Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تامین امنیت غذایی پایدار مردم تامین امنیت معیشتی کشاورزان، تامین امنیت درآمد‌های فعالان زنجیره‌های کشاورزی جزو سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است. خبرگزاری میزان - محمد قربانی امروز در یک نشست خبری درباره تشریح اهم اقدامات و برنامه های ۱۰۰ روزه وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، گفت: معتقدیم در وزارت جهاد کشاورزی عملکرد‌ها باید به طور مناسب به سطح جامعه انعکاس داده شود تا آرامش لازم در سطح مصرف کننده، تولید کننده و فعالان بخش کشاورزی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بخواهیم به اقتدار غذایی دست پیدا کنیم باید بر روی ۶ مولفه نگاه ویژه داشته باشیم که شامل مدیریت تصمیم‌ها و سیاست‌های کشاورزی، تامین مالی و سرمایه گذاری، مدیریت زنجیره‌های تامین و ارزش کشاورزی، استفاده از ظرفیت فعالان کشاورزی، هوشمندسازی کشاورزی و تحقیقات و نوآوری‌های کشاورزی است.

قربانی بیان کرد: هدف گذاری که برای دستیابی به رشد ۸ درصد کل کشور دیده شده برای بخش کشاورزی ۶.۹ دهم درصد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: تامین امنیت غذایی پایدار مردم تامین امنیت معیشتی کشاورزان، تامین امنیت درآمد‌های فعالان زنجیره‌های کشاورزی جزو سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با مدیریت انجام شده آرامش به بازار بازگشته و شاخص‌های منتشر شده از مرکز آمار نشان می‌دهد که تورم در بخش مواد خوراکی کاهش پیدا کرده و یا شدت افزایش تورم نسبت به شهریور دو درصد کاسته شده است.

قربانی اظهار کرد: برنامه ریزی و تسریع در توزیع و ترخیص نهاده‌های دامی رسوب شده در بنادر کشور را داشته ایم که با جدیت پیگیری شده و روند توزیع نهاده‌های اساسی و کالای اساسی سرعت گرفته است اگر اختلال موقت در حوزه کالای اساسی در بازار ایجاد شود شرکت بازرگانی دولتی ورود پیدا کرده و با توزیع کالای اساسی مدیریت قیمت‌ها را انجام داده اند.

پیگیری برای جبران خسارات بیمه کشاورزان
معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: زمانی که وزیر جهاد کشاورزی در سازمان مستقر شدند ۶ درصد کل اعتباراتی که قرار بود از سمت دولت پرداخت شود پرداخت شده بود امروز به ۲۸ درصد رسیده است که در ماه‌های آینده افزایش جدی تری خواهد داشت.

برنامه ریزی عملیاتی برای تامین میزان مرغ و تخم مرغ مورد نیاز
قربانی اظهار کرد: برنامه ریزی بسیار منسجمی در معاونت امور دام انجام شده و با واردات تخم مرغ نطفه دار در آبان ماه بازار مرغ و تخم مرغ را کنترل کردیم.

وی افزود: در ارتباط با سیاست‌های حمایتی و الگوی کشت نیز ورود خوبی در این دوره صورت گرفته و برای اولین بار الگوی کشت و کشت کشاورزی قراردادی با یکدیگر ترکیب شده اند، زیرا برای عملیاتی ساختن الگوی کشت راهی جز رویکرد کشاورزی قراردادی نداریم برای دو قلم از محصولات اساسی امسال این الگوی کشت را قرار دادیم از این تجربه در سال آینده جهت عملیاتی کردن کشاورزی قراردادی برای سایر محصولات اساسی و مهم استفاده می‌کنیم.

قربانی بیان کرد: اصلاح قیمت چغندر قند را داشته ایم و می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که تا سال آینده به طور کامل در بحث تولید شکر به خودکفایی کامل دست پیدا می‌کنیم همچنین برای جبران هزینه‌های حمل و نقل با سندیکای محصول چغندر به تفاهم رسیده ایم تا در راستای کاهش هزینه‌های چغندرکاران ۱۳۰ تومان برای کشت پاییزه و ۱۰۰ تومان برای کشت بهاره به عنوان کمک هزینه حمل و نقل به تولید کنندگان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: زنجیره تأمین و توزیع کالای‌های اساسی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد

 

تکمیل می‌شود/

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت جهادکشاورزی دولت سیزدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت جهادکشاورزی دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی تامین امنیت الگوی کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود: کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می‌رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع