Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@08:51:04 GMT

مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد؛ دولت فکر گرانی باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۵۳۷۱

تحلیل ها درباره این دور از مذاکرات وین را می توان دو دسته بدبینانه و محافظه کارانه کرد. گروه اول می گوید «خودمان را با مذاکرات سرکار نگذاریم و به دنبال پلن های دیگر برویم» و گروه دوم هرچند به آینده گفتگوها خوشبین نیست اما نمی خواهد شکست مذاکرات را نیز بپذیرد.

محمد غرضی در گفتگو با نامه نیوز درباره ارزیابی مذاکرات وین گفت: دو بی اعتماد رو به روی هم نشسته اند و بالاجبار باید مذاکره کنند ولی اهداف هر کدام متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران می گوید آنها باید تحریم ها را بردارند، آنها هم مسائلی مثل بمب اتمی را مطرح می کنند بنابراین بین طرفین مذاکره خیلی فاصله وجود دارد.

وی افزود: در پایان مذاکره دو طرف از هم خداحافظی نمی کنند ولی می گویند «می خواهیم برویم با پایتخت های مان صحبت کنیم». معتقدم کار به نتیجه نرسیده است. جریان آمریکایی نمی داند از ایران چه می خواهد و نمی تواند خواسته اش را بیان کند چون آنها تحریم کردند، از این طرف ایران هم مظلوم واقع شده است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: مذاکرات به جایی نمی رسد، دو بی اعتماد وقتی رو به روی هم برای مذاکره قرار می گیرند، به نتیجه نمی رسند. معتقدم با به نتیجه نرسیدن مذاکرات، هیچ اتفاقی نمی افتد. ایران تحت ظلم آمریکایی قرار می گیرد باید حکومت مشکل گرانی داخل را حل کند چون مشکل گرانی داخلی ناشی از رانت خواری است.

غرضی تأکید کرد: 3 کیلو کاغذ روزنامه در آمریکا یک دلار است اما در ایران یک کلیو کاغذ روزنامه یک دلار است. در همه زمینه ها قیمت ها در ایران گران تر از آمریکاست. اینها هم ناشی از رانت خواری است. دولت باید توانایی این را داشته باشد که بتواند رانت خواری را به حداقل برساند آن وقت گرانی هم مقداری کمرش می شکند.

 

منبع: نامه نیوز

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران پایتخت دولت رانت خواری گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران