند. ما به طرف آمریکایی شروط خود را اعلام کرده‌ایم و منتظر پاسخ طرف اسرائیلی هستیم.

وی در ادامه تأکید کرد که لبنان از حقوق خود در این زمینه نخواهد گذشت و برخی ادعاها در این خصوص درست نیست.

عون در پاسخ به این ادعا که حزب‌الله مانعی اساسی در روابط میان لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است گفت: در واقع وضعیت لبنان نیاز به ثبات داخلی دارد. هر چه از حزب‌الله خواسته شده به آن متعهد بوده ؛ حزب‌الله به مفاد قطعنامه ۱۷۰۱ که در زمان ریاست قطر بر شورای امنیت به تصویب رسیده، کاملا متعهد است.

عون در پایان تأکید کرد، لبنان در خارج از منطقه نیست و از حوادث منطقه و کشورهای عربی تأثیر می‌پذیرد. فشارهای خارجی علیه همه طیف‌ها در لبنان وجود دارد و این مسأله فقط مختص به لبنان نیست بیشتر کشورهای منطقه تخت فشارهای خارجی قرار می‌گیرند زیرا همه پیگیر نبرد بر سر مناطق نفوذ میان کشورهای بزرگ و نیز مذاکرات درباره پرونده هسته‌ای ایران هستند.

در همین رابطه، در پی تنش‌های میان ریاض و بیروت و تلاش فرانسه برای میانجیگری میان آن‌ها، مقام‌های پاریس گفته‌اند که عربستان با بازگشت مجدد سفیر کشورش به بیروت موافقت کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: میشل عون قطر حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست