Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@15:55:55 GMT

تامین آب نجات بخش کشت پاییزه در شادگان

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۸۵۹۴

تامین آب نجات بخش کشت پاییزه در شادگان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید صبری پور، سرپرست فرمانداری شادگان در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان که امروز یکشنبه ۱۴ آذر ماه برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط کنونی همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال و بهره برداری مطلوب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در جهت توسعه به ویژه بخش کشاورزی که یکی از پایه‌های اساسی اشتغال شهرستان است مجدانه پیگیر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: رسیدگی به مشکلات و معضلات کشاورزان این شهرستان ضروری بوده و مسئولان ذیربط باید در این زمینه تلاش مضاعف کنند با تسریع در تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه، از ضرر و زیان کشاورزان در فصل کشت جلوگیری کنند.

صبری پور اظهار داشت: مسائل مرتبط با کشت پاییزه از قبیل تامین نهاده کشاورزی شامل؛ کود و بذر، بیمه محصولات کشاورزی، تسهیلات کشاورزی، تامین سهمیه سوخت ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تامین آب کشت پاییزه و پیگیری رهاسازی آب نسبت به بررسی و رفع مشکلات کشاورزان این شهرستان صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین آب کشت پاییزه آب کشاورزی کشت پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در دیدار مردمی با کشاورزان و شالیکاران بخش دابودشت آمل در مصلی نماز جمعه، گفت: عمده‌ترین نگرانی و دغدغه‌های کشاورزان مربوط به تولید محصول برنج و نحوه تامین نهاد‌های کشاورزی بویژه کود و سم بود.

او با اشاره به اینکه برغم مشکلاتی که در ابتدای فصل کشت امسال در خصوص تامین نهاد‌های زراعی وجود داشت، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با حمایت‌های وزیر جهادکشاورزی و پیگیری‌های استانداری و سازمان جهادکشاورزی مازندران، از طریق شرکت خدمات حمایتی، در حال تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان هستیم و این مشکل بزودی مرتفع خواهد شد.

مومنی گفت: معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی نیز دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده اند و در آینده نزدیک کمبودی‌ها و عقب ماندگی‌های تامین کود شیمیایی کشاورزان بزودی جبران خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، پایین بودن قیمت برنج در فصل برداشت را نیز یکی دیگر از مشکلات و نگرانی‌های کشاورزان دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اتحادیه‌های تامین کنندگان و تعاون روستایی، امسال شاهد رکود بازار و پائین بودن قیمت برنج تولیدی داخل نخواهیم بود و شاهد بازار خوبی برای همه از جمله سود منطقی تولیدکنندگان و مدنظرداشتن توان اقتصادی مصرف کنندگان باشیم.

مومنی با بیان اینکه دشت هراز یکی از مهمترین دشت‌های شالیزاری و تولید برنج کشور محسوب می‌شود، گفت: کشاورزان و شالیکاران نقش حیاتی و کلیدی در بحث امنیت غذایی کشور بشمار می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم