Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدامات معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سه ماهه گذشته در دولت سیزدهم تشریح شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رایزنی و پیگیری مراحل تصویب طرح‌ها و لوایح مرتبط با وزارتخانه از جمله طرح‌های تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت- اصل ۸۵، اصلاح قانون شورا‌های اسلامی کار، لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، لایحه تصویب مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی ۱۹۸۱ و پروتکل ۲۰۰۲ مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی و لایحه مقاوله نامه بازرسی کار ۱۹۴۷ از جمله مهم‌ترین اقدامات این معاونت در حوزه امور مجلس در این سه ماه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، در راستای تعامل مناسب و مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهار نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فراکسیون‌های مجلس و هفت نشست در کمیسیون‌های مجلس هماهنگ و برگزار شد.


همچنین آقای دکتر عبدالملکی با حضور در صحن علنی مجلس گزارشی از عملکرد اشتغال و اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور به نمایندگان ارائه کرد.


گفتنی است، با پیگیری‌های انجام شده، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۱۳۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (مجموعا ۱۶۸ دیدار) در این مدت دیدار و درخواست‌ها و مشکلات مطرح شده در خصوص حوزه‌های انتخابیه را بررسی کرد.

همچنین، برگزاری نشست‌های شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارتخانه در استان ها، دریافت مصوبات و تدوین و تهیه مجلد سه ماهه و ارائه به معاونین وزیر، روسای سازمان‌ها و صندوق‌ها و بانک‌های تابعه و مدیران اجرایی استان ها، تهیه گزارش سفر مدیران وزارتخانه و مصوبات مربوطه، جمع آوری گزارش عملکرد واحد‌های کار و خدمات اشتغال مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، تهیه، تدوین و به روز رسانی شناسنامه استان ها، ارتباط و تعامل موثر با مدیران کل استان‌ها به منظور پیگیری نیاز‌های استانی از واحد‌های ستادی در دستور کار قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت کار معاونت حقوقی صندوق اقتصاد کار و رفاه اجتماعی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود