Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه بالاترین فرصت برای اشتغال، توجه به گردشگری است گفت: بعد از صنعت خوردوسازی، گردشگری به عنوان دومین صنعت درآمدزای زودبازده محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: هر بخشداری استان تا پایان سال موظف است تا حداقل ۱۰ بوم گردی جدید ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همه مکلف به حمایت از سرمایه گذار و رفع موانع با توجه به شعار سال هستیم، ولی اولویت با جذب نیروی کار استانی است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارگران به عنوان قشری زحمتکش در ارتباط است افزود: با توجه به گذشت ۲۰ ماه از فراگیری ویروس کرونا، یکی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که با بیشترین مراجعات مردمی در بحث بیمه بیکاری مواجه بود، همین اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه امروز هیچ موضوعی مهمتر از اقتصاد نیست و امیدواریم با کار جهادی بتوان از جنگ اقتصادی دشمنان با موفقیت عبور کرد، گفت: در وضعیت موجود، حفظ کارگران و شاغلان به مراتب مهمتر از جذب بیکاران است.

هاشمی ابراز داشت: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال از مولفه‌هایی است که اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید طی یک برنامه زمانبندی در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان سمنان از میانگین کشوری پایین‌تر است، اما باید به جایی برسیم که به معنای واقعی بیکار در استان نداشته باشیم یادآور شد: نگاه به اشتغال باید تغییر کند و دیدگاه اشتغال فقط در دستگاه‌های دولتی باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: کاهش بیمه بیکاری، کاهش درصد بیکاران و افزایش اشتغال و حفظ وضعیت موجود و مشارکت موثر درطرح جهش مسکن سه انتظار من از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه بی تردید حضور میدانی مدیران و بودن در کنار مردم، موجب دلگرمی و نشاط عمومی است، افزود: تلاش کنیم تا استان سمنان در همه شاخص‌ها، به عنوان استان نخست کشور معرفی شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه امروز بالاترین آفت برای یک مدیر آن است که خود را درگیر حاشیه سازی‌ها کند، افزود: حفظ حرمت و اعتماد مردم وظیفه همه مدیران و کارکنان دولت است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه گردشگری اشتغال زایی استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرن بیست و یکم قرن گردشگری

صدای ایران/حميد سعادتی-بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پرسودترین صنعت در سطح جهان است. در حال حاضر، 11٪ به تولید ناخالص داخلی (GDP)، 10٪ در اشتغال، 5٪ به صادرات، و 5٪به سرمایه گذاری جهانی کمک می کند.

رشد سریع صنعت گردشگری بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است تا قرن بیست و یکم را قرن گردشگری بدانند.

از منظر اقتصادی، گردشگری بین المللی درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد می کند. توسعه گردشگری نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاری زیرساختی، تامین درآمد دولت و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر جهان ایفا می کند.

کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اکنون اهمیت اقتصادی گردشگری را درک می کنند. آنها به دلیل هزینه های اولیه ای که گردشگران برای خدمات مصرفی انجام می دهند، آن را یک منبع مالی می دانند. در نهایت این امر به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

با این حال، برای کشورهای در حال توسعه، توسعه گردشگری می تواند چالش هایی مانند نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی و اتکای بیش از حد به یک بخش اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

اهمیت گردشگری از نظر تولید و اشتغال همواره مورد تاکید بوده است. در سطح جهانی، گردشگری 70% صادرات و30%صادرات خدمات را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، 10٪ به تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) کمک می کند.

توسعه گردشگری منجر به رشد اقتصادی و اشتغال در مناطق مقصد می شود. همانطور که گردشگران تقاضای نهایی خود را برای محصولات افزایش می دهند، هم بخش های مرتبط با گردشگری و هم بخش های غیر گردشگری تولید را گسترش می دهند. در نتیجه رشد اقتصادی رخ می دهد و تقاضا برای نیروی کار نیز افزایش می یابد. رشد اقتصادی ناشی از ایجاد اشتغال به کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد در جوامع کمک می کند.

شایان ذکر است که از هر ده شغل در سراسر جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است. توسعه گردشگری به طور قابل توجهی بر تنوع اقتصادی تأثیر می گذارد و به دستیابی به اهداف اقتصادی در کشورها کمک می کند.

به طور خلاصه، گردشگری یک صنعت بزرگ جهانی است که درآمد قابل توجهی را برای کشورها به ارمغان می آورد. به عنوان یک محرک اقتصادی حیاتی عمل می کند، تنوع در فعالیت های اقتصادی را تقویت می کند و بستر مناسبی را برای دستیابی به اهداف اقتصادی فراهم می کند.

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید