Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@22:27:12 GMT

توئیت موسوی درباره غارت دارایی‌های افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۸۴۳۲

توئیت موسوی درباره غارت دارایی‌های افغانستان

 «سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه ایران در توئیتی به تلاش آمریکا برای «غارت» دارایی‌های افغانستان به بهانه 11 سپتامبر واکنش نشان داد.

وی در این توئیت نوشت: جدای از تمام مسایل سیاسی پیشنهاد می‌کنم حقوقدانان ایران و افغانستان در این قضیه با هم همکاری کنند و در این شرایط مردم افغانستان را یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته نیویورک‌تایمز در گزارشی خبر داد که خانواده‌های کشته‌شدگان 11 سپتامبر از دولت آمریکا خواستند تا دارایی‌های توقیف شده افغانستان به عنوان غرامت به آن‌ها پرداخته شود.

براساس این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا با وکلای خانواده‌های کشته‌شدگان 11 سپتامبر در مورد توافق احتمالی برای تقسیم پول، در صورتی که دولت از تلاش آنها برای تصاحب آن حمایت کند، مذاکره کرده است.

آمریکا درحالی برای غارت دارایی‌های مردم افغانستان به بهانه 11 سپتامبر تلاش می‌کند که براساس گزارش مرکز مطالعاتی «واتسون» از زمان حمله آمریکا به افغانستان در اکتبر سال 2001 تا آوریل سال 2021 میلادی، 241 هزار و 50 نفر در نتیجه مستقیم جنگ آمریکا کشته شدند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: افغانستان موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مسؤولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد اظهار کرد: جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند بلکه با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحول و پیروزهای بزرگی ایجاد شده است.

حجت الاسلام موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح «نور» اظهار کرد: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

کد خبر 6095726

دیگر خبرها

  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست