Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:07:32 GMT

طرح شهید سلیمانی قوی و محکم پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۰۲۹

طرح شهید سلیمانی قوی و محکم پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند؛ جواد قناعت شب گذشته در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: فرمانداران گزارش هایی که در مورد بیماری کرونا از شهرستان به مرکز استان ارسال میشود را راستی ِآزمایی کنند و فقط صرف ارائه در جلسات نباشد. 

وی افزود: شهرستان طبس تا روز پنجشنبه نارنجی بود و شاید با افزایش چند مورد مثبت کرونایی از نظر رنگ بندی به قرمز تغییر پیدا کرد که این در سطح استان جای نگرانی ندارد اما اینکه در سطح ملی یک شهرستان از خراسان جنوبی از نظر رنگ بندی قرمز باشد برای استان با توجه به سیر نزولی بیماری در کشور، خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: متاسفانه برخی در استان برای واکسینه شدن تعلل می کنند و برخی از شهرستانها از جمله درمیان آمار واکسیناسیون پایین است که در این خصوص میطلبد کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی، صدا و سیما، جراید و اصحاب رسانه همکاری داشته باشند. 

قناعت با بیان اینکه همزیستی با کرونا نباید به عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل ها تبدیل شود، عنوان داشت: نیازمند ایجاد تنوع در اطلاع رسانی، تبلیغ و اقناع افکار عمومی هستیم نباید نحوه اطلاع رسانی، تبلیغات و بیان رعایت پروتکل ها مانند اسفند ۹۸ باشد. 

وی گفت: اصحاب رسانه، اهل فن و نظر، کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی برای ایجاد تنوع در اطلاع رسانی و تبلیغ ایده بدهند و تولید محتوای جدید انجام شود. 

شهرستان قرمز کرونایی قابل قبول نیست

استاندار خراسان جنوبی تاکید داشت: کارهای جدیدی در این خصوص انجام شود تا هیچ شهرستان قرمزی در استان نداشته باشیم چراکه شهرستان قرمز کرونایی در استان قابل قبول نیست‌. 

قناعت با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی محکم و قوی تر از گذشته انجام، پیگیری و تشدید شود، افزود: در بخش دستگردان طبس تیم تخصصی مستقر و کار شناسایی، غربال گری و هدایت بیماران به بیمارستان انجام شود. 

فرمانداران تمام دستگاه های شهرستانی را به خط کنند

وی خطاب به فرمانداران تمام شهرستانهای استان حاضر در جلسه، تاکید داشت: فرمانداران محکم و قوی تمام دستگاه های شهرستان را به خط کرده و دستگاه موظف به مسئولیت پذیری هستند. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: فرمانداران فردا در اولین فرصت جلسه شهرستانی کرونا را برگزار مصوبات را ابلاغ و دستگاه های شهرستانی را مکلف به اجرا کنند تا ان شاءالله طی یک هفته آینده شاهد تغییر رنگ بندی استان و خروج از وضعیت قرمز باشیم. 

قناعت بیان داشت: آموزش و پرورش نیز با نظارت های بیشتر، بر رعایت دقیق تر و جدی تر دستورالعمل های بهداشتی در مدارس تأکید کند.

دلایل قرمز شدن شهرستان طبس از قول فرماندار

مهدی الهی فرماندار ویژه شهرستان طبس در این جلسه، اظهار داشت: وجود معادن و ۶ هزار نیروی غیر بومی در معادن، قرار گرفتن شهرستان در مسیر ترانزیت، ورود  مسافران، زائران و گردشگران به طبس، خود درمانی، مراجعه دیر هنگام و ... از جمله دلایل تغییر رنگ این شهرستان است. 

وی افزود: به منظور پیشگیری و تغییر رنگ بندی شهرستان اقداماتی زیادی انجام شده و با توجه به پذیرش زائران به آستانه حسین ابن موسی الکاظم (ع) اعلام شده از پذیرش زائر در اقامتگاه ها آستانه خودداری و تنها زیارت انجام شود‌. 

فرماندار ویژه طبس بیان داشت: به شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس اعلام شده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی بیشتر استفاده شود. 

مجید بیکی فرماندار نهبندان نیز در مورد نارنجی بودن این شهرستان، بیان داشت: روند واکسیناسیون در این شهرستان افزایش یافته و رنگ بندی این شهرستان طی دو هفته تغییر کرد. 

وی افزود: کم بودن فضای اورژانس بیمارستان نهبندان کار را برای کادر درمان و بیماران سخت کرده که همینجا از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی درخواست توجه و سرعت بخشیدن به تجهیز فضای اورژانس بیمارستان را دارم. 

محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان و ۹۵ درصد همکاران واکسینه شدند. 
وی با بیان اینکه رعایت پروتکل ها در مدارس استان ۸۸ درصد اعلام شده، افزود: دانش آموز یا همکار مشکوک به کرونا اجازه ورود به مدرسه را ندارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: وضعیت مدارس استان با ثبات است و با توجه به بازگشایی مدارس از ابتدای آذر فوت ناشی از کرونا در دانش آموزان نداشتیم اما متاسفانه یک نفر از همکاران فوت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قناعت استاندار خراسان جنوبی ستاد استانی کرونا طبس قرمز خراسان جنوبی خراسان جنوبی اطلاع رسانی شهرستان طبس انجام شود رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: لازم است پیگیری شود که صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: درخواست من این است که در بحث بازدیدها از پروژه‌های شهری، شهردار و مدیران مناطق اقدام کنند و مشخص شود چند روز این پروژه‌ها برای به ثمر رسیدن طول می‌کشند.

وی با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: پیگیری شود که بحث صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است و اگر برای بازدید با کمبود نیرو مواجه هستند، نیروی حجمی به‌کار گرفته شود.

کد خبر 748746

دیگر خبرها

  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه