Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، این اقدام نشان می دهد بزرگترین صادرکننده نفت جهان با وجود شیوع واریانت جدید اُمیکرون، همچنان تقاضای قوی در دو بازار مهم خود می بیند.

شرکت دولتی آرامکوی سعودی قیمت فروش همه گریدهای نفتی خود در ژانویه که به آسیا و آمریکا صادر می شوند را افزایش داد. قیمت گرید نفتی سبک "عرب لایت" برای مشتریان در آسیا ۶۰ سنت در مقایسه با دسامبر افزایش یافت و سه دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه منطقه ای تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شش معامله گر و پالایشگر آسیایی در یک نظرسنجی پیش بینی کرده بودند قیمت قراردادهای فروش عرب لایت برای بلندمدت به میزان ۷۰ سنت در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

قیمت فروش گرید نفتی مدیوم آرامکو به مقصد آسیا ۷۰ سنت در هر بشکه و قیمت گرید نفتی سنگین این شرکت ۸۰ سنت در هر بشکه افزایش داده شد.

آرامکو قیمت فروش نفت سبک به مقصد آمریکا را ۶۰ سنت در هر بشکه و قیمت گریدهای نفتی مدیوم و سنگین را ۴۰ سنت در هر بشکه افزایش داد.

قیمت فروش نفت آرامکو به مقصد شمال غربی اروپا ۲۰ سنت در هر بشکه برای نفت سنگین و یک دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه برای نفت فوق سبک افزایش یافت. اما قیمت نفت سبک یک دلار و نفت مدیوم ۶۰ سنت در هر بشکه کاهش داشت. آرامکو همچنین قیمت فروش نفت به منطقه مدیترانه را یک دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه برای نفت فوق سبک و ۳۰ سنت در هر بشکه برای نفت سنگین کاهش داد.

وزیران اوپک پلاس در نشست روز پنج شنبه با تصویب افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه، بازار را غافلگیر کردند. با این حال این تولیدکنندگان اعلام کردند اگر تقاضا از تدابیر مقابله با شیوع ویروس کرونا آسیب ببینند، در سیاست تولید خود بازبینی خواهند کرد. وزیران اوپک پلاس اعلام کردند اگر ضرورت داشته باشند پیش از تاریخ چهارم ژانویه که زمان نشست بعدی این گروه است، تشکیل جلسه خواهند داد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمتهای نفت هفته گذشته تحت تاثیر نگرانیها نسبت به آسیب دیدن تقاضا از شیوع واریانت جدید ویروس کرونا و چشم انداز افزایش عرضه به بازار، برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کردند. قیمتها از ابتدای نوامبر حدود ۲۰ درصد ریزش کرده اند و رشدی که از ابتدای سال ۲۰۲۱ داشتند، به حدود ۳۵ درصد محدود شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ قیمت فروش نفت نفت عربستان مشتریان آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ سنت در هر بشکه برای نفت قیمت فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفتش را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش یافته و به ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.

اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.

تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.

کد خبر 6094031 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم