Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه در کشور لازم است ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داشته باشیم، گفت: پیگیری کردیم تا از حدود ۵۲ هزار مجوز استخدامی، ۴۵ تا ۵۰ درصد مجوز استخدامی گروه پرستاران باشد تا به مردم بهتر خدمت ارائه شود.

به گزارش ایسنا، محمد میرزابیگی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز پرستار، گفت: ما در نظام پرستاری در دوره پنجم حدود ۲ سال است که فعال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان نظام پرستاری در کنار معاونت پرستاری جزو نهادهای حاکمیتی است که بر اساس قانون مکلف به پیگیری وظایف خود است. مردم، نظام سلامت، پرستاران و فعل مراقبت پرستاری بخش‌های فعالیت ما است.

وی ادامه داد: ارائه خدمت با کیفیت و خوب به مردم حائز اهمیت است. اگرچه در کرونا پرستاران جانفشانی کردندو به ۱۵۰ شهید پرستاری درود می‌فرستم، اما همیشه که شرایط بحرانی نیست و باید با استاندارد مشخص به مردم ارائه خدمت کرد. استانداردها معمولا کف انتظارات است، اگر در کشور در نظر بگیریم لازم است ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت داشته باشیم ( ۱.۸ پرستار دانشگاهی و ۰.۷ نیروی غیرحرفه‌ای) می‌بینیم که با این استاندارد فاصله داریم. یکی از نکات مهمی که پیگیری کردیم استانداردسازی تعداد نیروها بود و مجوزهایی با کمک سازمان برنامه گرفتیم تا از حدود ۵۲ هزار مجوز استخدامی، ۴۵ تا ۵۰ درصد مجوز استخدامی گروه پرستاران باشد تا به مردم بهتر خدمت ارائه شود.

وی افزود: بحث نظام پرداخت همیشه محل حرف و حدیث بوده است زیرا چارچوب مشخص ندارد. باید دست از مقایسه برداریم. باید حق یک پرستار خوب را درنظر بگیریم و چارچوب باید بگونه‌ای باشد که پرستار و پزشک به حق خود برسند. در این زمینه سال قبل مقام معظم رهبری هم ورود کردند و آیین نامه تعرفه گذاری در شورای عالی بیمه تصویب شد و در دولت هم تصویب شد و خوشبختانه دولت هم نگاه مثبت به تعرفه‌ها دارد.

میرزابیگی تاکید کرد: عوامل انگیزشی پرستاران و مدافعین سلامت نکته مهمی است. در این زمینه فوق‌العاده ویژه و افزایش ناشی از فصل دهم قانون خدمات کشوری انجام شد اما فوق العاده خاص و سختی کار، مسائل بازنشستگی و... در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اهمیت تدوین  مدل جدید مراقبت پرستاری، تصریح کرد: کرونا، چالش سالمندی و... ثابت کرد که محل خدمت فقط بیمارستان نیست و تک بازیکن هم فقط پزشک نیست و تیم سلامت باید کنار هم کار کنند که نماد این موضوع در حوزه پرستاری مراقبت در منزل است. تاکنون سلامت را تبدیل به یک کالای تک محصولی، تک عرضه کردیم که فقط در بیمارستان ارائه میشود اما باید به مردم حق انتخاب دهیم. در توسعه مدل پرستاری و آموزش‌های جامعه نگر ان‌شاءالله پیگیر هستیم.

وی اظهار کرد: پیگیری‌های زیادی داشتیم. بالغ بر ۱۵۰ جلسه برون سازمانی در نظام پرستاری و بالغ بر ۲۰۰ مکاتبه هم انجام شده است که به وضع قابل قبول و البته نه رضایت بخش رسیدیم. زمانی کسب رضایت می‌کنیم که مردم و پرستاران راضی باشند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز پرستار وزارت بهداشت سازمان نظام پرستاری مجوز استخدامی نظام پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد

همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و در محل سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد.

روز گذشته همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و در محل سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد.

در ابتدای این همایش گزارشی از برخی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها ارائه شد. ساخت مسکن، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم یا حادثه دیده از جمله، میانه، سرپل ذهاب، سی‌سخت، زابل و پل‌دختر، از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

در ادامه؛ سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، تقویت فعالیت‌های جهادی را مطالبه رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ابراز داشت: بهترین نوع مشارکت مردم، مشارکت در فعالیت‌های جهادی است.

وی اظهار داشت: اعتقاد داریم موفق‌ترین نوع خدمت رسانی به مردم توسط گروه‌هایی رقم می‌خورد که از جنس خود مردم هستند و با انگیزه الهی و در راستای اعتقادات دینی گام بر می‌دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: جبهه استکبار با هر امکاناتی که داشته باشد توان مقابله با «قدرت ایمان» را ندارد. شهید سلیمانی سنبل برجسته‌ای از همین گفتمان است که توانست استکبار را به ذلت بکشاند.

آیت الله طبسی، سخنران پایانی این همایش نیز با تقدیر از فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها گفت: کارهای خیری که توسط شما انجام می‌شود به برکت دعای آسمانی هاست. هستند کسانی که اموال زیادی دارند اما برای کارهای دیگر پول خرج می‌کنند و توفیق استفاده از این اموال در راه خیر را ندارند.

وی افزود: اگر خداوند این کشور را حفظ کرده است و نعمات خود را برای آن می‌فرستد، به برکت همین کارهای خیری است که به انجام می‌رسد و شما آثار کارهای خود را در این دنیا و هزاران برابر در آخرت خواهید دید.

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: از شما خواهران و براداران وظیفه شناس، تقدیر و تشکر دارم و از خداوند می‌خواهم که به شما عمری طولانی و با برکت و فرزندانی بهتر از خود شما که این راه را ادامه دهند عطا فرماید و مشمول دعای خیر حضرت حجت – عجل الله تعالی فرجه الشریف – شوید.

دیگر خبرها

  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند