Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از عزم جدی این سازمان برای برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره کمدی خندستان خبر داد و از برگزیدگان سومین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی کمدی خندستان خواست تا برای ورود به عرصه اجرای نمایش کمدی در دوره بعدی این جشنواره مهیا شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد خبری سومین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی کمدی خندستان، مجتبی شاه مرادی گفت: بر همه عیان است که اصفهان پیشینه‌ای بسیار غنی در زمینه تئاتر و به ویژه تئاتر کمدی در ایران دارد و تئاتر کمدی این شهر بسیار شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برای تئاتر کمدی جنبه‌های مختلفی را برشمرده و افزود: اگر قرار است شهر، شهر زندگی باشد خوشی و خنده از ارکان زندگی شهروندان خواهد بود، بنابراین تئاتر کمدی در نگاه نخست قادر است به شهروندان حال خوش ببخشد. دومین جنبه این است که تئاتر کمدی همواره حاوی نکات اجتماعی و مسائلی بوده که مردم در زندگی روزمره و یا در شهر خودشان با آن درگیر بوده اند. تئاتر کمدی مانند کاریکاتور بازتاب دهنده مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بوده و از این منظر برای ما خیلی مهم است.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان سومین جنبه تئاتر کمدی را جنبه آموزشی آن دانست و تاکید کرد: ما مسائل زیادی را از تئاترهای کمدی می‌آموزیم و می‌توانیم به نحو غیرمستقیم مطالبی که مدنظر داریم را در حوزه‌های مختلف بین مردم منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کمدی خندستان نیز بر مبنای همین دلایل شکل گرفته، توضیح داد: در ابتدا قرار بود در این دوره جشنواره خندستان هم اجرای نمایش داشته باشیم اما با توجه به شرایط کرونا این امکان فراهم نشد و بنابراین تمرکز را بر روی نمایشنامه نویسی قرار دادیم. هرچند که بی شک تئاتر خوب محصول نمایشنامه خوب است و امسال این فرصت فراهم شد تا تمرکز این دوره جشنواره خندستان بر حوزه نمایشنامه نویسی باشد.

شاه مرادی اضافه کرد: خوشبختانه جشنواره خندستان از حیث تعداد آثار دریافتی رکورد اغلب جشنواره‌های معتبر ملی را شکست و ۵۳۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

او با بیان اینکه سومین دوره جشنواره خندستان در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه قرار دارد، گفت: امیدوارم با اعلام نتایج، گروه‌های نمایشی خودشان را برای سال آینده آماده کنند تا در عرصه اجرا در این جشنواره حضور یابند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این عزم وجود دارد که سال آینده هم این جشنواره با قوت برگزار شود و به مرحله اجرا برسد تا شاهد اجراهای تئاتر کمدی باشیم. امیدواریم بتوانیم جایگاه واقعی تئاتر اصفهان را اعتلا ببخشیم و اصفهان به عنوان یکی از بت‌های تئاتر کشور به طور خاص در حوزه کمدی رشد پیدا کند.

به گزارش ایمنا، سومین جایزه سراسری نمایشنامه نویسی کمدی خندستان به همت دفتر تخصصی تئاتر (تالار هنر) وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان و حوزه هنری استان در حال برگزاری است و روز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه برگزیدگان نهایی خود را طی مراسمی در تالار هنر اصفهان خواهد شناخت.

کد خبر 540123

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان معاون فرهنگی شهردار اصفهان خندستان جشنواره نمایشنامه نویسی خندستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نمایشنامه نویسی جشنواره خندستان کمدی خندستان دوره جشنواره تئاتر کمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر رسانه‌ای این تئاتر گفت: تئاتر هشتگ، بچه شهرستانی ام  به نویسندگی وکارگردانی نوید اسدیان از یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شماره دو پردیس تئاتر مستقل واقع دربلوارصارمی، بین میدان حافظ و صارمی ۵۰ به روی صحنه می‌رود.

حبیب قاآنی افزود: این تئاتر داستان پسر جوان شهرستانی که به شهر بزرگ آمده ولی اوضاع طبق خواسته او پیش نمی‌رود و او تلاش می کند تا خودش را در جامعه ثابت کند، در این تئاتر کمدی محمد حسین خسروی به ایفای نقش می‌پردازد.

وی گفت: دستیار کارگردان این تئاتر معین تیموری و محمد حسین خسروی، مدیر روابط عمومی کیان صنعتی رودی، طراحی پوستر سلیم واحدی و منشی صحنه نازنین پهلوان زاده  از دیگر عوامل نمایش این تئاتر کمدی است.

مدیر رسانه‌ای این تئاتر افزود: تئاتر هشتگ، بچه شهرستانی ام از ۹ اردیبهشت ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند به سایت گیشات مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری