Web Analytics Made Easy - Statcounter

او در دیدار با احمد احمد، مبارز انقلابی درباره مبارزات او و کتابی که محسن کاظمی درباره این مبارز انقلابی نوشته است، توضیح داد و گفت: احمد احمد یک مبارز انقلابی است و محسن کاظمی هم کتابی را درباره ایشان تالیف و تنظیم کرده است. ما باید از این افراد بیشتر بدانیم و از تجربه زندگی انقلابی آنها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید سریال و فیلم‌هایی درباره ایشان و مبارزات‌شان ساخته شود.



وی در ادامه خطاب به احمد احمد تاکید کرد: مبارزات انقلابی باعث آشنایی شما با امام (ره) شد و بسیاری از سریال‌های صدا و سیما که درباره مبارزات انقلابی است، بر‌اساس خاطرات شما ساخته شده اما این‌طور که مشخص است هیچ‌کس تا به‌حال سراغ شما نیامده که بخواهد درباره خودتان فیلم یا مستندی بسازد. البته ما می‌دانیم شما از هیچ‌کس توقعی ندارید زیرا با خدا معامله کردید اما این وظیفه ماست.

پس از صحبت‌های قرایی، احمد احمد بیان کرد: چیزی که اکنون با آن مشکل دارم فراموشی‌های زیاد است. تا جایی که به یاد می‌آورم همیشه در دردسر بودم. در حال حاضر مشکلات جسمی زیادی هم دارم. خاطرات دور را بهتر به یاد می‌آورم اما حافظه کوتاه‌مدتم مشکل دارد و اتفاقات نزدیک‌تر را به ياد نمی‌آورم.

وی ادامه داد: من از گذشته خیلی دور حتی پیش از مبارزات سال ۴۲ با امام آشنایی و مراوده داشتم. امام (ره) از طرف گروه مؤتلفه بود و من عضو حزب ملل اسلامی بودم. ملاقات‌ها و برخوردهایم با امام را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم.

احمد احمد اظهار کرد: در ابتدا که ما مبارزات را آغاز کردیم هنوز سازمانی به نام ساواک وجود نداشت. در آن زمان امام‌(ره) یک مبارز و مسؤول یک گروه بود و من هم مسؤول یک گروه دیگر بودم. تا قبل از بروز ساواک مشکلات کمتر بود اما بعد از به‌وجود آمدن ساواک، مشکلات مبارزان بیشتر شد. مجید شریف‌واقفی و صمدی لباف جزو دوستان قدیمی انقلابی من بودند. بعد از انقلاب با خیلی از دوستان انقلابی که زنده بودند، رفت و آمد داشتیم و از حال هم باخبر بودیم.

وی درباره همسر و فرزندانش گفت: همسرم نه تنها مشکلی نداشت بلکه با من همراه بود. خیلی در کنار من سختی کشید. دو دختر و چهار پسر داشتم که متاسفانه یکی از پسرهایم چند سال پیش به‌دلیل ابتلا به بیماری سرطان به رحمت خدا رفت. دلخوشی این روزهای من و همسرم، فرزندان‌مان هستند. این مبارز انقلابی در پایان از مسؤولان خواست کاری کنند که در صدا و سیما بیشتر به مشکلات مردم و افرادی مثل او پرداخته شود.

در ادامه پسر احمد احمد ضمن تاکید بر فراموشی پدرش، توضیحاتی داد و گفت: ابتدا باید بگویم به این‌که پسر یک فرد مبارز انقلابی مثل احمد احمد هستم، افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: قرار بود گروهی بیایند و درباره پدرم سریال و مستند بسازند اما پدر نپذیرفت. بعد از کتابی که درباره پدرم نوشته شد ایشان دیگر راغب نبود درباره‌اش حرفی زده شود. پدر تحت درمان است و یک پایش تیر خورده و همین موضوع برای او مشکلاتی ایجاد کرده است.

پس از آن همسر احمد احمد نیز گفت: ما سال ۵۷ ازدواج کردیم. برادرم و شوهر‌خواهرم همرزم حاج‌آقا بودند و به همین دلیل ما با مبارزات انقلابی آشنایی داشتیم. بعد از ازدواج دردسرهایمان کمتر شد و ایشان بیشتر در جبهه‌ها بودند.

وی درباره کتابی که در مورد همسرش نوشته شده، گفت: کتاب را خوانده‌ام و فکر می‌کنم کاملا به زندگی احمد احمد پرداخته است.

همسر احمد احمد درباره فعالیت‌های مبارزاتی خودش اظهار کرد: من مبارز نبودم، خانه‌دار بودم و فعالیتی در زمینه مبارزات انقلابی نداشتم اما زندگی خوبی در کنار حاج‌آقا داشتیم و همیشه از این‌که همسر و در کنار ایشان هستم، راضی بودم. حاصل زندگی ما و دلخوشی‌مان فرزندان‌مان هستند.

احمدرضا معراجی - رسانه / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حسین قرایی احمد احمد محسن کاظمی مبارزات انقلابی مبارز انقلابی احمد احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الوحده در حضور احمد نوراللهی قهرمان لیگ کاپ امارات شد

به گزارش خبرنگار مهر، در دیدار نهایی رقابت‌های لیگ کاپ امارات، شامگاه جمعه تیم‌های فوتبال الوحده و العین به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر به سود الوحده به پایان رسید تا این تیم عنوان قهرمانی لیگ کاپ امارات را از آن خود کند.

احمد نورالله‌ی لژیونر ایرانی الوحده در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حاضر بود و به طور کامل بازی کرد.

تک گل الوحده در این بازی را «پیمنتا پرز لوپز» در دقیقه ۱۵ به ثمر رساند.

العین در رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال آسیا موفق شده بود در دیدار نیمه نهایی از سد تیم قدرتمند الهلال عبور کند و راهی دیدار نهایی شود اما در این بازی مغلوب یاران نورالله‌ی شد و نتوانست نخستین جام این فصل را کسب کند.

کد خبر 6096004

دیگر خبرها

  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • تداوم جنجال‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ احضار ۲ نفر به کمیته انضباطی
  • یک پرسپولیسی و یک سپاهانی به کمیته انضباطی احضار شدند
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • الوحده در حضور احمد نوراللهی قهرمان لیگ کاپ امارات شد
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • فهرست‌های انتخاباتی منتسب به شورای وحدت فاقد اعتبار است