Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-05@20:04:05 GMT

کشف ۵۸۶۱ مرکز استخراج رمزارز درکشور

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۵۹۹۶

کشف ۵۸۶۱ مرکز استخراج رمزارز درکشور

ایتنا - ​​​​​​​با کشف ۷۲ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در یک هفته گذشته، تعداد مراکز کشف شده غیرمجاز کشور به ۵۸۶۱ مرکز رسید که این مراکز برقی معادل تولیدیک نیروگاه به بزرگی ۹۰۰ مگاوات را مصرف می کردند.

برآوردها حاکی از مصرف بیش از ۲۰۰۰ مگاوات از برق تولیدی کشور در بخش استخراج رمزارز است که برای تامین این میزان باید سه نیروگاه احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین خبرها در این باره حاکی از این است که با تلاش‌های صورت گرفته و تحلیل‌های انجام شده در مصرف شبکه، در هفته جاری تعداد ۷۲ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور شناسایی شد، ۲۲ درصد از موارد کشف شده از محل گزارش‌های مردمی و ۳۵ درصد نیز با استفاده از تحلیل الگوی مصرف صورت گرفته بوده  است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ۳۴ درصد از دستگاه‌های کشف شده در مراکز صنعتی و ۳۱ درصد نیز در بخش خانگی بوده که سهم عمده‌ای را به خود اختصاص می دهد. همچنین سهم ۴۳  درصدی ظرفیت های بین ۱۰  تا ۱۰۰ کیلوواتی نسبت به کلیه کشفیات، نشان دهنده این واقعیت است که طی سه هفته اخیر تعداد دستگاه کشف شده به ازای هر پرونده افزایش یافته است.

 تاکنون ۵۸۶۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و تعداد ۲۲۲ هزار و ۶۵۲ دستگاه از این مراکز جمع آوری شده، ظرفیت مصرف این مراکز بیش از ۶۰۰ مگاوات است که برای تولید این میزان برق باید یک نیروگاه به بزرگی بیش از ۹۰۰ مگاوات  احداث شود تا برق در محل مشترک به مصرف برسد.

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق در این رابطه گفت: برخوردها با مراکز غیرمجاز رمز ارز جدی‌تر خواهد بود و درصورتی که دستگاه‌های این افراد شناسایی و کشف شود، علاوه بر مجازات قبلی بر اساس مقراراتی که اخیرا به وزارت نیرو ابلاغ شده است، انشعاب این افراد قطع خواهد شد.

به گفته وی به صورت روزانه پایش صورت می گیرد و تعداد آمارهای کشف رمز ارز به روز می شود، از سه روش مقایسه مصرف انرژی، بازرسی های همکاران و اطلاع رسانی و مشارکت مردم، برای شناسایی مراکز و استفاده کنندگان غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: استخراج رمزارز بیتکوین ماینر استخراج رمز کشف شده رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر با اشاره به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق، گفت: ناترازی در این صنعت به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل توانیر در ادامه تاکید کرد: رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد) در سال گذشته یکی دیگر از چالش‌های صنعت برق عنوان شده که با توجه به رشد یک الی ٢ درصدی مصرف در کشورهای توسعه یافته، نیازمند تدبیر است؛ بخشی از رشد، مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نو ظهوری مانند ماینرهای غیرمجاز یا استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

وی در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد و تصریح کرد: به دلیل عدم بازدارندگی، راهکارهای قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز و تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه‌های‌سرمایشی در کشور، معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت، نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل، ادامه داد: ٨٠ درصد مناطق کشور معتدل محسوب می‌شود که توان صنعت برق در این عرصه به ابزارهای فنی و اجرایی محدود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد؛ بنابراین کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

کد خبر 6096106

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب