Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@20:24:17 GMT

◄ پایان فاز دوم خط آهن میانه - تبریز تا دهه فجر

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۶۴۸۶

◄ پایان فاز دوم خط آهن میانه - تبریز تا دهه فجر

تین نیوز

جواد رحمتی افزود: برای اتمام عملیات اجرایی این خط ۳۰۰ میلیارد تومان و برای خرید تجهیزات مورد نیاز ایستگاه خاوران و مسیر نیز حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: فاز اول این پروژه با حدود ۱۳۱ کلیومتر از میانه تا بستان آباد سال گذشته به بهره برداری رسید و فاز دوم نیز تا ایستگاه خاوران در حال اتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی اضافه کرد: زیرسازی پروژه از بستان آباد تا تبریز به صورت ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و در روسازی نیز ریل گذاری به طور کامل انجام شده و به ایستگاه خاوران متصل شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات عمرانی ایستگاه خاوران به اتمام رسیده، افزود: برخی کارهای جزیی پروژه به دلیل کمبود نقدینگی باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در کل مسیر بستان آباد تا خاوران تبریز، شن ریزی یک لایه، انجام و بالاس شده است؛ همچنین در برخی مسیرها نیز دو لایه شن ریزی و بالاس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از جوشکاری، رگلاژ نهایی خط آهن اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: اکنون یک سوم مسیر جوشکاری شده است و تا دهه فجر اگر مشکل خاصی پیش نیاید و اعتبارات تامین شود، قطار از ایستگاه خاوران مسافرگیری خواهد کرد.

طرح راه آهن میانه - تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد و ۷۰ کیلومتر باقیمانده در مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ با توجه به اینکه حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است. در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌ دهد.

با بهره برداری از پروژه  راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

برای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رحمتی تین بستان آباد نقدینگی آذربایجان شرقی دهه فجر ترکیه خط آهن میانه تبریز راه آهن نخجوان ایستگاه خاوران بستان آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز

شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر تعریض جاده اوغلی و باند کندروی قوناخلارباغی توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رضا جان‌فشان نوبری صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات آسفالت‌ریزی معابر اصلی سطح حوزه استحفاظی، طبق برنامه‌ریزی مدون و با اهتمام ویژه عوامل معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز به صورت مستمر در سطح منطقه تداوم دارد.

وی افزود: در این راستا، عملیات توزیع ۳۰۰ تن آسفالت در مسیر تعریض جاده اوغلی توزیع می‌شود.

شهردار منطقه ۶ تبریز خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی و تعریض جاده اوغلی از سمت تبریز - مرند به طول ۳۰۰ متر از هر دو طرف آغاز شده است.

جان‌فشان نوبری با اشاره به عملیات آسفالت‌ریزی باند کندروی قوناخلارباغی، گفت: حدود ۵۰۰ تن آسفالت نیز در این مسیر توزیع خواهد شد.

کد خبر 748647

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز