Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@04:36:22 GMT

اصلاح 2 شرط ثبت‌نام طرح ملی مسکن

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۶۳۳۵

اصلاح 2 شرط ثبت‌نام طرح ملی مسکن

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمود محمودزاده با یادآوری این‌که یکی از شروط ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن مربوط به سابقه مالکیت خصوصی بود، اظهار کرد: بر این اساس متقاضیان باید از ابتدای سال 1384 به این سو فاقد مالکیت خصوصی باشند.

وی ادامه داد: اما با توجه به تلاطم‌های اقتصادی که تصمیم بر این گرفته شد سابقه مالکیت خصوصی از 16  سال (سال 84 تا کنون) به 5 سال کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب افرادی که قبلا سابقه مالکیت داشته و به هر دلیلی ملک خود را فروخته‌اند می‌توانند با شرط عدم مالکیت خصوصی حداکثر 5 سال امکان ثبت‌نام نهضت ملی مسکن را دارند.

وی با اشاره به سابقه سکونت در نهضت ملی مسکن به‌عنوان یکی دیگر از شروط ثبت‌نام، گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که به کاهش مهاجرت مردم کمک کنیم. در این راستا در حال برنامه‌ریزی برای کاهش سابقه سکونت هستیم. البته سابقه سکونت در کلانشهرها همان 5 سال است و تغییر نخواهد کرد.

وی بیان کرد: اما برای سایر مناطق کشور سابقه سکونت جهت ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن کاهش می‌یابد که به‌زودی جزئیات آنرا اعلام خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم،‌ پیش از این احراز شرایط متقاضیان بر اساس ماده (1) آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به‌صورت زیر بود؛

متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از 1384/01/01 به بعد) بوده و از تاریخ 1357/11/22 از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن).

متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار.

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن.

افراد ذیل نیز می‌توانند بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند:

نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (20) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور.

متقاضیان زن متأهل می توانند با ارائه تعهد نامه محضری از طرف همسر، مبنی بر پذیرش شرایط واگذای به همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی و همسرشان با احراز سایر شرایط قانونی مندرج در شیوه نامه مزبور از مزایا و امکانات این برنامه برخوردار شوند.

دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر موردتقاضا

سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد، برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی ربط منتقل می شوند) به استثناء استان تهران ( این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر جدید موردتقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور ازجمله شهرهای جدید معرفی می‌شوند.

عدم دریافت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی از ابتدای سال 1384 تا کنون.

متقاضیان واجد شرایط تائید شده در سامانه، باید برای استفاده از واحدهای مسکونی این برنامه حائز شرایط زیر نیز باشند:

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...).

توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس قیمت تمام‌شده طی مراحل ساخت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1120850 برچسب‌ها مسکن ملی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مسکن ملی نهضت ملی مسکن مالکیت خصوصی سابقه سکونت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان

وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر بدون یک ریال آورده متقاضیان و وام بانکی خبر داد و گفت:هزینه آماده سازی زمین را بعد از مردم می‌گیریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، اظهار کرد: 128 هزار و 500 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از 100هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: 80 تا 90 درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و آنرا به سال های آتی انتقال می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه  صنعت شهرها تفاهمنامه ساخت 140 هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تامین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد:‌ تاکنون 670 هزار قطعه زمین تامین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تامین کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت