Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی امیری اسفندقه، دبیر علمی همایش سردار سربداران با اشاره به اینکه شب شعر‌های متعددی درباره سردار سلیمانی بیان کرد: آنچه تا به حال درباره سردار سلیمانی سروده شده است و آنچه سروده می‌شود در کنگره شعر شهید سلیمانی بررسی می‌شود و کسانی که می‌خواهند شعرشان را برای کنگره ارسال کنند، درباره شهید سلیمانی بسرایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما شعر ضعیف را در دسترس همه قرار نمی‌دهیم. در این کنگره ۳۲۲ نفر شرکت کردند؛ قلم مانده است تا فرهنگ شهادت باقی بماند؛ برای اینکه حمایت و صیانت از مکتب سلیمانی انجام شود، قالب‌ها را آزاد گذاشتیم همانطور که حاج قاسم سلیمانی اینگونه بود؛ تنوع قالب‌ها از قصیده تا طنز و طور و فرم و بعد از نیما در کنگره دیده می‌شود ما فرصت ورود به اجرا‌های دیگر را داریم.

دبیر علمی کنگره شعر سلیمانی با اشاره به اینکه حتی شعر نیمایی به آمورش نیاز دارد اظهار کرد: از تمام استان ها به جشنواره، اثر ارسال شد؛ بخش داوری شعر کلاسیک با نو و نیمایی فرق دارند از علیپور، شکارسری و سیار برای داوری بخش نیمایی انتخاب شدند. سردار سلیمانی را همه دوست داشتند. یک بخش انتقام خون سردار سلیمانی این است که بخش فرهنگی فعال شود؛ همه داوران در هر کنگره‌ای به نام هر شهیدی منتشر می‌شود باید سختگیر و پیگیر باشند؛ تلاش کردیم در کنگره خشت اول را درست بگذاریم. برای هر گروه داوران را تفکیک کردیم و یک سرپرست برای آن ها انتخاب شد. 

در ادامه این مراسم ابوالفضل زرویی نصر آباد، دبیر اجرایی کنگره سردار سربداران با اشاره به اینکه در افتتاحیه کنگره شعر سلیمانی آغاز شد اظهار کرد: آثار‌ی که به دست ما رسید ۳۲۲ اثر بود که ۷۰ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که پنجشنبه هجدهم از برگزیدگان بخش نیمایی و کلاسیک تقدیر می‌شود. از دو شاعر عزیز، افشین اعلاء و سعید حدادیان تقدیر می‌شود؛ تلاش می‌کنیم دوره بعدی به صورت بین المللی برگزار شود. رایزنی با انجمن‌های ادبی شعر مقاومت داشتیم تا سال‌های آینده شاهد حضور شاعران مقاومت باشیم کتابی در دست تهیه است و بهترین آثاری که درباره حاج قاسم خلق شدند در کتاب منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاعران ایرانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی کنگره شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکل های دانشجویی غرب خراسان رضوی، دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه انجام داد.

در جریان این دیدار، نشان عالی سربداران از طرف دانشگاه «حکیم سبزواری» و به نیابت از مردم دیار سربداران، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت قدردانی از عملیات تنبیهانه «وعده صادق» اهدا شد.

کد خبر 6087919 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهدا شد
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد