Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معرفت آذری شامگاه امروز در بازدید از پروژه‌های عشایری استان اردبیل، اظهار کرد: مجموعه آب‌رسانی خط تفکیک انتقال آب «آج اِشمه» روزانه ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب تصفیه شده برای مصرف شرب کشاورزی و دامی تولید می‌کند.

وی افزود: انتقال آب این مجموعه به شکل مشترک انجام می‌شد که با مشکلات متعددی در این حوزه مواجه بودیم، در سال ۹۸ با  پیگیری‌ها و حمایت مسؤولان استان از این پروژه، میزان انتقال آب شرب از ۵۰ لیتر به ۱۲۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت که قبل از این اقدام جهت آبرسانی به قشلاقات مشکلات متعددی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر پروژه تفکیک انتقال آب «آج اِشمه» پیشرفت ۹۲ درصدی دارد و طی دو ماه آینده با نصب پمپ‌های آب پروژه به شکل کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و به ۲۲۰ قشلاق به شکل منظم آبرسانی می‌شود.

آذری گفت: جهت انتقال پروژه « آج اِشمه» در طول ۱۰ کیلومتر از سوی دولت اعتباری به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و پس از اتمام خط انتقال آب به مخزن، یک‌هزار و ۵۰۰ متر مکعبی آب وارد تصفیه خانه خواهد شد.

وی با اشاره به آب‌رسانی با ۱۲ تانکر به قشلاقات ادامه داد: اهداف این پروژه بزرگ و مهم مرتفع ساختن بخش عمده مشکلات آبرسانی و فاضلاب ۱۴ هزار نفر در قالب ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار و ۴۰۰ هزار راس دام است.

مدیرکل عشایری استان اردبیل با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته اظهار کرد: در سال ۹۸ اعتباری به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال و در سال  ۹۹ اعتبار  ۱۶۰ میلیارد ریالی اختصاص یافته و در سفر ریاست جمهوری به استان، اعتبارات سال‌جاری با اختصاص مبلغ قابل توجهی به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

آذری ادامه داد: بخشی از اعتبارات وصول شده و مابقی تا پایان سال‌جاری به پروژه‌های همچون آبرسانی، راه‌های مواصلاتی آب شرب و کشاورزی عشایر استان  تزریق خواهد شد و باید توجه داشت که اختصاص اعتبارات سال‌جاری در طی یک قرن اخیر بی سابقه است.

مدیرکل عشایری استان اردبیل تشریح کرد: در کل استان اردبیل ۵۷۲ قشلاقات وجود دارد که برای ۱۴۸ قشلاقات با ۱۵ تانکر آبرسانی انجام‌ می‌شود.

وی تصریح کرد: فلسفه اصلی و وجودی عشایر در پرورش دام و محصولات متنوع دامی است که با تامین نهاده‌های دامی، آب شرب و تسهیلات بانکی برای عشایر استان، می‌توانیم سطح تولیدات استان را به حجم قابل توجهی افزایش دهیم.

آذری گفت: براساس توافقی که با عشایر استان صورت گرفته، جهت مقابله و کاهش مشکلات موجود از سوی جهاد کشاورزی و امور عشایر استان نهاده‌های دامی عشایر تامین خواهد شد تا از کشتار دام‌های مولد جلوگیری شود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر استان اردبیل عشایر دام تولیدات دامی استان اردبیل عشایر استان انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با آغاز دولت سیزدهم و توجه این دولت به تامین آب شرب روستاها ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه در قالب پروژه محرومیت زدایی استان خوزستان اجرا شده است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا پروژه‌های در حال اجرای طرح محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان را ۲۳ پروژه در قالب ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: ۲۳ پروژه آبرسانی طرح محرومیت زدایی در ۲۱ شهرستان شادگان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، اهواز، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

علیدادی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های محرومیت‌زدایی استان ۴۳ درصد است، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر علاوه بر اجرای  ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵ باب مخزن ذخیره بتنی جمعا به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب و افتتاح آبرسانی به ۱۸۰ روستا را می‌توان به عنوان عملکرد پروژه محرومیت زدایی استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب خوزستان، قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی نیز به عنوان معین در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد