Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت خرما در استان زمینه اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

اردشیر شهرکی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: ۴۱ درصد سطح محصولات باغی استان به کشت خرما اختصاص دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: از ۶۲ هزار و ۹۱۴هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۴۹ هزار و ۷۱۸ هکتار بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرکی افزود: برداشت خرما اواخر خرداد از نخلستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال و آشوبه آغاز و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در اوایل آذر به پایان می‌رسد.

وی گفت: 275 هزار تن خرما امسال از نخلستان‌های بارور جنوب سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

وی بیان کرد: خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ۲۸ هزار و ۴۰۰ هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.

وی تاکید کرد: در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان