Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، متن توضیحات معاونت پارلمانی ریاست جمهوری می‌افزاید : دراین باره یادآور می شود که  سید محمد حسینی، معاون رییس جمهور در امور مجلس روز شنبه در نشست با دبیران تشکل‌های دانشجویی استان کرمان که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو برگزار شد در پاسخ سؤالی پیرامون گفتگوهای وین با بیان اینکه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران این بار با پیشنهادات مشخص و دلایل متقن و منطقی و با اختیارات کامل در مذاکرات شرکت کرده‌اند و این طرف غربی است که در موضع انفعال است و از اختیارات کامل برای تصمیم گیری برخوردار نیست و خواسته‌اند به پایتخت‌ها برگردند و مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایشان همچنین در این نشست گفت: اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی از تخصص ها و دستگاه‌های مختلف سیاسی، حقوقی و اقتصادی انتخاب شده‌اند تا از جامعیت و صلاحیت کافی برای صیانت از منافع ملی برخوردار باشند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در پاسخ سوال دیگری پیرامون  دستاوردهای سیاست خارجی در ۱۰۰ روز گذشته به مواردی همچون: گره نزدن اقتصاد کشور به مذاکرات، عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای که مقدمه همکاری گسترده با اقتصاد کشورهای شرق از جمله چین، هند و روسیه است، همکاری با همسایگان و توافق در مورد خط ترانزیت گاز از ترکمنستان به آذربایجان و پیامدهای مثبت اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن اشاره کرد.  

بر این مبنا انتظار دارد رسانه هایی که مطالب و تیترهایی مغایر با این مضمون را نشر داده‌اند، اقدام به تصحیح نمایند.

منبع: ایسنا پربیننده ترین جزییات ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هدف نهایی در مذاکرات لغو تمام تحریم هاست / پولی بابت سوآپ گازی نمی گیریم تامین معیشت مردم محور اصلی بودجه باشد / لزوم رعایت محورهای مدنظر رهبر انقلاب در اصلاح ساختار بودجه شنیده شدن صدایی مهیب در بادرود نطنز دستور وزیر کشور برای ثبات قیمت ها در بازار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیاست خارجی برجام مذاکرات وین دولت سیزدهم معاونت پارلمانی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان