Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  محمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در حال حاضر یک دستگاه ام آر‌ای و پنج دستگاه سی تی اسکن در مراکز تحت پوشش این دانشگاه خدمات تخصصی تشخیصی را به هم‌استانی ارائه می‌کند که بزودی پنج دستگاه دیگر نیز به این ظرفیت اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه تنها دستگاه ام آر آی دولتی فعال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان استقرار داردافزود: برای بروزرسانی این دستگاه و خرید ۲ دستگاه ام آر آی دیگر در حال انجام است.

وی افزود: یک دستگاه ام آر آی جدید هم بزودی در بیمارستان‌های خاتم الانبیاء (ص) زاهدان و یک دستگاه دیگر نیز در بیمارستان ایرانمهر سراوان نصب و راه‌اندازی خواهد شد که ارزش این ۲ دستگاه بیش‌از ۵۰۰میلیارد ریال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: دستگاه ام آر آی بیمارستان ایرانمهر که از طریق هیات امناء صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت و با اعتبارات وزارتی تامین و به این شهرستان حمل شده و مراحل نصب، اخذ استاندارد‌های فنی و راه‌اندازی را سپری می‌کند.

وی افزود: بنیاد برکت هم تامین اعتبارات مورد نیاز برای خرید ام آر آی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) را تقبل کرده است که مراحل اولیه برای ساخت محل نصب این دستگاه در بیمارستان انجام شده و این دستگاه نیز بزودی به زاهدان ارسال خواهد شد.

هاشمی شهری از بهره برداری از ساختمان ۳۲۰ تختخوابی شهید حاج قاسم سلیمانی در مجتمع بیمارستانی علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان در سالجاری خبر دادو تاکید کرد: پیگیری جهت تخصیص یک دستگاه ام آر آی دیگر برای این بیمارستان نیز در حال انجام است.

وی در خصوص عدم امکان تصویر برداری ام آر آی برای افراد با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم نیز گفت: دستگاه جدید ام آر آی که به زودی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان نصب و راه‌اندازی خواهد شد این محدودیت را ندارد.

هاشمی شهری ادامه داد: علاوه بر یک دستگاه ام آر آی فعال در بخش خصوصی یک دستگاه ام آر. آی در بیمارستان‌های علی ابن ابی طالب (ع)، یک دستگاه در بیمارستان ایران ایرانشهر، یک دستگاه در بیمارستان امام علی (ع) چابهار و یک دستگاه نیز در بیمارستان امیرالمونین (ع) زابل با تعرفه دولتی در حال ارائه خدمات هستند.

وی افزود: علاوه بر یک دستگاه سی تی اسکن فعال در بخش خصوصی در زاهدان ۶ دستگاه سی تی اسکن نیز در بیمارستان‌های نبی اکرم (ص)، پیامبر اعظم (ص)، خاتم الانبیاء (ص)، علی ابن ابی طالب (ع)، بوعلی و تامین اجتماعی این شهر فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تصریح کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز ۶دستگاه سی تی اسکن و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز سه دستگاه سی تی اسکن در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام./ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دستگاه سی تی اسکن دستگاه ام آر آی یک دستگاه ام آر خاتم الانبیاء هاشمی شهری علی ابن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

به گزارش «تابناک»، محسن حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه ای همراه با بارش تگرگ می‌شود که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه ای در محل های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، که میزان بارش از مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

حیدری عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید