Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@09:28:31 GMT

افشای ابعاد تازه فاجعه غرق شدن مهاجران در کانال مانش +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۹۷۴۴

افشای ابعاد تازه فاجعه غرق شدن مهاجران در کانال مانش +فیلم

‍‍‍‍‍‍

بیش از یک هفته از واقعه دردناک جان باختن ۲۷ مهاجر در آبراهه میان فرانسه و انگلیس می‌گذرد.

به گزارش مشرق، یک نجات یافته قایق غرق شده مهاجران در کانال مانش می‌گوید: هنگامی که به علت از کار افتادن پمپ قایق، آب به تدریج در حال بالا آمدن در قایق بود شماری از مهاجران با تلفن‌های همراه خود با ماموران مرزبانی انگلیس و فرانسه تماس گرفتند و درخواست کمک کردند، اما ماموران هر دو دولت کمک به آنان را وظیفه دولت مقابل دانستند و از امدادرسانی خودداری کردند و در نتیجه، ۲۷ زن و مرد و کودک دیگر جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از یک هفته از واقعه دردناک جان باختن ۲۷ مهاجر در آبراهه میان فرانسه و انگلیس می‌گذرد. شماری از این مهاجران، قصد داشتند به اعضای خانواده شان در انگلیس بپیوندند، اما در دریا غرق شدند.

یکی از بازماندگان، بانوی عراقی غرق شده در کانال مانش می‌گوید: او دو بار به صورت قانونی برای دریافت ویزا و پیوستن به همسرش در انگلیس به سفارت این کشور مراجعه کرد، اما هر بار با وجود انتظار طولانی مدت، پاسخ مثبت دریافت نکرد و ناچار به انتخاب این راه خطرناک شد که جان باخت.

دولت‌های انگلیس و فرانسه که در دو سوی این آبراهه قرار دارند و مطابق مقررات بین المللی، موظف به کمک به پناهجویان در معرض خطرند، به جای رسیدگی به این بحران، ترجیح داده اند مرگ این مهاجران را وسیله‌ای برای تسویه حساب سیاسی کنند و وارد بازی سرزنش همدیگر شده اند و البته با بهره گیری از آن، رسیدن به اهداف ضدمهاجرتی خود را سرعت بخشیدند.

به گفته فعالان حقوق بشر و هواداران حقوق مهاجران، دولت انگلیس حتی به وعده اش مبنی بر دادن پناه به افغان‌هایی که با ارتش و دولت انگلیس در افغانستان همکاری کرده اند، عمل نکرده است.

دولت انگلیس اکنون لایحه‌ای را در مجلس مطرح می‌کند که براساس آن، ارتش این کشور می‌تواند راه را بر پناهندگان در آبراهه مانش ببندد و پناهجویان را با زور، به عقب براند. براساس این لایحه، درخواست پناهندگی از انگلیس نیز باز هم سخت‌تر می‌شود و وزیر کشور انگلیس هر زمان که مایل باشد می‌تواند حق شهروندی را از افراد غیرسفیدپوست، بگیرد.

اقدامات دولت جانسون اکنون حتی صدای نمایندگان مجلس انگلیس را هم در آورده است. عمران حسین نماینده اسیایی تبار مجلس عوام انگلیس خطاب به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت: هفتاد سال پیش پدران ما به این کشور امدند و در شرایط بسیار دشوار هفت روز در هفته کار کردند تا دوباره این کشو را بسازند، اما اکنون وزیر کشور با این لایحه درباه مهاجران می‌تواند حتی در برابر کوچکترین تخلف، حق شهروندی غیرسفیدپوستان را سلب و ما را از این کشور اخراج کند.

وی افزود: با توجه به پیشینه وحشتناک وزارت کشور بریتانیا در برخورد ناشایست با مهاجران و اقلیت‌ها از نخست وزیر پرسشی را که در ذهن همه غیرسفیدپوستان در این کشور مطرح است می‌پرسم و آن این است که چه زمانی به سراغ ما خواهید آمد؟

فعالان حقوق مهاجران می‌گویند، با اینکه انگلیس در بیشتر جنگ‌ها و اقدامات سیاسی که منجر به آوارگی افراد در جهان شده نقش داشته است، اما بر اساس گزارش سازمان ملل متحد فقط یک درصد آوارگان و مهاجران را پذیرفته است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو کانال مانش حقوق بشر بوریس جانسون مشرق پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که نخستین پرواز انتقال پناهجویان به روآندا هماهنگ شده است. این پرواز ظرف ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر انجام خواهد شد و به دنبال آن، چندین پرواز دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.

طرح جنجالی اخراج پناهجویان از خاک انگلیس دوشنبه گذشته پس از ماه‌ها بحث و بررسی، در پارلمان انگلیس تائید شد و راه را به گفته کارشناسان، برای ایجاد «سابقه‌ای خطرناک در نقض قوانین حقوق بشری» باز کرد.

با قانونی شدن این طرح، پناهجویانی که از یکم ژانویه ۲۰۲۲ به صورت غیرقانونی از یک کشور امن مانند فرانسه وارد انگلیس شده‌اند، به رواندا منتقل می‌شوند تا پرونده آن‌ها توسط وزارت کشور انگلیس بررسی شود. آن‌ها ظرف ۲۸ روز از انگلیس اخراج می‌شوند؛ حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد.

اگر پرونده این افراد پذیرفته شد، به انگلیس منتقل می‌شوند؛ در غیر اینصورت می‌توانند برای اقامت در رواندا یا هر کشور دیگری به‌غیر از انگلیس درخواست پناهندگی کنند. دولت انگلیس معتقد است که این طرح پناهجویان را از ورود غیرقانونی به خاک این کشور منصرف می‌کند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت؛ نخستین گروه پناهجویان برای انتقال به روآندا انتخاب شده‌اند. وی افزود که دولت سرگرم پیگیری مقدمات حقوقی انتقال این افراد است.

این درحالیست که موسسات خیریه هشدار داده‌اند که «تصمیم ظالمانه و ناپسند» دولت برای انتقال پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر، نه تنها در پاسخ به معضل مهاجرت ناکام خواهد بود، بلکه «به هرج و مرج بیشتر انسانی منجر خواهد شد».

آن‌ها قصد دارند تا از ظرفیت دادگاه اروپایی حقوق بشر برای توقف انتقال پناهجویان استفاده کنند. نهادهای حقوق بشری دو سال پیش هم با ارجاع این پرونده به دادگاه اروپایی حقوق بشر، مانع اخراج پناهجویان شدند.

از سویی ۱۶۰ موسسه خیریه و فعال حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر انگلیس طرح دولت در این زمینه را محکوم کرده و آن را ظالمانه و شرم‌آور خواندند.

سازمان ملل متحد هم هشدار داده است که این طرح، بر خلاف کنوانسیون پناهندگان است و سابقه‌ای خطرناک در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد