Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@01:00:33 GMT

وعده کاهش ۲۰ درصدی قیمت طلا/ ماجرا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۴۳۷۸

وعده کاهش ۲۰ درصدی قیمت طلا/ ماجرا چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

اتاق اصناف روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد اصل طلا از پرداخت مالیات ۹ درصدی معاف شده و فقط اجرت ساخت و سود مشمول مالیات ۹ درصدی می‌شود.

حالا محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید با تغییر شیوه دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده، می‌توان انتظار داشت که قیمت طلا حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ماجرا چیست؟ خریداران طلا باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بپردازند. تا پیش از این، ۹ درصد مالیات شامل کل فاکتور خرید طلا می‌شد. یعنی خریداران روی قیمت نهایی (اصل طلا و سود و اجرت) ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده می‌پرداختند که اصولا رقم قابل توجهی بود.

اما حالا بر اساس اطلاعیه جدید، قرار است مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا حذف شود و فقط شامل مبلغ سود و اجرت کار شود. یعنی هنگام خرید طلا، مبلغ سود و اجرت با هم جمع شده و روی این رقم ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌شود.

به این ترتیب میزان مالیات پرداختی کاهش پیدا می‌کند و هزینه خرید طلا برای مشتری کم می‌شود. اما چقدر؟

کاهش ۲۰ درصدی قیمت طلا؟

چنانچه امروز قیمت اصل طلا گرمی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد، طلا فروش ۱۸ درصد اجرت، ۷ درصد سود و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کند و قیمت هر گرم طلا برای مصرف‌کننده یک میلیون و ۷۵۵ هزار تومان می‌شود. اما با اجرای این قانون قیمت طلا برای مصرف‌کننده یک میلیون و ۵۹۷ هزار تومان می‌شود.

حالا فروشندگان طلا امیدوارند که با حذف این مالیات از اصل طلا، تقاضای مردم برای خرید طلا بیشتر شود و بازار از حالت رکود خارج شود.

اما حذف مالیات از اصل طلا در حالی است که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه امامی هم مرز ۱۳ میلیون تومان را رد کرده است.

به عبارتی می‌توان گفت اگرچه مالیات ۹ درصدی، قیمت طلای خریداری شده را مقداری افزایش می‌داد، اما علت اصلی رکود در بازار طلا، دریافت این مالیات نیست. بلکه جهش قیمت طلاست.

البته رئیس اتحادیه طلای کرج به تجارت‌نیوز گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال قابل اجرا نیست. چرا که هنوز نحوه اجرای آن مشخص نشده و در عین حال بودجه کشور بسته شده است. بنابراین به نظر می‌رسد دریافت مالیات ارزش افزوده به سال آینده موکول شود.

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت سکه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده یک میلیون هزار تومان خرید طلا قیمت طلا اصل طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۴ (دو هزار و سیصد و چهارده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۳۹،۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و سی و نه هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۰۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۳۵۴،۰۰۰ (پانزده میلیون و سیصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۲،۴۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز
همچنین نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ ربع سکه
ربع سکه، امروز به ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۶۶ درصدی داشته است.

قیمت سکه گرمی امروز
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۶،۸۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!