Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقه عکاسی حیات وحش موزه تاریخ طبیعی هر ساله از طرفداران عکاسی دعوت می‌کند تا بهترین عکس‌ها را انتخاب کنند. در این دوره از مسابقات ۲۵ تصویر از میان ۵۰ هزار عکس در فهرست نهایی قرار گرفتند.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: مسابقه عکاسی حیات وحش موزه تاریخ طبیعی هر ساله از طرفداران عکاسی این ژانر از سراسر جهان دعوت می‌کند تا به برنده جایزه انتخاب مردم رأی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ صحنه فراموش نشدنی امسال توسط موزه تاریخ طبیعی از بیش از ۵۰ هزار عکس از ۹۵ کشور در فهرست نهایی قرار گرفتند.

این تصاویر در حال حاضر در موزه تاریخ طبیعی لندن به نمایش گذاشته شده است، تا زمانی که رای گیری در ۲ فوریه ۲۰۲۲ به پایان برسد. سپس برنده نهایی تا پایان نمایشگاه در ۵ ژوئن ۲۰۲۲ به نمایش گذاشته خواهد شد.

تصویر اصلی: مجاورتی نزدیک

اثر ماکسیم آلیاگا، فرانسه

عکس: ماکسیم آلیاگا/عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

چهارشنبه ۱ دسامبر ۲۰۲۱ ساعت ۰۷:۰۰ GMT

«پیوند‌های عشق»

اثر پیتر دلانی، ایرلند/آفریقای جنوبی

پیتر در حال عکاسی از گله در پناهگاه فیل آدو در آفریقای جنوبی بود که نوزاد تازه متولد شده نعره کشید. یک فیل نر سعی می‌کرد گوساله را از مادرش جدا کند. گله فوراً واکنش نشان داد - صدا‌های بلند درآوردند، گوش‌هایشان را تکان دادند، سپس بچه‌ها را احاطه کردند و برای اطمینان خرطوم هایشان را دراز کردند. فیل‌ها پیوند‌هایی ایجاد می‌کنند که تا آخر عمر باقی می‌ماند و می‌توانند احساسات خود را از عشق تا خشم نشان دهند. پیتر می‌گوید: «وقتی فیل‌ها را مشاهده می‌کنید چیزی جادویی و زیبا وجود دارد - روح شما را لمس می‌کند و به قلب شما پیوند می‌خورد.

عکس: پیتر دلانی

عکاس حیات وحش سال ​۲۰۲۱

«نوازش میمون»

اثر ژانگ کیانگ، چین

ژانگ در حال بازدید از کوه‌های کین لینگ چین بود تا میمون دماغ کوتاه سیچوان را مشاهده کند. جنگل‌های معتدل کوهستانی تنها زیستگاه میمون‌های در خطر انقراض است که در معرض تهدید مزاحمت جنگل‌ها نیز قرار دارد. ژانگ دوست دارد تماشا کند که گروه‌های خانواده چقدر با یکدیگر صمیمی هستند. وقتی زمان استراحت فرا می‌رسد، ماده‌ها و جوان‌ها برای گرما و محافظت در کنار هم جمع می‌شوند. این تصویر به خوبی آن لحظه صمیمیت را به تصویر می‌کشد. صورت آبی غیرقابل انکار بچه میمون بین دو ماده لانه کرده بود، خز طلایی-نارنجی درخشان آن‌ها در نور تابیده شده بود.

عکس: ژانگ کیانگ

عکاس حیات وحش سال ​۲۰۲۱

«سواری»

اثر «ویم ون دن هیور»، آفریقای جنوبی

یک مورچه خوار غول پیکر ماده در اواخر یک روز بعدازظهر در پانتانال برزیل در حال جستجوی غذا در اطراف دشتی باز بود که ویم متوجه شد که کودکی بر پشت دارد. او به طور غریزی دوربینش را گرفت و به آرامی به سمت تپه موریانه در جهتی که او در حال حرکت بود خزید. آرام نشسته بود و منتظر بود تا او راهش را طی کند. نور در حال محو شدن بود و او شروع کرد به این فکر که آیا وقت دارد صحنه را ثبت کند. پس از مدتی انتظار، مورچه خواران به آرامی راه می‌رون عکاس با تجهیزات بسیار سنگین دوربین را در دست داشت، ویم به خاطر صبرش پاداش گرفت.

عکس: ویم ون دن هیوِر

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

«رقص در برف»

اثر کیانگ گو، چین

در حفاظتگاه طبیعی لیشان در استان شانشی چین، کیانگ شاهد بود که دو قرقاول طلایی نر به طور مداوم جای خود را روی این تنه عوض می‌کردند - حرکات آن‌ها شبیه به رقصی بی صدا در برف بود. این پرندگان بومی چین هستند، جایی که در جنگل‌های انبوه در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند. اگرچه رنگ‌های روشن دارند، اما خجالتی هستند و به سختی قابل تشخیص هستند، بیشتر وقت خود را به جستجوی غذا در کف جنگلی تاریک می‌گذرانند، فقط برای فرار از شکارچیان یا برای خستن در درختان بلند در طول شب پرواز می‌کنند.

عکس کیانگ گو

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

«خدنگ‌ها ژست می‌گیرند»

اثر توماس پچاک، آلمان / آفریقای جنوبی

این گروه از خدنگ‌ها در حفاظتگاه «سوالو کالاهاری» آفریقای جنوبی بیش از یک دهه است که به انسان عادت کرده اند و در پیش آدم‌ها بسیار آرام هستند. در واقع، آن‌ها عمدتاً حضور توماس را نادیده می‌گرفتند که بیش از حد مشغول استراحت، شکار، نظافت و دعوا بود؛ بنابراین او توانست نزدیک شود و از یک لنز با زاویه باز استفاده کند تا دشت‌های خشک و کوه‌هایی را که خدنگ‌ها خانه می‌نامند، در عکسش ثبت کند. او برای به تصویر کشیدن ویژگی‌های خدنگ ها، از تکنیک‌هایی استفاده کرد که برای افراد در یک صحنه پرتره استفاده می‌شد و از نور‌های استودیو استفاده کرد.

عکس توماس پچاک

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

«قایم موشک»

اثر میشل ون نوپن، هلند

میشل این عکس را از دانتیتا، همانطور که او را دوست داشتنی می‌داند، در دامنه‌های پارک ملی براولیو کاریو، نزدیک به سن خوزه در مرکز کاستاریکا گرفت. تاپیر بیرد یا «باغبان جنگل برای زیستگاه طبیعی آن‌ها بسیار مهم است، به طوری که برخی از دانه‌ها تنها پس از عبور آن‌ها جوانه می‌زنند. اما به دلیل تهدیدات ناشی از جنگل زدایی و شکار، تخمین زده می‌شود که تنها ۶۰۰۰ از این گونه در طبیعت باقی مانده است.

عکس میشل ون نوپن

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

«همکاری»

اثر مینگوی یوان، چین

مینگهویی متوجه مورچه‌های درختی سبز در باغ گیاه شناسی گرمسیری «ژیشوانگ بانا» در استان یونان چین شده و شیفته رفتار آن‌ها شد. این مورچه‌ها ذاتاً وحشی، در گرفتن انواع حشرات بسیار ماهر هستند. یک روز صبح مینگهویی متوجه شد که گروهی با هم کار می‌کنند تا یک ملخ سبز را شکار کنند. این مورچه‌ها همیشه طعمه را نمی‌کشند: آن‌ها مشاهده شده اند که از برخی حشرات از جمله جیرجیرک در کار کشاورزی بهره می‌برند. مورچه‌ها از جیرجیرک‌ها در برابر شکارچیان و انگل‌ها محافظت می‌کنند تا بتوانند از شیره شیرینی که از جیرجیرک دفع می‌شود تغذیه کنند.

عکس مینگوی یوان

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

«نیزه ماهی»

ثریونگ سن وو، تایوان

یونگ چهار روز بود که با بچه نیزه ماهی‌ها در بلو کرنر، پالائو، در غرب اقیانوس آرام شنا می‌کرد، اما شکل حرکت دسته جمعی آن‌ها دائماً تغییر می‌کرد و او نمی‌توانست زاویه کاملی پیدا کند. روز پنجم شانس او وقتی که به نظر رسید ماهی‌ها او را در گروه پذیرفته اند، تغییر کرد. او که اطرافش را نیزه ماهی‌ها احاطه کرده بود، شروع کرد به تصور اینکه چگونه یک ماهی در حال شنا، دیگری را می‌بیند، و این همان تصویری بود که او می‌خواست. ماهی‌ها سریع بودند و او برای حفظ جایگاه خود در لحظه عکسبرداری مجبور بود سخت شنا کند. در پایان ۵۰ دقیقه طاقت فرسا، او نمای عالی «چشم ماهی» خود را به دست آورد

عکس: یونگ سن وو

عکاس حیات وحش سال ​۲۰۲۱

«دَمِ یخی روباه قطبی»

اثر مارکو گایوتی، ایتالیا

مارکو در حال تماشای این روباه کوچک قطبی بود که بی وقفه روباه دیگری را در همان نزدیکی صدا می‌زد. به تدریج متوجه شد که نفس خیس روباه پس از هر تماس به سرعت در هوا یخ می‌زند. اواخر زمستان در اسپیتس برگن، سوالبارد و هوا ۳۵- درجه سانتیگراد (۳۱- فارنهایت) بود. عکاسی از روباه‌های قطبی اغلب خسته‌کننده است، زیرا آن‌ها معمولاً در جستجوی غذا به سرعت در حال دویدن هستند، اما این یکی بسیار آرام بود و به مارکو اجازه داد تا به اندازه‌ای نزدیک شود که روی آن تمرکز کند و نور کاملاً در پس‌زمینه بدرخشد.

عکس: مارکو گایوتی

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

«کانون گرم خانواده»

اثر لی دانگ، آمریکا

مرغابی در دریاچه محلی لی در سن دیگو برای چند سال لانه نکردند. سپس، در سال ۲۰۱۷، کالیفرنیا دو برابر بارندگی سالانه عادی بارید. با پر شدن دریاچه ها، مرغابی‌ها شروع به ساختن لانه‌های شناور خود در میان نیزار‌ها کردند و دوباره تخم گذاری کردند. جوجه‌ها بلافاصله پس از خروج از تخم بر روی پشت والدین سوار می‌شوند. این تصویر چند روز پس از طوفانی گرفته شده که متأسفانه تقریباً تمام لانه‌های مرغابی‌ها را ازبین برده است. لی ساعت‌ها بود که در یک قایق به دنبال مرغابی‌ها می‌گشت و درست زمانی که نور در حال کم شدن بود، آن‌ها را دید و این صحنه زیبا را ثبت کرد.

عکس: لی دانگ

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

«نزدیکی مادرانه»

اثر ماکسیم آلیاگا، فرانسه

ماکسیم بیش از یک ساعت را صرف مشاهده این مادر در حفاظتگاه طبیعی هوتان پینوس جانتوی در سوماترا، اندونزی کرد و سعی کرد نوزاد هیجان‌انگیز خود را در لانه نگه دارد. از سال ۲۰۱۱، برنامه حفاظت از اورانگوتان سوماترایی بیش از ۱۲۰ میمون مصادره شده را با هدف ایجاد جمعیت‌های وحشی جدید در این منطقه اجرا شده است. این مادر، زمانی به عنوان یک حیوان خانگی غیرقانونی اسیر بود، اما دوباره به او شیر داده شد و در سال ۲۰۱۱ آزاد شد. در سال ۲۰۱۷ او با یک نوزاد وحشی به نام ماسن، نماد امید برای جمعیت آینده مشاهده شد.

عکس: ماکسیم آلیاگا

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

«خرس یخی وارد می‌شود…»

اثر اندی اسکیلن، بریتانیا

از نزدیکترین شهر تا این نقطه در رودخانه فیشینگ برنچ در یوکان کانادا، که رودخانه هرگز یخ نمی‌زند، دو ساعت با هلیکوپتر فاصله است. ماهی‌های قزل آلا در اواخر پاییز در اینجا دیده می‌شوند، و برای خرس‌های گریزلی، این آب آزاد آخرین فرصت را برای ضیافت قبل از خواب زمستانی فراهم می‌کند. میانگین دمای هوا حدود منفی۳۰ درجه سانتیگراد (منفی۲۲ درجه فارنهایت) بود و اندی منتظر بود و امیدوار تا یک خرس ماده خاص از این کنده برای عبور استفاده کند. سرانجام خرس ماده از روی کنده در حال عبور بود و او تصویری را که منتظرش بود ثبت کرد - خز خیس او یخ زده بود و می‌توانید صدای جرنگ pan> جرنگ آن‌ها را در حالی که می‌گذرد، بشنوید.

عکس: اندی اسکیلن

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

«زندگی مشترک»

اثر دریتیمان موخرجی، هند

ساتیر تراگوپان، گونه‌ای کمیاب از قرقاول آسیایی است که به‌طور گسترده برای غذا شکار می‌شوند و معمولاً انسان گریز و بسیار خجالتی هستند. اما در این روستای نزدیک پوناخا، پرندگان در میان مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند، راحت و کاملاً آرام ظاهر می‌شوند. دریتیمان از سال ۲۰۰۸ سعی کرد از این گونه قرقاول در هند عکس بگیرد، اما پرندگان همیشه وقتی او را می‌دیدند فرار می‌کردند. پس از شنیدن این که در بخش‌هایی از کشور بوتان که با این گونه پرنده همزیستی دارند، می‌دانست که باید خودش شاهد آن باشد.

عکس: دریتیمان موخرجی

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

«امید در مزرعه سوخته»

اثر جو آن مک آرتور، کانادا

جو-آن در اوایل سال ۲۰۲۰ به استرالیا پرواز کرد تا داستان حیواناتی را که تحت تأثیر آتش سوزی‌های ویرانگر جنگل‌های نیو ساوت ولز و ویکتوریا قرار گرفته اند، مستند کند. او که در کنار نهاد محافظت از حیوانات «Animals Australia» کار می‌کرد به محل‌های سوختگی، امداد و نجات و ماموریت‌های دامپزشکی دسترسی پیدا کرد. این کانگورو خاکستری شرقی و بچه اش که در نزدیکی مالاکوتا، ویکتوریا به تصویر کشیده شده، از جمله حیوانات خوش شانسی بودند که از آتش سوزی جان سالم به در بردند. کانگورو به سختی چشمش را از بچه اش گرفت و عکاس به سمت نقطه‌ای رفت که می‌توانست یک عکس عالی بگیرد. قبل از پریدن کانگورو، وقت کافی داشت تا شاتر را فشار دهد.

عکس: جو آن مک آرتور

عکاس حیات وحش سال ۲۰۲۱

بیشتر بخوانید: تصاویر برتر سال حیات وحش اروپا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: حیات وحش عکس جالب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حیات وحش عکس جالب موزه تاریخ طبیعی آفریقای جنوبی مورچه ها خدنگ ها جنگل ها ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقی معمولی، ستاره میدان اراک!

به گزارش ورزش سه ایرالکو در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار گرفت که در روز مصدمیت اسماعیل شریفات و مرتضی تبریزی ، علیرضا نقی زاده به عنوان یکی دیگر از باتجربه های خود را در اختیار نداشت.
در شرایطی که به نظر می رسید نقی زاده مصدوم است و شرایط بازی ندارد اما در وقت های اضافه به میدان رفت و گل چهارم تیمش را در وقت های تلف شده به ثمر رساند تا بازی را به پنالتی ببرد.
نقی زاده همچنین  آخرین پنالتی تیمش را هم در ضربات پنالتی با مهارت بالا تبدیل به گل کرد تا نقش اول پیروزی تیمش باشد آن هم در شرایطی که دقایق زیادی در زمین نبود.

نقی زاده که بازیکنی ساکت و در خدمت تیم است پیش تر هم در یکی از بردهای آلومینیوم در اراک مقابل پرسپولیس نیز موفق شده بود دروازه سرخ ها را باز کند.
جالب اینکه  نقی زاده در شروع مسابقه با محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش حریف دیدار گرمی داشت چرا که این دو بازیکن در تیم ماشین سازی تبریز همبازی بودند.
البته برخلاف نقی زاده ، کنعانی زادگان که 120 دقیقه در زمین بود روز خوبی نداشت و با وجود اینکه پنالتی اول تیمش را در ضربات پنالتی تبدیل به گل کرد اما در خط دفاعی تیم که چهار گل خورد  نتوانست در کنار دیگر اعضای خط دفاع تیمش دو بار پیش افتادن با دو گل برتری را حفظ کند.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • تعویض‌هایی که بلای جان پرسپولیس شد
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • تعویض ششم اوسمار کاملا بی نتیجه بود!
  • نقی معمولی، ستاره میدان اراک!
  • پرسپولیس در پنالتی هم کامبک خورد!
  • عجیب‌ترین گل فصل پرسپولیس به نام آل‌کثیر
  • غیرمنتظره: مدافع راست پرسپولیس خط خورد
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد