Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکولاس مادورو، وزیر خارجه سابق دولتش را برای کاندیداتوری انتخابات ویژه فرمانداری در ایالت باریناس برگزید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «خورخه آریزا» وزیر خارجه سابق ونزوئلا پس از آن از سوی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور برای کاندیداتوری در این انتخابات تعیین شد که آرجنیس چاوز، یکی از برادران هوگو چاوز، رهبر فقید ونزووئلا از تصمیمش برای کناره گیری از این سمت و عدم رقابت در انتخابات فرمانداری این ایالت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادورو از طریق ویدئوکنفرانس در ورزشگاهی در ایالت باریناس و با حضور حامیانش، آریزا را کاندیدای حزب حاکم برای شرکت در این انتخابات معرفی کرد.

معرفی این کاندیدای جدید کمتر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که دادگاه قانون اساسی ونزوئلا "فردی سوپرلانو"، کاندیدای رقیب را در حالی رد صلاحیت کرد که وی در شمارش رای پیشرو بود؛ اقدامی که اپوزیسیون آن را شرایط نابرابر انتخاباتی اعلام کردند.

خورخه آریزا گفته است: رئیس جمهوری من را برای این پست انتخاب کرد تا گوش شنوایی برای همه باشم و این کار را انجام می‌دهیم چون همه در دولت باید به مردم باریناس گوش دهند. حرف های زیاد باید گفته شود.

این ایالت واقع در شمال غرب ونزوئلا مدت‌هاست که محل فعالیت حامیان چاوز بوده و برای همین پیروزی کاندیدایی از سوی حزب رقیب برای آنها گران تمام می‌شد.

سوپرلانو در انتخابات ۲۱ نوامبر فرمانداری‌ها با یک درصد نسبت به آرجنیس چاوز، یکی از برادران هوگو چاوز  پیشرو بود اما رد صلاحیت شد.

اپوزیسیون ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد که "آئورا سیلوا"، همسر سوپرلانو برای کاندیداتوری در انتخابات حاضر می‌شود اما کارزار سوپرلانو روز یکشنبه گفت که سیلوا رد صلاحیت شده و از ذکر جزئیات بیشتر امتناع کرد.

پس از آنکه آرجنیس تصمیم گرفت تا از فرمانداری باریناس استعفا دهد و در رقابت انتخابات دیگر شرکت نکند، رهبران حزب حاکم سوسیالیست متحد ونزوئلا در روزهای گذشته در این ایالت گردهم آمدند تا درباره کاندیدای جدید تصمیم بگیرند. پس از آنکه بسیاری نتایج انتخابات را ناشی از شکاف داخلی دانستند، آنها به یک کاندیدای متحد نیاز داشتند.

مادورو در جمع حامیانش در ورزشگاه و از طریق ویدئوکنفرانس گفت: این یک فرصت طلایی برای مردم باریناس است که در انتخابات جدید فرمانداری شرکت کنند. از آرجنیس برای کناره گیری و تسهیل فرصت برای یک کاندیدای جدید در انتخابات تشکر می‌کنم.

دیوان عالی دادگستری ونزوئلا امروز (دوشنبه) حکم داد که سوپرلانو نباید در رای‌گیری شرکت می‌کرد، چرا که او به دلیل تحریم‌های اداری اعمال شده در ماه اوت ۲۰۲۱ که ناشی از فعالیتش به عنوان قانونگذار بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بود، رد صلاحیت شد. این حکم توضیحی نداده که چرا سوپرلانو در ابتدا اجازه حضور در انتخابات را یافت درحالیکه سایر کاندیداها نتوانستند در این انتخابات شرکت کنند.

این رد صلاحیت بر تردیدها درباره عادلانه بودن سیستم انتخابات ونزوئلا و آن هم درست در نخستین رای گیری پس از چند سال در این کشور که نیروهای اپوزیسیون موافقت کردند تا در آن شرکت کنند و از سوی ناظرانی از اتحادیه اروپا رصد شده، افزوده است. دولت مادورو ناظران را دعوت کرد اما بعدا آنها را "جاسوس" خواند چون گزارشی اولیه را در نقد سیستم انتخاباتی ونزوئلا منتشر کردند.

این دادگاه هم مانند بسیاری از نهادهای دولتی ونزوئلا به مادورو وفادار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا نیکولاس مادورو رد صلاحیت پس از آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان