Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دادگستری زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در آیین تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان زنجان با تقدیر از اعضای زحمات سابق و تشکر از اعضای جدید به لحاظ قبول زحمت گفت: در نظام جمهوری اسلامی همه ملزم به رعایت قانون هستیم، بویژه اهل رسانه، قلم که جزء فرهیختگان جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از نشریات و رسانه‌های استان به لحاظ رعایت قانون در انتشار مطالب و اخبار گفت: در جمهوری اسلامی مجاز به انتشار مطالبی با مضمون تهمت و دروغ نیستیم و بایدها و نبایدها فقهی، فرهنگی و دینی باید توجه قرار گیرد و هیچ مجوزی برای انتشار مطالبی در فضای مجازی و رسانه که عنوان مجرمانه دارد وجود ندارد و اهل رسانه اولی هستند به رعایت قانون.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه اعضای جدید باید در ایفای نقش، آشنا و آگاه به مسائل و قوانین مطبوعات باشند یاد آور شد: آشنایی اعضا هیئت منصفه مطبوعات بر قوانین به معنای این است که آیا عمل ارتکابی با قوانین موضوعه مغایرت دارد یا نه. البته جامعه هدف هم باید آگاهی و آشنایی‌های لازم را مبنی بر اینکه چه انتشار عمومی چه مطالبی عنوان مجرمانه دارد و این یک ضرورت است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی به رسانه‌ها، نگاه حمایتی و پشتیبانی است افزود: انتظار و توقع ما از رسانه‌ها و مطبوعات این است که نقش هدایتگری افراد در جامعه را به نحو احسن ایفا کنند و امیدواریم مانند گذشته شاهد تشکیل هیچ پرونده و جلسه دادگاه مطبوعاتی در استان نباشیم

وی با تأکید بر اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست خاطر نشان کرد: افراد باید قانون را یاد بگیرند و چه اشغالی دارد این قوانین را ما به افراد یاد بدهیم و ما سراغ آنها برویم.

در ابتدای مراسم اعضای جدید به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه رسانه، فضای مجازی و مطبوعات استان پرداختند و در پایان مراسم تحلیف ۱۴ عضو جدید برای ۲ سال آینده برگزار و احکام خود را از رئیس کل دادگستری زنجان دریافت کردند.

کد خبر 5368277

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل صادقی نیارکی مطبوعات رسانه های گروهی بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان واکسن کرونا گرگان عکس استانها ایلام آلودگی هوا لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران شیوع کرونا اعضای جدید رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی

برخی از فعالان رسانه‌ای که با استناد به گزارش جعلی و پر از اشتباه بی‌بی‌سی، با همراهی گروه‌های ضدانقلاب اقدام به انتشار مطالب کذب در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی کرده بودند به دادستانی تهران احضار شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به‌واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی‌بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

بنا بر اعلام این خبر، روز گذشته در حالی سایت BBC جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیش‌تر  به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسماً در رسانه‌ها اعلام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای برای انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند