Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر چنانی معاون هنری و  سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان گفت: سی و سومین جشنواره تئاتر استان با حضور و همراهی ۳۵ گروه نمایشی از ابتدای سال کار خود را آغاز کرد و فراخوان این جشنواره هم به همه شهرستان‌ها ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بعد از تلاش هنرمندان استان و علیرغم همه محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده بود تلاش‌ها به ثمر نشست و ۲۱ نمایش توانستند به مرحله بازبینی جشنواره راه پیدا کنند.

چنانی تصریح کرد: نمایش ها در شهرهای اندیمشک، دزفول، رامهرمز و اهواز از ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به داوری هنرمندان مطرح کشور اصغر همت و محمودرضا رحیمی و علی ایزدی به روی صحنه رفتند.

معاون هنری و  سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اختتامیه جشنواره در تالار آفتاب در حال پیگیری است، اظهار داشت:  از بخش هنر اربعین مانند چهارمین همایش ملی تعزیه میدانی و همایش آیین‌های سنتی محرم که با حضور گروه‌های نمایش‌کل کشور رگزار شده بود نیز امروز تجلیل شد.

مصطفی بوعذار دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی گفت: سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی از اول تا پنجم مهرما در اهواز در  ۱۵ نقطه با حضور ۲۰ گروه از سراسر کشور برگزار شد.

او افزود: آیین تجلیل از هنرمندان جشنواره امروز برگزار شد و با اهدای لوح تقدیر و تندیس از زحمات آنان تقدیر شد

بوعذار بیان کرد:  بیش از ۵۰ اجرای نمایشی را در سطح شهر اهواز داشتیم که با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز رخ داد و سازمان‌ها و ادارات مختلفی در این برنامه مشارکت داشتند.

به گفته دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی  نمایش هایی از استان های بوشهر، لرستان، اصفهان،  آذربایجان شرقی  و خوزستان نیز  مشارکت داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اختتامیه جشنواره تئاتر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان