Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:45:28 GMT

وضعیت افغانستان مورد قبول علمای اسلام نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۱۴۳

وضعیت افغانستان مورد قبول علمای اسلام نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی یک شنبه شب در دیدار آیت الله موحدی نجفی از علمای افغانستان، سوابق مبارزاتی وی در مسیر اسلام ناب و معارف الهی و گفتمان انقلاب اسلامی را از افتخارات برشمرد و در ادامه با بیان اینکه همه ما باید اهتمام به امور مسلمین و جهان اسلام و کشورهای اسلامی داشته باشیم، گفت: کشورهای اسلامی با اینکه بخش عمده‌ای از ذخایر و ظرفیت‌ها و شایستگی‌های فراوانی را در خود دارند، اما جایگاهشان متناسب با این موضوع نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه جهان اسلام از ذخیره معنوی و روحی و تمدنی برخوردار است، افزود: با توطئه‌هایی که مستکبرین عالم رقم زده‌اند، برخی از سرزمین‌های اسلامی وضع نامناسبی دارند و همه باید تلاش کنیم تا امت اسلام در جایگاه واقعی و برتر خویش قرار گیرد.

وی به سابقه دیدار خود با بزرگان و علمای افغانستان اشاره کرد و با بیان اینکه جامعه علمایی و حوزوی افغانستان از منزلت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: طلاب افغانستان در هر نقطه‌ای ورود کنند، می‌درخشند و گستره این شخصیت‌ها، نشان دهنده جایگاه این کشور است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه علمیه قم نگران افغانستان است افزود: بهره‌گیری از روش‌های غیر عقلانی از تاکیداتی است که باید ناظر به توجه و ارشادات علمای اسلام دنبال شود، افغانستان با این همه ذخایر و منابع انسانی در مظلومیت به سر می‌برد و این مورد قبول علمای اسلام نیست.

آیت الله اعرافی، حضور جامعه شریف افغانستان در ایران و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان این کشور در ایران را سرمایه‌ای ارزشمند برشمرد و گفت: همه ما خادم طلاب و روحانیون و جامعه علمی تمام کشورهای اسلامی به ویژه طلاب افغانستان هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: تمام آحاد جامعه افغانستانی مقیم ایران نه تنها سرمایه‌ای برای افغانستان، بلکه سرمایه‌ای بزرگ برای ایران و سرزمین‌های اسلامی هستند.

وی بر اهمیت توجه به نیازهای تمام مسلمین جهان به ویژه افغانستان اشاره و تصریح کرد: تقویت روابط علمایی نقش بسزایی بر اصلاح روندها و بهبود خدمت‌رسانی خواهد داشت.

آیت الله موحدی نجفی نیز در این دیدار، ضمن اشاره به کتابی در رابطه با سرنوشت فردای جهان، به تحلیل‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کتاب اشاره کرد و گفت: این کتاب منابع قدرت، اعم از قدرت اجتماعی، اقتصادی، استراتژیکی و… را در دست اسلام و مسلمین می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام دینی قدرتمند و وحدت آفرین است، عنوان کرد: از نظر قدرت اقتصادی، منابع طبیعی اعم از نفت، گاز، طلا، نقره و همه و همه ظرفیت‌ها در کشورهای اسلامی یافت می‌شود.

آیت الله موحدی، بنیه‌های قدرت اجتماعی اسلام را مورد توجه قرار داد و افزود: از نظر قدرت استراتژیکی سرزمین‌های اسلامی در بهترین نقطه جهان حضور دارند؛ این شاهراه مسیر ترانزیتی شرق و غرب و نیز شمال و جنوب کره زمین هستند.

وی ادامه داد: با وجود همه قدرت در سرزمین‌های اسلامی، جهان آینده از آن اسلام و مسلمین خواهد بود و ظهور حضرت حجت (عج) تبلور والای این استعدادها خواهد بود.

استاد حوزه علمیه، در ادامه ضمن ارائه تاریخی از نحوه حضورشان در نجف اشرف، گفت: حضور در حوزه علمیه به ویژه نجف اشرف مسئولیت سنگین دینی را در عمل به رسالت طلبگی ایجاد نمود. امیدواریم همواره خادم اسلام و مسلمین و خدمتگزار بشریت و یار مقام عظمای ولایت باشیم.

کد خبر 5368704

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله اعرافی ایران افغانستان حوزه علمیه قم قم بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان واکسن کرونا گرگان ایلام عکس استانها آلودگی هوا شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران سرزمین های اسلامی کشورهای اسلامی حوزه علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: عملیات وعده صادق بر قدرت نظامی ایران در جهان صحه گذاشت و امروز جهانیان، ایران را به عنوان یک قدرت بین‌المللی می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، اصغر حاج‌علی‌اکبری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت – در نشست تبیین منطقه مقاومت که با حضور معاون اجرایی سپاه استان زنجان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات وعده صادق توانمندی ایران را در ابعاد مختلف برای جهانیان ثابت کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران به عنوان کشور تأمین‌کننده منافع ملی از هر جهت بی‌نظیر و بی‌مانند است، یادآور شد: منافع ملی هر کشوری قدرت و قوت آن کشور محسوب می‌شود و این دو مؤلفه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد، قدرت کشورها ناظر بر توانمندی‌های جهانی و قوت هر کشوری ناظر به توانمندی داخلی آن کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه ایران همواره به توانمندی و قدرت جهانی خود تاکید دارد اما بسیاری از کشورها قدرت ایران را باور نداشتند، گفت: عملیات وعده صادق بر قدرت ایران در جهان صحه گذاشت و امروز جهانیان، ایران را به عنوان یک قدرت بین‌المللی می‌شناسند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه حتی تحلیل رسانه‌های معاند نیز بعد از این عملیات قدرت ایران را به جهان مخابره کرد، گفت: قوت جوامع به نیروهای انسانی توانمند آن کشور باز می‌گردد و کشورها با تکیه به نیروی انسانی خود منافع ملی را تأمین می‌کنند و در ایران نیز وجود سرمایه‌های ارزشمندی چون سردار شهید تهرانی‌مقدم و شهدای هسته‌ای نشان از قدرت ایران در عرصه تکنولوژی و فناوری دارد.

محمد فروزنده معاون اجرایی سپاه استان زنجان نیز در سخنانی به تشریح ابعاد یهودشناسی، فلسطین‌شناسی و رابطه ایران و یهود پرداخت و گفت: عملیات «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ مشروع به حملات اسرائیل غاصب، نمایش توانمندی‌های دفاعی ایران اسلامی در سطح جهان بود البته بخش کوچکی از توان نظامی ما در این عملیات نشان داده شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد اما رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما که به تعبیر مقام معظم رهبری به منزله خاک کشورمان است، حمله و تجاوز کرد.

معاون اجرایی سپاه استان زنجان اظهار کرد: رهبر و ولی فقیه ما در جهان به مردم وعده داد که اسرائیل باید تنبیه شود، پس عملیات موشکی ایران به پایگاه و فرودگاه نظامی اسرائیل دفاع و پاسخ مشروع به اقدامات جنایت‌کارانه این رژیم بود.

فروزنده ادامه داد: زمانی که عملیات وعده صادق آغاز شد، ۲۰ کشور با سامانه پدافندی خود نتوانستند کاری از پیش ببرند و نقطه قوت این عملیات اعلام صریح ایران بر آغاز این عملیات بود، ایران در این عملیات اصل غافلگیری در جنگ را نادیده گرفت و با اعلام قبلی عملیات را آغاز کرد.

کد خبر 747782

دیگر خبرها

  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب