Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی هندبال زنان ایران در دقایق نخست دیدارش مقابل نروژ از این تیم پیشی گرفت که فدراسیون جهانی در گزارش خود این اتفاق را مایه افتخار ایران عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان به میزبانی فرانسه در حال برگزاری است. تیم ملی هندبال زنان ایران شب گذشته در دومین دیدار خود از این رقابت‌ها به مصاف نروژ قهرمان دو دوره المپیک، قهرمانی سه دور جهان و قهرمان هشت دوره اروپا رفت و با نتیجه ۹ بر ۴۱ بازی را واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فدراسیون جهانی هندبال بعد از این بازی در خصوص عملکرد هر دو تیم گزارشی را منتشر کرد. IHF در این خصوص نوشت: " تیم ملی هندبال زنان ایران که برای اولین بار به مسابقات جهانی راه پیدا کرده در چهار دقیقه ابتدایی بازی مقابل نروژ، واقعاً رویایی بازی کرد. ملی‌پوشان ایران مقابل یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ که چندین بار موفق به مقام قهرمانی شده است، پیش افتادند که این فقط یک رویا برای آنها بود.

در ادامه این رقابت یک بازی عالی دیگر از فاطمه خلیلی بهفر دروازه‌بان تیم ملی ارایه و او در پایان بازی نیز بهترین بازیکن این دیدار شد. خلیلی در نیمه اول بازی هفت سیو داشت و توانست تاثیر خوبی در روند تیم ملی ایران داشته باشد. او در بازی نخست ایران مقابل رومانی نیز یک بازی فوق العاده به نمایش گذاشت و ۱۸ شوت حریف را متوقف کرد. 

نروژ در پایان بازی مقابل جمهوری اسلامی ایران با نتیجه ۴۱ بر ۹ پیروز شد که یکی از بزرگترین بردهای تاریخ خود را ثبت کرد و با غلبه بر حریفان خود در دو دیدار نخستش به دور اصلی مسابقات راه یافت. 

تیم ملی نروژ در طول بازی از هر نظر به مراتب بهتر بود اما نتیجه ۲ بر ۱ دقایق نخست نیمه اول برای تیم ایران مایه افتخار بود. نروژ با این نتیجه از خواب بیدار شد و نیمه اول را با نتیجه ۲۲ بر ۳ به پایان رساند. این نحوه بازی یعنی دفاع قوی و حرکات سریع از سوی نروژ همان چیزی است که این تیم در هر بازی از آن استفاده می‌کند.

در نیمه دوم هم هیچ مانعی برای نروژ وجود نداشت. ایران تنها در دقیقه ۵۳ گل‌های خود را نسبت به نیمه اول دو برابر کرد و سه بازیکن این تیم توانستند حداقل دو گل را برای تیمشان به ثمر برسانند.

اختلاف گل ایران و نروژ در پایان به ۳۲ رسید که  این بزرگترین پیروزی نروژ در مسابقات جهانی زنان و حتی بزرگترین پیروزی آنها در مسابقات اسپانیا ۲۰۲۱ بود.

با وجود شکست ۴۱ بر ۹ ایران اما منحنی یادگیری این تیم سریع و بسیار ارزشمند بوده است. آنها در این بازی ۹ گل زدند، در دقایق پایانی بازی را رهبری و حتی در شروع، بازی را خوب شروع کرده و جلو بودند.

برد ساده تیم ملی نروژ  قهرمان فعلی اروپا سبب شده که با دو برد جایگاه خود را در دور اصلی تثبیت کند. نروژ در دیدار بعدی باید به مصاف رومانی برود. از سوی دیگر، این اولین تورنمنت جهانی برای تیم ملی ایران است و آنها در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی بازی خود باید به مصاف رقیب آسیایی خود یعنی قزاقستان بروند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان اسپانیا زنان ایران نیمه اول تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی مقابل ازبکستان در ضربات پنالتی به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت.

در این دیدار که ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در بانکوک آرنا آغاز شد، ملی‌پوشان ایران با ترکیب باقر محمدى، محمدحسین درخشانى، مهدى کریمى، سالار آقاپور و بهروز عظیمی مقابل حریف صف‌آرایی کردند.



ایران که مثل همیشه بازی را پرفشار شروع کرده بود روی نفوذ سالار آقاپور و اشتباه مدافع حریف مشرب عادلوف به گل اول رسید، اما جورائف از روی یک ضربه کاشته خیلی زود گل ایران را پاسخ داد.



در حالیکه ایران حاکم مطلق بازی بود و موقعیت‌های متعدد گلزنی یکی پس از دیگری هدر می‌رفت، این ازبکستان بود که روی یک غافلگیری توسط بازیکن شماره ۱۱ اخمتزیانوف به گل دوم رسید.



بازی در نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک به سود ازبکستان به پایان رسید. ایران نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و تیم حریف را تحت فشار قرار داد که در نتیجه همین عملکرد ضربه اوت مسلم اولادقباد پس از برخورد به اخمتزیانوف وارد دروازه حریف شد تا بازی به تساوی کشیده شود.



پس از این گل فشار ایران ادامه داشت و بازیکنان ازبکستان به بازی فیزیکی و درگیری رو آوردند که داور مشرب عادلوف را بعد از دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج کرد. ایران از فرصت چهارنفره شدن تایلند استفاده کرد و روی پاس سالار آقاپور، این بهروز عظیمی بود که با پای چپ گل سوم ایران را به ثمر رساند.



علیرغم حملات ایران این اخمتزیانوف بود که با یک بغل پا گل دوم خود و سوم ازبکستان را وارد دروازه ایران کرد تا در پنج دقیقه مانده به پایان بازی همه چیز به تساوی کشیده شود. این نتیجه تا پایان وقت نیمه دوم ادامه داشت و بازی به وقت اضافه کشیده شد.



در آغاز پنج دقیقه اول وقت اضافه علی اکرمی خطای ششم را از ازبک‌ها گرفت تا ایران از نقطه دوم صاحب پنالتی شود که دروازه‌بان ازیک این ضربه را مهار کرد و سایر حملات ایران نیز راهی به دروازه نیافت.



در نیمه دوم وقت اضافه نیز بازی یکطرفه ایران به گلی نینجامید و حتی در حالیکه تنها ۵ ثانیه از باقی مانده بود ضربه سنگین احمدعباسی به تیر برخورد کرد تا کلکسیون بدشانسی‌های ایران تکمیل و بازی به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شود.



در ضربات پنالتی باقر محمدی با مهار دو ضربه پنالتی به ایران کمک کرد تا در مجموع ایران با پیروزی هفت بر هشت حریف را شکست دهد.



ایران با این پیروزی به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت و روز یکشنبه ورزشگاه بانکوک آره‌نا به مصاف تایلند میزبان می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی ایران (5) 3-3 (4) ازبکستان (نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا - 2024)
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها
  • کاپ جهانی تیراندازی با کمان| تیم میکس ریکرو کشورمان از صعود به نیمه نهایی بازماند‌
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم
  • انتقاد تند از چلسی: یک مشت پسربچه!
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌ها
  • اعتراف سرمربی قرقیزستان بعد از شکست مقابل ایران
  • وحید شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد