Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تبیین شرایط کشور در زمانی که دولت را تحویل گرفت از مهار کرونا به عنوان مهمترین اولویت دولت در آغاز به کار نام برد و گفت :امروز خدا را شاکریم آمار ابتلا و فوت هر دو کاهش جدی پیدا کرده است .

به گزارش ایسنا ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دومین گفت‌وگوی خبری خود به مناسبت صدمین روز آغاز دولت سیزدهم در شبکه دوم سیما، در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به دولت پس از گذشت صد روز می‌دهد، اظهار کرد: نمره را باید مردم عزیز بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضاوت و داوری آنها در این باره منصفانه و عادلانه است.

وی با اشاره به هم شرایطی که دولت تحویل شد هم از لحاظ شرایط شیوع کرونا هم وضعیت و شرایط مالی اقتصادی و خزانه گفت: از همه مهمتر امید و اعتماد مردم بود که آسیب دیده بود و از وظایف مهم دولت این بود که آن را بازآفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه از مهمترین مسائل، جان مردم است و دولت باید بتواند مردم را در مشکلات معیشتی همراهی کند و با مردم نسبت به گره‌گشایی‌ها گام بردارد، اظهار کرد: یادم نمی‌رود روز تنفیذ حکم رییس جمهوری مسائل اولویت دار را اعلام کردم که کرونا و ضرورت واکسیناسیون کرونا مهمترین آن بود. در آن زمان روزی ۷۰۰ خانواده ایرانی داغدار می‌شدند و این برای ما و مردم غصه شده بود که چرا کار جدی تر از این انجام نمی‌شود.

رییسی ادامه داد: پاسخی که آن روزها می‌شنیدم این بود تخصیص ارز به دلیل مشکلات ارزی امکان ندارد یا کشورها به دلیل شرایط تحریمی به ما واکسن نمی‌دهند. از ۳۰ میلیون واکسن شاید ۵ میلیون هم وارد نشده بود و امروز خدا را شاکریم آمار ابتلا و فوت هر دو کاهش جدی پیدا کرده است و باید در این رابطه از مساعدت مردم و کادر بهداشتی و درمانی قدردان باشیم که در صدمین روز دولت اعلام می‌کنم بیش از ۱۰۰ میلیون دز واکسن وارد شده است و برخی الان درحال تزریق دز سوم واکسن هستند.

رییس جمهوری با بیان اینکه بازهم باید اقداماتی برای صیانت از جان مردم انجام دهیم، گفت: به مردم توصیه می‌کنم حالا شرایط برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و کسب و کارها فراهم شد و ۱۰۰ هزار کسب و کار تعطیل شده دوباره شروع به فعالیت کرده‌اند، ممکن است موج دیگری در پیش داشته باشیم پس مردم مراعات کنند.

رییس دولت سیزدهم اضافه کرد: از این جهت خوشحالیم فضای کسب و کار دوباره دارد رونق می‌گیرد و به رغم مشکلات در کشورهای اطراف، بسیاری از شهرهای ما جز چند شهر در وضعیت خوبی قرار دارد که این هم دارد دنبال می شود. 

وی گفت: دولت در واکسیناسیون عمومی عملکرد قابل تقدیری از مردم داشته است. از مردم ممنونیم که خوب همکاری کردند. آن روز مردم دنبال واکسن می‌گشتند امروز ما به دنبال مردم برای تزریق واکسن هستیم.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئيس جمهور سيدابراهيم رئيسي کروناویروس واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: خبرگزاری رسمی دولت ⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد نرخ تورم ⁩ اشتباه است! 

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

‏یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند، ولی شما یا نمی‌دانید یا میخواهید که ندانید. 

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد. 

‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد