Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرض کنید دولت رئیسی هنوز بر سر کار نیامده و دولت روحانی در شرایط خاصی تمدید شده است و همچنان به ادامه سیاست های خدماتی – رفاهی خود! در داخل و خارج کشور همچنان ادامه می دهد.


به گزارش شریان نیوز،هرمز راسخی: این یک فرض ژورنالیستی است. از عمر استقرار شخص آیت الله رئیسی بیش از چهار ماه و از عمر دولت سیزدهم (زمان استقرار کابینه) بیش از صد روز سپری  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرض کنید دولت رئیسی هنوز بر سر کار نیامده و دولت روحانی در شرایط خاصی تمدید شده است و همچنان به ادامه سیاست های  خدماتی – رفاهی خود! در داخل و خارج کشور ادامه می دهد.

با این فرض، وضعیت کشور را می توان به این شرح تصور نمود:

یک: حسن روحانی به سنت مالوف هر روزه خود در صفحه تلویزیون ظاهر شده و همچنان درباره کرونا، برجام و تحریم‌ها با لبخند ملیحی صحبت می کند.

دو: دعوای نمکی - روحانی هنوز ادامه دارد. نمکی از نرسیدن بودجه مقابله با کرونا، چشم انداز مرگ‌های گسترده و جهش های خطرناک کرونا سخن می گوید.

سه: مردم همچنان در صف‌های طویل تزریق واکسن که هر از چند گاهی وارد کشور شده و با ریاضت تمام بین استانها تقسیم می شود به دنبال موثرترین واکسن هستند.

چهار: انتظار مردم برای برای باز شدن گروه سنی آنها در سایت ثبت نام واکسن ادامه دارد تا آنها هم بتوانند در نوبت تزریق دُز اول واکسن کرونا قرار بگیرند.

پنج: دولت های عضو پیمان شانگهای همچنان از پذیرش ایران با نمایندگی دولت غربگرای روحانی در بین خودشان به عنوان عضو رسمی امتناع می کنند.

شش: رئیس جمهور هنوز بین منزل، دفتر سعدآباد و پاستور در رفت و آمد است. همچنان مدیریت کشور ویدئوکنفرانسی است. همچنان هم رئیس جمهور حاضر به حضور در هیچ جمعی نشده است.

هفت: زنگنه، همچنان وزیر نفت است. به عبارت بهتر متهم بزرگ خسارات چند هزار میلیاردی به کشور به عنوان بالاترین مقام نفتی کشور در دفتر وزیر در خیابان طالقانی مستقر است.

هشت: مشاوران آشنای روحانی هنوز در حال توئیت پراکنی و پروژه سازی از هیچ و پوچ هستند تا شاید بتوانند افکار عمومی را حتی برای یک روز از ناکارآمدی های دولت منحرف کنند.

نه: ظریف هنوز دنبال برجام است تا شاید بتواند به خیال خود و با همان دست فرمان غلط و پرخسارت قبلی، کدخدا را به برجام برگرداند و غربی‌ها را در مقابل امتیازات نقدی که دادند وادار به اجرای تعهدات عقب افتاده شان بکند.

ده: و بالاخره مردم رها شده در میان انبوه مشکلات اقتصادی و ناامید از همت و تدبیر مسئولان، دنبال چاره ای هستند تا بتوانند گلیم خودشان را از میان بی خیالی و خنده برخی مسئولان اشرافی از آب بیرون بکشند.

هرچند که نه رئیسی وعده 100 روزه برای حل مشکلات داد و نه 100 روز زمان مناسبی برای بازسازی ویرانه های تحویل گرفته شده از روحانی است. اما جنس رفتار و نوع عملکرد رئیس جمهور و تیم همراه ایشان در این مدت کوتاه اتفاقات خوبی را رقم زد که طبق نظرسنجی ها هم تا حد قابل توجهی امید و اعتماد از دست رفته مردم به دولتمردان در حال بازگشت است و هم نوید روزهای خوبی داده می‌شود.

خود آیت الله ریسی هم در دیدار اخیرشان با بسیجیان نهاد ریاست جمهوری گفتند: «هر روز که می‌گذرد به پیشرفت کشور امیدوارتر می‌شوم»، «فروش نفت بیشتر شده، ارتباطات بهتر شده»، «همه چیزهایی که قبلی‌ها می‎‌گفتند نمی‌شود، دارد اتفاق می‌افتد» و «به هیچ‎کس هم در دنیا باج نداده‌ایم».

 

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • تلاش ناموفق جود: تمرکز کین به هم نخورد! (عکس)
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس