Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-با گذشت بیش از سه هفته از وقوع زلزله مهیب در بخشی از مناطق هرمزگان، عملیات بازسازی منازل تخریب شده سرعت گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حدود سه هفته پیش زمین لرزه‌ای به شدت 6.4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بخش فین استان هرمزگان را لرزاند و موجب خرابی بسیاری از روستاهای منطقه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمین لرزه که شدت مهیبی داشت خوشبختانه تلفات جانی چشمگیری نداشت و تنها یک نفر بر اثر سقوط تیر چراغ برق جان خود را از دست داد و حدود 100 نفر نیز مجروح شدند که به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.

اما وقوع این زمین لرزه آثار خرابی زیادی در روستاهای بخش فین و رضوان و منطقه سیاهو برجای گذاشت، جایی که مردم بومی زحمت کش که عمدتا توان مالی چندانی ندارند و اکثر منازل فرسوده و قدیمی بودند با این زمین لرزه از بین رفتند و مردم در شوکی مهم فرو رفتند.

مردم که بر غصه همه روزشان غمی جانکاه همچون از دست رفتن خانه و کاشانه و اسباب و اثاثیه منزل را افزوده شده بود کاملا ناامید و مستاصل بودند اما نگاه خوب دولت سیزدهم و اقدام به موقع و لحظه‌ای رئیس جمهور و ماموریت به معاون اول رئیس جمهور نشان داد که عزم این دولت برای زدودن غصه از چهره مردم جدی است و دولت در شرایط سخت یاریگر ملت و همراه و هم گام آنهاست.

همان شب زلزله دکتر مخبر که بررسی دقیقی لز مناطق زلزله زده داشت دستور داد عملیات آوار برداری و احداث منازل جدید مسکونی در دستور کار مسئولان دولتی مستقر در استان باشد، از این رو با وجود استانداری انقلابی و در صحنه امور مرتبط با آوار برداری از فردای زلزله آغاز شد.

در این بین همکاری بی دریغ سپاه و بسیج، هلال احمر، بنیاد مستضعفان و گروه‌های مختلف جهادی در امدادرسانی لحظه‌ای و به موقع قابل تقدیر است که نگذاشتند دردی بر دردهای مردم مظلوم زلزله زده افزوده شود و تمام مدت در کنار مردم مشغول خدمت صادقانه بودند.

مسئولان استانی هرچند وعده حتمی دولت مبنی بر کمک فوری برای سازی منازل مسکونی و تخصیص بودجه را گرفته بودند اما منتظر تخصیص بودجه از کشور نماندند و امور مرتبط با بازسازی منازل را پس از آوار برداری به سرعت انجام دادند.

مشخص کردن میزان خسارت و برآورد هزینه ساخت و ساز، طراحی نقشه و بررسی چگونگی ساخت منازل جدید، تامین مصالح و نهایتا پی ریزی و آغاز ساخت و ساز امید دیگری در دل مردم منطقه به وجود آورد.

در همین ارتباط رضا مدرس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران از اجرای پایلوت سازه نوین ساختمان سازی در بازسازى یک واحد تخریبی در مناطق زلزله زده استان هرمزگان، خبر داد.

مدرس با اشاره به استفاده از فناورى نوین سازه ( ال اس اف LSF ) در بازسازی یک واحد احداثی در مناطق زلزله زده، عنوان کرد: این فرآیند نوین ساختمان سازی به صورت پایلوت در روستای سرزه بخش فین اجرایی شد.

آخرین اخبار از مناطق زلزله‌زده هرمزگان| توزیع 5 هزار بسته گوشت گرم در ‌‌فین/ ارسال کانکس برای مدارسزلزله‌ای به قدرت 4.3 ریشتر "سرپل ذهاب" را به لرزه در آورد/ استاندار کرمانشاه: این زمین‌لرزه خسارت جانی و مالی نداشتعدم توجه به توصیه‌های ایمنی در مدارس استان خراسان‌شمالی؛ ماشین آتش‌نشانی در مانوز زلزله «گیـر» افتاد + فیلم

معاون امور عمرانی استاندار اضافه کرد: سازه نوین در روستای سرزه به دلیل قرارگرفتن در نزدیکترین فاصله کانونی زلزله و خالی بودن از تعارض‌هایی مانند حریم و بستر رودخانه و سایر موارد فنی اجرا شد.

وی ادامه داد: با استفاده از این سازه، فرآیند احداث این واحد مسکونی در کمتر از یک هفته به مرحله اسکلت رسید و تا هفته آینده تمام سازه تکمیل و واحد مسکونی به صورت کامل تحویل داده می‌شود.

معاون هماهنگى امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: با استفاده از فناوری این سازه نوین، کل فرآیند احداث هر واحد مسکونی طی دو هفته انجام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، حال امید می‌رود با استفاده از این فناوری ساخت و ساز منازل مسکونی در بخش فین و رضوان و منطقه سیاهو سرعت گیرد و مردم بتوانند هر چه زودتر صاحب خانه شوند تا از گزند سرما و خطرات دیگر از جمله نیش مار و عقرب و دیگر خطرات رهایی یابند. 

انتهای پیام/864/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق زلزله زده زمین لرزه بخش فین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، گفت: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهر‌های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

مالکی بیان‌داشت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت ۲۰ هزار هکتار

وی، شهرک‌سازی در حریم شهر‌ها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است اداره‌های کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی