Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@00:07:38 GMT

رئیس صلیب سرخ: توزیع واکسن در جهان عادلانه شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۴۲۶

رئیس صلیب سرخ: توزیع واکسن در جهان عادلانه شود

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، فرانچسکو روکا رئیس جمعیت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر‌های جهان در گفتگو با این شبکه گفت: برنامه واکسیناسیون برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در جهان در حالی ادامه دارد که توزیع واکسن در کشور‌های مختلف برابر نیست. ظهور گونه جدید از ویروس کرونا موسوم به اومیکرون، به روشنی نشان می‌دهد که ادامه مسیر کنونی حرکت مان در زمینه واکسیناسیون به منزله پذیرفتن خطر ظهورگونه‌های جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور‌های آفریقایی و کشور‌های در حال توسعه بیشترین هزینه این وضع را می‌پردازند، زیرا دسترسی آن‌ها به واکسن محدودتر از دیگران است. در کشور‌های غربی از قبیل اروپا و ایالات متحده و کانادا و انگلیس، از تزریق دوز یادآور یا دوز چهارم یا پنجم واکسن کرونا صحبت می‌شود، اما در کشور‌های دیگری در جهان، ​ کمتر از ده درصد مردم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. سازوکار کوواکس برای توزیع منصفانه واکسن کرونا در جهان ایجاد شد، اما متاسفانه عملکرد آن به صورتی نبوده است که انتظار می‌رفت. منابع مالی کافی برای کوواکس اختصاص پیدا نکرد تا بتواند ماموریت خود را به انجام برساند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ صلیب سرخ جهانی واکسن کرونا توزیع واکسن کشورهای فقیر آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، رئیس جمعیت هلال احمر تالش گفت: در هفته هلال احمر با همراهی و مشارکت خیران، پزشکان داوطلب و دهیاری روستای کوهستانی بسک بخش مرکزی شهرستان تالش طرح کاروان سلامت ومعیشت ویزیت وداروی رایگان را برای اهالی روستای بسک روستا‌های اطراف اجرا شد.
علی احمدی با اشاره به اینکه در این طرح پزشکان ۲۲۶ خانوار را رایگان معاینه کردند افزود: ۱۰ بسته معیشتی نیز بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد.
وی گفت: ارزش دارو‌های رایگان و بسته‌های معیشتی جمعا ۲۰ میلیون تومان برآورد شد که با کمک خیران و پزشکان در این طرح جمع آوری شد.
رئیس جمعیت هلال احمر تالش با اشاره به اینکه پزشکان و خیران در طرح نیابت با خانواده پیروز شیخی پور جانباز جنگ تحمیلی دیدار کردند افزود: مربیان آموزشی هم به ۵۰نفر از اهالی این روستا امدادرسانی و کمک‌های اولیه را آموزش دادند.
دراین طرح ۴ پزشک عمومی و متخصص، ۲ پرستار و ۵ خیر و ۲۰ نفر از اعضای داوطلب و کارمند حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد