Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@20:49:05 GMT

حمله به پاپ در یونان/ پاپ فرانسیس عذرخواهی کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۳۰۱۱

حمله به پاپ در یونان/ پاپ فرانسیس عذرخواهی کرد

پاپ فرانسیس در جریان دیدارش با رهبر کلیسای ارتدوکس یونان از اقدامات و نقش کاتولیک‌ها در ایجاد اختلاف و جدایی با ارتدوکسها عذرخواهی کرد. 

براساس گزارش سی ان ای، پاپ افزود: «من این مساله را تصدیق می‌کنم؛ اقداماتی که ارتباط کمی با مسیح و انجیل داشتند و بیشتر با عطش قدرت و سیاست همراه بود و ارتباطات ما را به شدت تضعیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پاپ فرانسیس در ادامه افزود: به این ترتیب ما اجازه دادیم تفرقه ثمربخشی ما را به خطر بیاندازد. تاریخ سنگینی این(اقدامات) را احساس می‌کند و من امروز باید از خداوند، برادران و خواهرانمان بابت این اشتباهات کاتولیک‌ها عذرهواهی کنم.

روز شنبه پاپ فرانسیس در بدو ورود به یونان مورد اعتراض یک کشیش قرار گرفت. 

براساس گزارش رسانه‌ها، این کشیش ارتدوکس همزمان با بازدید پاپ فرانسیس از یکی از اماکن متعلق به کلیسای ارتدوکس یونان در آتن بر سر او فریاد زد: «پاپ تو مرتد هستی!»

ماموران امنیتی بلافاصله وی را بازداشت و از محل خارج کردند اما گفته می‌شود صدای اعتراض او به قدری بلند بوده که توسط پاپ شنیده شده است. 

براساس گزارش یورونیوز، مسیحیت در قرن یازده میلادی در جریان رویدادی که «جدایی بزرگ» نام گرفت به دو کلیسای کاتولیک روم و کلیسای ارتدوکس شرقی تقسیم شد و روابط میان دو کلیسا با یکدیگر قرن‌ها پرتنش بود.

این دومین سفر یک رهبر کاتولیکهای جهان به کلیسای ارتدوکس طی هزار سال گذشته است. پیش از این پاپ ژان پل دوم نیز در سال ۲۰۰۱  بابت نقش کلیسای کاتولیک در ایجاد اختلاف و تنش با کلیسای ارتدوکس عذرهواهی کرده بود. 

2323

کد خبر 1580029

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پاپ فرانسیس اول یونان کلیسای ارتدوکس پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، براساس اعلام پلیس استرالیا، یک نوجوان ۱۶ ساله پس از حمله با چاقو به یک فرد، به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

راجر کوک، رییس دولت ایالت استرالیای غربی با تایید این خبر گفت که فرد زخمی به بیمارستان منتقل شده است و شرایط پایداری دارد. همچنین به گفته وی، هیچ نشانه‌ای مبنی بر انگیزه‌های افراطی در این حمله وجود ندارد.

به گفته مقامات، سه افسر پلیس پس از دریافت گزارش حمله با سلاح سرد، به محل حادثه اعزام و پس از شلیک با تپانچه برقی و هشدار به مظنون، مجبور به شلیک و از پا درآوردن او شدند.

کد خبر 6096994

دیگر خبرها

  • عکس‌| خشم سپاهانی‌ها از مجری پرسپولیسی‌؛ او باید عذرخواهی کند!
  • پرسپولیس و سپاهان باید عذرخواهی کنند
  • سروش رفیعی: به نظر داور احترام می‌گذارم، بی احتیاطی از من بود؛ از هم تیمی‌ها و کادر فنی عذرخواهی می‌کنم / فیلم
  • تن هاخ: عذرخواهی سانچو؟ حالا وقت صحبت‌کردن راجع به این موضوع نیست
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد