Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عبدالله ارجائی در نشست هم‌اندیشی با اعضای قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی که با حضور جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای استان برگزار شد، اظهار کرد: نقاط اشتراک و تماس بسیاری میان شهرداری و رسانه‌ها وجود دارد که از این میان سه محور برجسته‌تر هستند.

وی اضافه کرد: اولین محور و نکته اشتراکی که هم مدیریت شهری و هم رسانه‌ها نسبت به آن حساس هستند و آن را مطالبه می‌کنند، توجه به هویت شهر مشهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مشهد مقدس با بیان این‌که آن‌چیز که باعث شد سرعت جمعیت پذیری یک باغ خصوصی ظرف ۱۲۰۰ سال از تمام کهن شهرهای اطراف خودش گوی سبقت را ربوده و به ابر شهر بین‌المللی تبدیل شود، وجود مضجع منور امام رضا (ع) است، خاطرنشان کرد: اگر این فلسفه ذاتی را قبول داریم، باید بر تمام مناسبات ما حاکم شود و رفتار کنشگران اجتماعی از کالبد گرفته تا فرهنگ نیز منطبق با آن باشد.

وی بیان کرد: نمی‌شود که رفتارها و اقدامات با فلسفه ذاتی خودش تناقص داشته باشد؛ برای حفظ هویت شهر، در ابتدای کار سبک زندگی «خادم، زائر، مجاور» را برای اولین بار مطرح کردیم.

ارجائی ادامه داد: بر این اساس، سیاست اصلی فرهنگی ما در دوره ششم مدیریت شهری ترویج سبک زندگی خادم، زائر، مجاور و تسری صفات امام رضا (ع) به شهر است که این می‌تواند یک محور اشتراکی میان مدیریت شهری و رسانه‌های شهر امام رضا (ع) باشد.

وی با اشاره به این‌که دومین محور بعد از هویت شهر میان مدیریت شهری و رسانه‌ها، پیشرفت و توسعه شهر است، خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم که فردی دلسوز باشد و بر پیشرفت مشهد اتفاق نظر نداشته باشد.

شهردار مشهد مقدس با تاکید بر این‌که شرایط امروز ما در کشور استثنایی است، گفت: چه زمان دیگر می‌توان چنین شرایطی را پیدا کرد که مسئولان رده یک کشور اینقدر نسبت به مشهد هم‌نگاه، هم‌نظر و هم‌دغدغه باشند، اگر جای دیگری چنین ظرفیتی را حتی در رده دوم کشور داشت، استفاده‌های بسیاری از این فرصت می‌کرد.

وی افزود: واقعاً افسوس می‌خورم برای افرادی که هنوز در زمان‌های گذشته ایستاده‌اند، در حالی که باید به سمت افق‌های پیش‌رو حرکت کنیم و رسانه‌ها می‌توانند به این موضوع بسیار کمک کنند.

ارجائی با بیان این‌که برای پیشرفت شهر تنها ارتباط با مدیران ارشد کشوری کافی نیست، اظهار کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب به یک نگاه مشترک نیز نیاز داریم، به‌عنوان نمونه برای توسعه سرمایه‌گذاری و پیشرفت شهر، حداقل به نگاه مشترک در حمایت از سرمایه‌گذاری سالم نیاز داریم.

وی گفت: در حال حاضر دیگر نمی‌توان شهر را با ۱۸ هزار میلیارد تومان شهرداری و ۴ هزار میلیارد تومان دولت اداره کرد، این مبالغ کفاف هزینه‌های روزمره شهر را هم نمی‌دهد چه برسد به توسعه شهر از این رو ناچار هستیم به سمت استفاده از ظرفیت‌های مردمی چه داخلی و چه خارجی برویم.

شهردار مشهدالرضا (ع) ادامه داد: باید برای پیشرفت مشهد باهم هم‌قسم شویم زیرا ممکن است دیگر فرصت خدمت برایمان اینگونه فراهم نشود، معتقدم و بر آن تاکید دارم که در راستای پیشرفت مشهد باید حمایت از سرمایه‌گذاری سالم یکی از اولویت‌های مشترکمان باشد.

وی به «مردم» به‌عنوان سومین محور اشتراک شهرداری و رسانه‌ها اشاره و اظهار کرد: رسانه بدون مردم چه معنایی دارد؟ شهرداری بدون مردم چه معنایی دارد؟ بزرگ‌ترین وجه مشترک شهرداری و رسانه کار برای مردم است.

ارجائی با اشاره به انتخاب رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: آقای نعمتی یکی از فعالان رسانه‌ای و فردی از میان شماست که این انتخاب برای اهالی رسانه‌های مشهد، استان و کشور پیام روشنی دارد.

وی ضمن تشکر از نقدهای رسانه‌ها، افزود: به‌عنوان خادم مردم مشهد از رسانه‌ها به‌عنوان چشم‌ها، گوش‌ها و زبان گویای مردم مشهد درخواست دارم تا روی منافع مردم با هم هم‌قسم شویم و کوتاه نیایم، شما به‌عنوان رسانه مطالبه کنید و ما به‌عنوان خادم مردم اجرا کنیم، شما دیده بانی کنید و ما حرکت و بدانیم که این فرصت‌ها به‌سرعت می‌گذرد.

کد خبر 5368645

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد شهردار مشهد حرم امام رضا ع قرارگاه رسانه ای بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان واکسن کرونا گرگان عکس استانها ایلام آلودگی هوا بارش باران شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران مدیریت شهری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود؛ از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود، زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند؛ عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند، در این راستا می‌طلبد که اداره کار، بازرسی و متولیان نسبت به بی عدالتی پیمانکاران به ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند.

فلاح با تبریک هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

وی یادآور شد: مهمانانی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند؛ از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که در حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تقویت این نهاد ضروری است، یادآور شد: شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورها متبلور است، زیرا اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود، هر کجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم.

فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تاکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد، در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته شده است؛ شوراها هر کجا قدم گذاشتند، با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده‌اند و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند.

وی از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای آباد، شهر و روستا آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

کد خبر 748689

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران