Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت‌: طبق توافقات انجام شده با وزارت بهداشت قرار است هر ساله به شکل تصاعدی ظرفیت پذیرش رشته پزشکی افزایش پیدا کند تا کمبود پزشک در کشور جبران شود. - اخبار استانها -

حجت الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، با اشاره به اینکه سرانه پزشک در کشور ما پایین است اظهار داشت: در کشور ما در حال حاضر 11 پزشک به ازای هر 10 هزار نفرجمعیت داریم در‌حالی که در کشورهای منطقه این عدد به 25 پزشک و در کشورهای پیشرو ‌در حوزه سلامت این عدد به 35 تا 40 پزشک می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اعداد نشان می‌دهد که ما به شدت با کمبود پزشک مواجه هستیم که این امر باعث شده دسترسی مردم به پزشک سخت شود و بسیاری از مردم مناطق محروم برای دسترسی به خدمات پزشکی مجبور شوند به مراکز استان‌ها یا پایتخت مراجعه کنند که با افزایش شدید هزینه‌ها مواجه می‌شوند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: ما با وزارت بهداشت سابق اختلافاتی مبنی بر کمبود پزشک در کشور داشتیم که معتقد بودند هیچ کمبود پزشکی در کشور وجود ندارد و در دولت جدید نیز زمزمه‌های در این مورد شنیده ‌می‌شد که پیرو این اظهار نظرها جلسه‌ای بین کمیسیون اصل 90 مجلس و وزیر محترم بهداشت برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه توافقاتی مبنی بر اینکه کشور با کمبود پزشک مواجه است انجام شد و قرار شد درحوزه تامین پزشک عمومی، دندانپزشکی و پزشک متخصص به شکل تصاعدی سال به سال ظرفیت آزمون‌های مربوطه افزایش پیدا کند تا در یک بازه زمانی مناسب به تدریج سرانه پزشک در کشور افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام شجاعی به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت‌: سهمیه‌ای که مطابق قانون برای مناطق محروم در نظر گرفته شده بود و در قانون مصوب سال 92 نیز گفته شده بود که 30 درصد از ظرفیت آزمون‌ها اختصاص به مناطق محروم دارد ولی متاسفانه این سهمیه طی ‌سال‌های گذشته و بر خلاف قانون به صورت کامل رعایت نشده است.

وی افزود: در حال حاضر پذیرش دانشجو با سهمیه مناطق محروم در رشته پزشکی 6 درصد و دندانپزشکی 8 درصد است که با الزام قانونی تعیین شده فاصله زیادی دارد و در واقع این تکلیف قانونی باید رعایت می‌شد اما این تخلفی بود که وزارت بهداشت مرتکب شده و در جلسه این مورد هم مورد توافق قرار گرفت که در سال‌ آینده با تامین زیرساخت‌های لازم ومقدمات کار 30 درصد سهمیه مناطق محروم در آزمون های پزشکی توسط وزارت بهداشت رعایت شود.

انحصارزدایی آیین‌نامه تاسیس داروخانه

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحصارزدائی آئین نامه تاسیس داروخانه گفت: مقررات و آئین نامه‌های سابق در مورد تاسیس داروخانه‌ها وجود داشت که سبب به وجود آمدن انحصاراتی در صدور مجوز داروخانه‌ها شده بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس: وزارت نیرو برنامه‌ای برای مدیریت آب نداردنماینده مردم سراوان ر مجلس: بی‌آبی مردم سراوان ناشی از سوءمدیریت استنماینده مردم زابل در مجلس: عملکرد مطلوب استاندار نیازمند اختیارات ویژه است

وی افزود: بعد از پیگیری‌های فراوان در خردادماه سال‌جاری آیین‌نامه جدیدی در وزارت بهداشت تصویب شد که انحصار را برطرف می‌کرد اما متاسفانه‌‌ در برخی از استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مقاومت‌هایی در اجرای این طرح وجود دارد که در این مورد نیز وزیر بهداشت تعهد داد موانع در مسیر اجرای این آیین‌نامه را برطرف کند تا مسیر برای توسعه کسب و کار در داروخانه‌های کشور فراهم شود.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون اصل نود مجلس پزشک کمیسیون اصل نود مجلس پزشک مناطق محروم وزارت بهداشت پزشک در کشور کمیسیون اصل کمبود پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم