Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین بار دیگر بر مواضع صریح تهران مبنی بر لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران تاکید و تصریح کرد که جمهوری اسلامی در این مسیر، از خواسته‌های خود عقب نخواهد نشست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   به نقل از ایرنا «علی باقری کنی» در گفتگو با خبرگزاری آنسا ایتالیا گفت: جمهوری اسلامی ایران از خواسته‌های خود در مسیر فعال سازی دوباره قرارداد هسته‌ای سال ۲۰۱۵ و لغو تحریم‌ها عقب نشینی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باقری کنی گفت: با توجه به اینکه این آمریکا بود که در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد، بنابراین واشنگتن باید گام نخست را بردارد.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که پیشنهاد‌های ارائه شده از جانب تهران به گروه ۱+۴ در روند مذاکرات وین «مستند و منطقی» است و به همین دلیل می‌تواند مبنایی برای مذاکرات باشد. به گفته این دیپلمات ارشد، جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات باور دارد و درباره نتایج احتمالی «خوش بین» است. با این وجود، رفتار‌های غیرسازنده گذشته از سوی برخی امضاکنندگان و نقض مکرر تعهدات آنها، ما را ملزم می‌کند که خوش باور نباشیم.

ایران در این مذاکرات برنامه‌های خود را در قالب دو متن پیشنهادی، یکی با موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه وغیرقانونی و دیگری با موضوع هسته‌ای به طرف مقابل ارائه کرد. این پیشنهاد‌ها مبنای برای مذاکره است و طرف مقابل باید پاسخ مستند به پیشنهاد‌های تیم ایران ارائه کند. با این وجود، منتظر خواهیم ماند تا ببینیم در دور بعدی مذاکرات، که در ظرف چند روز آینده برگزار خواهد شد، چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد.

مذاکره کننده ارشد ایران پیش از این در گفتگو با الجزیره هم تاکید کرد که پیش نویس پیشنهاد‌هایی که طرف ایرانی با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا به گروه ۱+۴ داده، به گونه‌ای است که طرف مقابل نمی‌تواند این پیشنهاد‌ها را رد کند.

به گفته باقری، ایران در صورت پذیرش دو پیشنهاد قبلی که روز قبل به طرف مذاکره کننده ارائه شده است، پیشنهاد سوم را نیز ارائه خواهد داد.

با ارائه پیشنهادات تهران که حاکی از ابتکار عمل در وین است اکنون همه‌چیز به رفتار طرف‌های مقابل بستگی دارد و اگر طرف‌های اروپایی به طور کامل به تعهداتشان عمل کنند و طرف آمریکایی به این توافق بازگردد، توافق احیا می‌شود.

با این حال واکنش غربی‌ها به این دور از گفتگو‌ها مایوس کننده بوده است و نشان میدهد که تصور نداشتند ایران با دست پر در مذاکرات حضور داشته باشد.

دور اول مذاکرات هسته‌ای در دولت سیزدهم در حالی روز جمعه گذشته در وین پایان یافت که تیم ایران پیشنهاد‌های مشخصی به طرف‌های توافق اعلام کرده و انتظار می‌رود سایر طرف‌ها با رویکردی واقع بینانه این بسته‌ها و پیشنهادات را بررسی کرده و پاسخ منطقی به این پیشنهادات ارائه کنند. برچسب ها: علی باقری کنی ، باقری ، مذاکره کننده ارشد ، وین ، لغو تحریم ها ، خبرگزاری آنسا ، معاون وزیر خارجه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: علی باقری کنی باقری مذاکره کننده ارشد وین لغو تحریم ها خبرگزاری آنسا معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران مذاکره کننده لغو تحریم ها پیشنهاد ها باقری کنی طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

برخی منابع فاش کردند مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده در مقابل تعلیق عملیات حمله به رفح، مذاکرات میان این رژیم و جنبش حماس را بار دیگر از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، برخی منابع شبکه ماهواره‌ای «العربیه» فاش کردند که مصر به رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و نیز رئیس شین‌بت (سرویس امنیت داخلی این رژیم) ابتکار عملی را برای تعلیق یورش به رفح ارائه کرده و به آنها پیشنهاد داده در مقابل توقف این عملیات، مذاکرات احیا شود.

این منابع اظهار کردند: مصر پیشنهادی از طرف جنبش حماس به اسرائیل داد که در مقابل طرحی برای ایجاد یک دولت، تنش‌ را متوقف کند.

آنها شرح دادند: تنظیم توافقنامه آتش‌بس در حال حاضر دارای سه مرحله تبادل اسرا است که هر مرحله شش هفته ادامه دارد.

پیش از این «اوفیر جندلمن» سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی با پایگاه خبری العربیه مدعی شده بود، تصمیم برای حمله به رفح و تعقیب نیروهای حماس در آنجا و در غزه گرفته شده و این عملیات باید برای «نابودی» کامل این جنبش اجرا شود.

«اسکای نیوز» عربی نیز گزارش داد، هیاتی از مصر فردا (جمعه) در راستای تلاش برای بازگرداندن حماس و رژیم صهیونیستی به میز مذاکرات، راهی سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز این خبر را تایید کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد