Web Analytics Made Easy - Statcounter


یکی از مهم‌ترین آثار مهاجرپذیری محیط‌های شهری یا روستایی، ورود افرادی است که به دلیل گمنامی و ناشناس بودن، از کنترل لازم بر رفتار و شخصیت خود برخوردار نیستند. براساس مکتب شیکاگو، هنگامی که «ترس از شناخته ‌شدن» و «خودکنترلی» در افراد جامعه‌ای ضعیف باشد ‌زمینه بروز انواع جرائم و آسیب‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی در مناطق مهاجرپذیر همبه این تعریف بازمی‌گردد؛ از آنجا که این مناطق اغلب شلوغ و پر ترددند، آدم‌ها شناختی از یکدیگر ندارند، پس ترس و نگرانی هم برای شناخته ‌شدن از سوی دوستان و آشنایان وجود ندارد و به همین دلیل، افراد مستعد ارتکاب هر نوع بزه‌ای هستند.
قرار گرفتن خرده‌فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر و ضعف کنترل و نظارت اجتماعی بر مناطق مهاجرپذیر باعث می‌شود که اخلاق و رعایت هنجارهای اجتماعی میان این قشر کمرنگ شود و وقوع جرم افزایش یابد. از این رو، آمار آسیب‌ها و بزه‌هایی مانند اعتیاد، سرقت، روابط نامشروع، گورخوابی، قاچاق و توزیع موادمخدر، نزاع‌های دسته‌جمعی، کودکان ‌کار و بسیاری دیگر از آسیب‌ها در این مناطق از شهر به شدت افزایش پیدا کند.
برای پیشگیری از این آسیب‌ها در مرحله اول باید مهاجرفرستی و مهاجرپذیری قانونمند و محدود شوند. برای کنترل مهاجرفرستی باید شرایط زندگی مطلوب را برای ساکنان محل تأمین کرد. مهاجران وقتی در محل زندگی خود نمی‌توانند خواسته‌ها و نیازهای‌شان را تأمین کنند، به نقاط مرفه‌تر مهاجرت می‌کنند. مهاجرپذیری هم باید در چهارچوب قانون و با رعایت ضوابط انجام شود. کنترل و نظارت بر مهاجرت‌ها بستر اسکان سالم و همزیستی مسالمت‌آمیز مهاجران با بومیان را فراهم می‌کند و فرهنگ و اجتماع محیط مهاجرپذیر، با تغییر بافت جمعیتی آسیب کمتری می‌بیند.

کد خبر 640402 برچسب‌ها همشهری محله جمعیت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله جمعیت آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان آموزش، نظارت و ورود قاطع به میدان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میبد از سوی این شورا تاکید کرد.


سجادی پور بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت ۲۶ هزار نفر دانش آموز را برعهده دارد و ورزش و جوانان متولی امور جوانان است باید پای امور جوانان باشند افزود: شبکه بهداشت باید با آموزش و تبین، آسیب‌های خودکشی و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را با ارائه راهکار‌های مناسب کاهش و شورا و شهرداری از بودجه‌های فرهنگی در رفع آسیب‌ها هزینه کند.


فرماندار میبد به نقش فضای مجازی در شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر آسیبی دانش آموزان و جوانان ما را درجامعه به بیراه می‌برد ضعف دستگاه‌های ماست و باید با نظارت و آموزش و مشاوره این آسیب‌ها از سیمای جوان و جامعه ما زدوده شود.


وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و همه کسانی که تربیونی در اختیار دارند از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • بحران در کاتالان
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند