Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس علوم پزشکی گیلان با تقدیر از همه فعالان در اجرای سند ملی واکسیناسیون در گیلان، اظهار کرد: آن دسته از جمعیت باقی‌مانده در گیلان که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، می بایست سریعا پایش و علیه کرونا واکسینه شوند.

دکتر ارسلان سالاری در نشست هماهنگی اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا با تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت، سپاهیان، بسیجیان و هلال‌احمر، اظهار کرد: با تلاش‌های همه‌جانبه گروه‌های مشارکت‌کننده، گیلان در صدر پوشش واکسیناسیون کرونا کشور قرار دارد که باید دست اندکاران این موفقیت، طی یک مراسمی مورد تجلیل قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ پروژه محرومیت‌زدایی اعم از بهسازی، احداث و تجهیز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد، افزود: این پروژه‌ها اغلب دارای اعتبار هستند و باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها سریعا احداث و بهسازی شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونا، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها مغایرت‌هایی بین تزریق واکسن و ثبت آن‌ها وجود دارد که باید سریعا با رفع مغایرت ها اقدام شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

سالاری بر لزوم پایش مستمر جمعیت واکسینه شده از واکسینه نشده ها تاکید کرد و تصریح کرد: در این پایش علاوه بر شناسایی واکسن نشده ها، افرادی که مغایرت در ثبت دارند نیز شناسایی شوند و نسبت به تزریق واکسن نوبت‌های اول تا سوم آن‌ها نیز می‌توان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه طی هفته اخیر ۹۰۰۰ نفر از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال طی پایش صورت گرفته، شناسایی و واکسینه شده‌اند، افزود: علیرغم اینکه ویروس امیکرون نیز در راه هست، در نقاطی از برخی شهرستان‌ها هنوز جمعیت قابل توجهی واکسن تزریق نکرده‌اند که باید با تلاش مضاعف سریعا واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۹۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، گفت: ۸۱ درصد نیز در استان هر دو نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران کرونای ا میکرون علوم پزشکی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان