Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@22:01:28 GMT

برج تاریخی طغرل

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۶۰۷۹

برج تاریخی طغرل

برج طغرل در شرق آرامگاه ابن بابویه در خیابان ابن بابویه شهر ری واقع شده است و قدمت ساخت آن به بیش از ۹۰۰ سال پیش باز می‌گردد. ارتفاع برج بدون احتساب گنبد مخروطی شکلی که امروزه اثری از آن باقی نمانده است حدود ۲۰ متر است. این برج شبیه عقربه‌های ساعت بوده و می‌توان از روی تابش آفتاب بر روی کنگره‌های آن زمان را تشخیص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برج طغرل با ۲۲ کنگره اصلی و ۲ فضای خالی، ۲۴ ساعت شبانه روز را نشان می‌دهد بطوری که از قسمت شمالی این برج هر ستون که بتوان خورشید را از پشت آن دید یک ساعت و روی هریک از این کنگره‌ها ۶ آجر کامل نشانگر ۱۰ دقیقه است. این ساعت غول پیکر روز‌ها با سایه خورشید و شب‌ها با سایه ماه زمان را نشان می‌دهد. در سال۱۳۰۱ هجری قمری پس از زلزله‌ای که بخشی از برج را خراب کرده بود به دستور ناصرالدین شاه برای بار نخست بازسازی شد. این بنا که تا سال ۱۳۷۷ شمسی متروکه باقی مانده بود، در سال ۱۳۷۹ مجدد بازسازی و مرمت شد. برچسب ها: برج طغرل آثار تاریخی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برج طغرل آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح خاص شالیکار مازنی برای بازی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، نساجی بعد از سال‌ها توانست به لیگ برتر صعود کند و به انتظار هواداران متعصف خود پایان دهد. آنها در مسیر جاه‌طلبی خود با قهرمانی در جام حذفی برای اولین‌بار در تاریخ در لیگ قهرمانان هم حاضر شدند.

اما در این فصل اوضاع متفاوتی را دنبال می‌کنند؛ نساجی در پایین جدول و یکی از گزینه‌های سقوط محسوب می‌شود و طی پنج دیدار باقی‌مانده نیز چالش سختی برابر تیم‌های مطرح برای رسیدن به امتیازات بقا پیش رو خواهد داشت. یکی از این دیدارها که تنها ساعاتی به آن باقی مانده است، جدال با پرسپولیس تحت رهبری اوسمار ویرا است. تیمی که در این فصل شانه به شانه استقلال در کورس قهرمانی بوده و نمی‌خواهد این رقابت را به حریف واگذار کند.

با این حال هواداران متعصب نساجی چشم به معجزه و اتفاق ویژه‌ای دارند که حضورشان در فصل آتی لیگ برتر را تمدید کند و برای این اتفاق لحظه شماری کرده و نگرانی بزرگی را دنبال می‌کنند.

دیدار نساجی و پرسپولیس در فصل کاری مازندران از حیث کشاورزی دنبال می‌شود اما این مسئله نیز مانع از این نشده تا هواداران این تیم پیگیر شرایط تیم محبوب خود نباشند. یکی از تصاویر جذاب امروز به این عکس اختصاص دارد؛ جایی که یک کشاورز قائمشهری خوش ذوق در فصل شالیکاری، این طرح را با نشای برنج به نام نساجی کرده است.

????عکس: مجتبی حمیدیان

دیگر خبرها

  • شانس قهرمانی تراکتور از بین رفت/ کورسوی رسیدن به نایب قهرمانی
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • طرح خاص شالیکار مازنی برای بازی پرسپولیس
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • کار نکونام سخت‌تر از قبل شد
  • کار نکونام سخت‌تر از قبل شد/ شرط موفقیت استقلال در ۵ هفته آخر لیگ
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟