Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@08:00:35 GMT

مبارز ایرانی MMA دوباره به کشتی برمی‌گردد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۰۳۷

مبارز ایرانی MMA دوباره به کشتی برمی‌گردد؟

با تغییر قوانین مربوط به دوپینگ و تبدیل محرومیت مادام العمر امیر علی اکبری به 8 سال، محرومیت قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان روز گذشته به پایان رسید.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، امیر علی اکبری یکی از قهرمانان شاخص کشتی فرنگی ایران بود که در مسابقات جهانی 2010 مسکو موفق به نشان طلای وزن 96 کیلوگرم جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او پیش از آن نیز در سال 2009 در جهانی هرنینگ به مدال برنز دست یافته بود.

علی اکبری سال 2011 به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگش به مدت دو سال از حضور روی تشک محروم شد و در بازگشت و حضور دوباره در مسابقات جهانی و کسب مدال طلا، بار دیگر نمونه دوپینگش مثبت شد، موضوعی که هیچ وقت آن را قبول نکرد و معتقد بود در این خصوص اشتباهی صورت گرفته است.

 

علی اکبری در سال 2013 مادام العمر از حضور در کشتی محروم شد اما در ادامه قوانین مربوط به ضد دوپینگ دستخوش تغییراتی شد و محرومیت او به 8 سال کاهش پیدا کرد.

 

روز گذشته (14 آذر معادل 5 دسامبر 2021) پایان محرومیت امیر علی اکبری بود و او بار دیگر می‌تواند به کشتی بازگردد. او البته چند ماه بعد از محرومیت مادام العمرش ورزش MMA را آغاز کرد و در این سال‌ها چندین مبارزه در این رشته داشته است.

 

باید دید امیر علی اکبری که در این مدت از ورزش هم دور نبوده، چه تصمیمی درخصوص آینده‌اش دارد. ممکن است بخواهد در 34 سالگی و در حالی که طلای کشتی فرنگی جهان از آن ایران است، روی تشک بازگردد یا کار مربیگری در این رشته را آغاز کند یا اینکه کار خود را در رشته MMA ادامه خواهد داد.

رزمی یو اف سی امیر علی اکبری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: رزمی یو اف سی امیر علی اکبری امیر علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

دیگر خبرها

  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • سلبریتی تراز یعنی پهلوان رزاز
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان