Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۲۳۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پارند پایدار سپهر نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی‌ها معادل ۲۷میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا را از حقوقی‌ها خریدند (۳۲.۷درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق کمند را به ارزش ۲۹میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۹.۶درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری تجارت شاخصی کاردان رشد ۱.۵درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق افق ملت با زیان ۰.۲درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۳.۹درصد) در رابطه با صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۱۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۵درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۷۳میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۲.۸درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای پشتوانه سکه طلای کهربا اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۲۵۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی هفت میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۴۷۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۵۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

پربیننده ترین شاخص به ۲میلیون واحد نزدیک می شود / بی اعتنایی بورس به دلار ۳۰هزار تومانی بورس؛ زیر سایه مذاکرات / بازار هفته آینده به کدام سو می‌رود؟ پذیره نویسی صندوق سهامی انار از یکشنبه ۱۴ آذر بورس؛ زیر سایه مذاکرات / بازار هفته آینده به کدام سو می‌رود؟ + فایل صوتی واکنش بازارها به دور هفتم مذاکرات / افت ۳.۹درصدی بورس در هفته گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه صندوق سرمایه گذاری صندوق ETF معاملات صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، نخستین روز از هفته سوم معاملاتی اردیبهشت ماه جاری با رشد چشمگیر معاملات برق در بورس انرژی آغاز شد.

در این روز شاهد رشد حدود ٥ برابری معاملات نسبت به روز معاملاتی قبل بودیم. شرکت‌های توزیع بیش از ١٦٣ میلیارد تومان برق برای تحویل در ماه‌های اردیبهشت و خرداد معامله کردند. ٧٥ درصد از این معاملات مربوط به برق تحویلی خرداد و ٢٥ درصد مربوط به برق تحویلی در اردیبهشت بود. در معاملات امروز تعداد ١١٦ معامله در بازار اوراق سلف بورس انرژی مبادله شد که نسبت به روز قبل رشدی بالغ بر ٥٠ درصد داشت.

سهم نیروگاه‌های خصوصی در این معاملات ٦٤ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ٣٦ درصد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده