Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ظاهر پورمجاهد, معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به رونق تولید استان خبر داد و گفت: این تسهیلات کم‌بهره برای واحد‌های تولیدی واجد شرایط در سطح استان پرداخت می‌شود.

او در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: قریب ۳۲ هزار میلیارد تومان در سرفصل‌ها و ردیف‌های مختلف در منابع بند الف تبصره۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ اختصاص یافته که سهم استان همدان با کسر ۱۰ درصد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان افزود: این رقم بر اساس شاخص‌های نرخ بیکاری و نرخ مشارکت فعالیت‌های اقتصادی بین استان‌ها تقسیم شده که سهم همدان حدود ۳ درصد است.

 پورمجاهدبیان کرد: این تسهیلات کم بهره به واحد‌های تولیدی در حال احداث با پیشرفت فیزیکی بالا و برای شتاب بخشیدن به مراحل تکمیل و بهره برداری پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: واحد‌ها از قبل شناسایی شده و رایزنی‌های اولیه نیز با بانک‌های استان برای اعطای تسهیلات فوق انجام شده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه تسهیلات بهترین وام یارانه دار برای حمایت از تولیدکنندگان و طرح‌های سرمایه گذاری است، از دستگاه‌های متولی و بانک‌ها خواست نهایت تلاش خود را برای بهره مندی از این فرصت بکار بگیرند.

پورمجاهد گفت: رویکرد دولت افزایش سطح اشتغال و تولید است و پرداخت این تسهیلات می‌تواند موثر باشد.

او افزود: در سال‌جاری قریب ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کردیم که در سامانه رصد ثبت شده و برای سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰ درصدی ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

در این جلسه ۳۱ استان کشور با حضورنمایندگانی از وزارتخانه‌ها و بانک‌های کشور به صورت مجازی حضور داشتند و استان‌های تهران، کرمانشاه، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد، قم و خوزستان مشکلات و موانع موجود در جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را به نمایندگی از بقیه مراکز عنوان کردند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اختصاص اعتبار بخش تولید استانداری همدان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت