Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:18:28 GMT

قانون آبخیزداری در کشور وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۳۰۴

قانون آبخیزداری در کشور وجود ندارد

ایسنا/اردبیل معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در کشور ما هنوز قانون آبخیزداری وجود ندارد.

احمد ابراهیم زاده ۱۴ آذر در پنجمین گردهمایی بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: متولی حوزه حفظ آب‌وخاک در کشور مشخص نیست و هر کس در این مورد ساز خود را می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حفظ، احیا، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری از خاک از سیاست‌های کلان منابع طبیعی کشور است.

این مسئول با بیان اینکه سالانه در هر هکتار ۹ تن‌فرسایش خاک داریم، تصریح کرد: طبیعت به آن اندازه تخریب شده است که نظم و تعادل آن به‌هم‌ریخته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: تا زمانی که آبخیزداری مردم‌محور نباشد در زمینه صیانت و حفاظت از آن نتیجه نخواهیم گرفت.

معاون آموزشی و دانشجویی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: حفاظت از خاک وظیفه عمومی است و باید هر فردی در این زمینه به نحوی سهم خود را ادا کند.

جوانشیر عزیز اضافه کرد: باید به هرکدام از چالش‌های آب‌وخاک از منظر خودشان نگاه کنیم و اگر خاک شور شود دیگر در اختیار ما نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبخيزداري منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد

غلامرضا اسمعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای حفاظت از منابع آب شهرستان و رساندن امانت به دست نسل آینده یک حلقه چاه که به صورت غیر مجاز در منطقه گردشگری روستای خاییز شهرستان تنگستان حفاری شده بود با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و ضابطین قضائی پلمب و مسلوب المنفعه شد.

دادستان شهرستان تنگستان تصریح کرد: با افراد سود جو و منفعت طلبی که به دنبال تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال هستند برخورد جدی و نسبت به رفع تصرف از آنها اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 6099575

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند