Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@09:09:32 GMT

نجات فرد گرفتار شده میان آتش در آخرین لحظه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۷۴۲

نجات فرد گرفتار شده میان آتش در آخرین لحظه‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سید جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام خبر آتش‌سوزی شدید در یک ساختمان در محله خانی‌آباد، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۶:۵۴ امروز (۱۴ آذر) یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان در محله خانی‌آباد، شهرک شریعتی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی به‌همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی، تانکر آب و دو دستگاه نردبان و بالابر هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور سه دقیقه‌ای نخستین گروه از آتش‌نشانان در محل حادثه، افزود: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه (همکف چندین مغازه بود و دو طبقه مسکونی روی همکف وجود داشت) بود.

ملکی بیان کرد: بخش انبار مانند بزرگی روی پشت‌بام ساختمان مذکور در وسعتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر، با سازه‌های نامناسب و ورق‌های شیروانی، درست و مقادیر زیادی اجناس ضایعاتی و نو به صورت نامنظم در آنچا چیده شده بود.

وی متذکر شد: در زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، بخش پشت‌بام کاملاً شعله‌ور و دود حاصل از آن از فواصل دور نیز قابل رؤیت بود که آتش‌نشانان به سرعت عملیات را آغاز کردند؛ در دقایق نخست حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، یک نفر روی لبه پشت‌بام در محاصره آتش قرار گرفته، تقاضای کمک می‌کرد، زمان کمی مانده بود که آتش وی را گرفتار کند و حتی احتمال پرت شدن این فرد وجود داشت که آتش‌نشانان با استفاده از نردبان هیدرولیکی این فرد را به سلامت به سطح زمین رساندند.

ملکی عنوان کرد: آتش‌نشانان همزمان به داخل ساختمان نیز نفوذ کرده و مشغول جست‌وجو شدند.

وی بیان کرد: آتش‌نشانان پس از دقایقی تلاش موفق به مهار و اطفا آتش‌سوزی شدند اما به دلیل تخریب سقفهای ناامین سازه روی پشت‌بام، آتش پنهان در بین سقفهای تخریب شده وجود داشت که عملیات لکه‌گیری ادامه یافت.

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران، این حادثه مصدوم و تلفات جانی در پی نداشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ آتش سوزی خانی آباد ساختمان مسکونی آتش نشانی نجات آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ آتش نشانان محل حادثه آتش نشانی پشت بام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طاهری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر» خبر داد و اظهار کرد: در ساعت ۵ بامداد چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر گرفتار شدن پنج نفر در حوالی دریاچه «هویر» به هلال احمر دماوند اعلام شد که بلافاصله نجات گران هلال احمر از نزدیک ترین پایگاه امداد و نجات در شهر کیلان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گردشگران علی‌رغم انسداد جاده کوهستانی منتهی به دریاچه «هویر» و «تار» به علت شرایط نامساعد جوی اقدام به ورود به این محدوده کرده بودند که گرفتار شده و درخواست کمک خود را به جمعیت هلال احمر اعلام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند گفت: پس از انجام هماهنگی و با تلاش دهیاری و شورای اسلامی و اهالی روستای «هویر» این مسیر کوهستانی برای دسترسی نجاتگران بازگشایی شد.

طاهری عنوان کرد: همزمان این گردشگران با راهنمایی عوامل جمعیت هلال احمر اقدام به پیمایش به موقعیت اعلام شده توسط هلال احمر کردند و به محل ایمن منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: یک نفر که در این حادثه در اثر برودت هوا و شوک ناشی از حادثه دچار مصدومیت شده بود توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

طاهری در پایان گفت: از شهروندان و گردشگران درخواست می‌شود به هشدارهای هواشناسی و موانع ورود به محیط‌های تفریحی و گردشگری توجه کنند و در صورت بروز حادثه، با تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند. ‌جو و رحمتی بودند.

کد خبر 6087034

دیگر خبرها

  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین