Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی،استاد حوزه علمیه  طی سخنانی در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، با بیان این که حوزه اجتماعی زندگی یکی از موضوعات مورد غفلت ما است، اظهار کرد: از دیدگاه دین مبین اسلام رفتار‌های اجتماعی اهمیت بسیاری دارد چراکه کمال معنوی، علمی و اخلاقی ما در اجتماع رقم زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با تاکید بر این که نیاز‌های اجتماعی انسان در اجتماع رفع می‌شود، اضافه کرد: سرنوشت انسان در اجتماع رقم زده می‌شود و این سرنوشت بستگی به نوع تعامل ما دارد؛ افرادی که در زندگی اجتماعی خود رفتار مطلوبی نداشته باشند اعمال آن‌ها مورد قبول خداوند قرار نمی‌گیرد به عنوان نمونه در روایت داریم که اگر یک زن و شوهر یک شب بیشتر با هم قهر باشند اعمال آن‌ها مورد پذیرش خداوند قرار نمی‌گیرد و در روایت دیگری آورده شده که اگر دو مسلمان سه روز با یکدیگر قهر باشند خداوند متعال می‌فرمایند آن‌ها از دین من خارج شده‌اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سخت‌ترین امتحان ما در زندگی اجتماعی ما وجود دارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم جایگاه و موفقیت خود را بسنجیم باید جایگاه اجتماعی خود را بسنجیم؛ اگر همسر، فرزند و اطرافیان از ما ناراضی باشند موفق نیستیم.

او بیان کرد: اگر می‌خواهید در زندگی موفق باشید قبل از اینکه در هر برنامه‌ای سرمایه‌گذاری کنید باید اول روابط عمومی آن را یاد بگیریم، یکی از علل بالا بودن آمار طلاق این است که روش زندگی درست را یاد نگرفته‌ایم.

حسینی اراکی با بیان اینکه اخلاق و آداب ارتباط با مردم در عرصه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: روحانیت قبل از اینکه به دنبال تبلیغ باشد باید شیوه ارتباط با مردم را فراگیرد همانطور که یک پزشک نیز در ارتباط به مردم نیازمند فراگیری آموزه‌های خاص است.

او با تاکید بر این که بسیاری از افراد از خلق و خوی انسانیت جدا شده‌اند، اظهار کرد: صفات خوب و مشکلات ما در روابط اجتماعی ما مشخص می‌شود، اگر نتوانیم پیوند خوبی برقرار کنیم نخواهیم توانست صفات خوب خود را نمایان کنیم.

این کارشناس دینی ادامه داد: پیامبر اسلام مؤمن را کسی معرفی می‌کند که زود با دیگران انس می‌گیرد و اهل اخم و غضب نیست؛ اسلام برای جمع‌های مؤمنانه ثواب‌های بسیاری را درنظر گرفته است همانطور که در روایت داریم که برای نماز جماعتی که بیش از ۱۰ نفر باشد ثوابی درنظر گرفته می‌شود که فقط خداوند ثواب آن را می‌داند.

او با اشاره به این که خداوند متعال به دنبال اجتماع و پیوندزدن دل‌هاست، عنوان کرد: در روایت است که زمانی که یک خانواده دورهم جمع می‌شوند و غذا می‌خورند مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند و خداوند گناهان آن‌ها را میامرزد.

کارشناس معارفی حرم مطهر بانوی کرامت عنوان کرد: شیطان صفتان به ویژه در آخرالزمان به دنبال این هستند که دل‌های مؤمنان را از هم جدا کنند و محبت و صمیمیت را از خانواده‌ها بگیرند، خداوند متعال نیز در قرآن کریم ۱۰ بار تاکید داشته شیطان دشمن انسان است و بر اساس سوره مائده آیه ۹۱ شیطان برای ایجاد گمراهی سه راهبرد اصلی دارد که نخست تلاش برای ایجاد کینه میان مؤمنان، دوم ایجاد فاصله میان انسان و خدا و سوم دور کردن انسان از نماز است.

او با بیان این که رزق ابلیس جایی است که بنده از خداوند متعال غافل شود، گفت: زمانی که ابلیس میان دو مؤمن اختلاف ایجاد می‌کند شاد می‌شود چراکه می‌داند این دو مؤمن دیگر به رستگاری نمی‌رسد؛ فردی که بداخلاق است موجب ناراحتی امام زمان (عج) و شادی شیطان می‌شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نکات تربیتی قهر کردن خداوند متعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد

وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه هم یک وکیل کار‌های مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کار‌های مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را برعهده دارد.

منبع: تسنیم

tags # ژوزه مورایس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • فیلم| اعتراف اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران؛ خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • فیلم| اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران اعتراف کرد: خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • پشیمانی بازیگر مطرح از رفتن به خارج از کشور | خودم به همه چیز پشت پا زدم