Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: تجربه ثابت کرده است که هر وقت که پای بیگانگان و کشورهای فرامنطقه ای در یک منطقه باز شده است هرگز نتوانسته‌اند صلح و امنیت و آرامش را برای آن منطقه به ارمغان بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ظهر امروز (۱۵ آذرماه) در دیدار ناوگروه پاکستانی اظهار کرد: بدون شک این گونه ارتباطاتی که بین دو نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در سنوات اخیر برقرار شده است زمینه ای برای ارتباط مستحکم تر برای دو کشور همسایه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران مشترکات فرهنگی زیادی با کشور برادر؛ پاکستان دارد، افزود: این دو کشور از فرهنگ و تاریخ و همچنین سوابق خوب حسن همجواری با یکدیگر برخوردارند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، موفقیت های کشور برادر پاکستان را موفقیت های خود می داند، تصریح کرد: پیشرفت و توسعه دو کشور بزرگ منطقه می تواند نقش بسیار موثری در هم افزایی ظرفیت های منطقه ای داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: اقتدار دو کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در منطقه می تواند زمینه های حضور موثرتر این دو کشور در تحولات منطقه باشد.

وی بیان کرد: حضور ناوگروه دریایی کشور پاکستان در ایران و ایجاد ارتباط و انجام رزمایش های مشترک نیروهای دریایی ارتش دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، بدون شک بر حسن برادری و همجواری بین دو کشور کمک خواهد کرد.

امام جمعه بندرعباس گفت: حضور این ناوگروه در ایران و استان هرمزگان بعنوان یکی از استان‌های موثر در مسائل اقتصادی ایران به ویژه در حوزه صادرات و واردات و مسائل دریایی، می‌تواند نقش موثری را ایفا کند.

عبادی زاده ادامه داد: استان هرمزگان با برخورداری از ۲۲۰۰ کیلومتر سواحل آبی با احتساب جزایر چهارده گانه یکی از استان‌هایی است که از بیشترین ارتباط دریایی برخوردار است. 

وی اضافه کرد: همچنین استان هرمزگان به دلیل برخورداری از راه ارتباطی خلیج فارس و همسایگی با این خلیج و دسترسی به آبهای آزاد از طریق دریای عمان، از سایر استان‌های کشور متمایز است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اذعان داشت: معتقدیم که دو کشور ایران و پاکستان با هم افزایی ظرفیت‌های موجود خود می‌توانند امنیت دریایی منطقه را تامین کنند چرا که ما نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه ای در آبهای منطقه و کشورهای اسلامی آن نداریم.

عبادی زاده گفت: تجربه ثابت کرده است که هر وقت که پای بیگانگان و کشورهای فرامنطقه ای در یک منطقه باز شده است هرگز نتوانسته‌اند صلح و امنیت و آرامش را برای آن منطقه به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز معتقد است که صلح و ثبات پایدار در منطقه، با کمک کشورهای منطقه تامین می‌شود، گفت: این گونه ارتباطات و تعاملات بین دو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاکستان می تواند زمینه های صلح پایدار در منطقه را فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان استان هرمزگان عبادی زاده منطقه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرز‌های ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرز‌های مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است