Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@10:42:25 GMT

افزایش خروجی سد زاینده‌رود صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۱۴۹

افزایش خروجی سد زاینده‌رود صحت ندارد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: افزایش خروجی سد زاینده‌رود صحت ندارد. علت ورود آب به بستر رودخانه زاینده‌رود در منطقه اسلام‌آباد درچه هویج شویی در حاشیه رودخانه بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، پانزدهم آذرماه، مهندس محمود چیتیان با اشاره به انتشار فیلم در شبکه‌های مجازی مبنی جریان آب در رودخانه زاینده رود در منطقه درچه، تأکید کرد: این فیلم واقعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت ورود آب به بستر رودخانه زاینده‌رود در منطقه اسلام آباد درچه هویج شویی در حاشیه رودخانه بود.

وی اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اعزام پنج یگان حفاظت و با هماهنگی مراجع قضائی و فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر به متخلفان اخطار داد و پرونده تخلف برای سیر مراحل قانونی تشکیل شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: بنابراین مردم به چنین شایعاتی توجه نکنند و اخبار شرکت آب منطقه‌ای اصفهان را منحصراً از طریق سایت رسمی این شرکت به نشانی www.esrw.ir دنبال کنند.

کد خبر 540182

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سد زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود کاهش آب مخزن سد زاینده رود رهاسازی آب سد زاینده رود ذخیره آب سد زاینده رود ذخیره سد زاینده رود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افزایش ۴ برابری لایروبی رودخانه‌ها و نهر‌های استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پارسال با برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعتباری، تجهیزاتی و قانونی نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و نهر‌های مهم استان لایروبی شد که نقش زیادی در کاهش خسارات ناشی از طغیان رودخانه‌ها داشت.

او افزود: مجموع لایروبی انجام شده رودخانه‌های مازندران در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴ کیلومتر بود که این رقم در سال گذشته با رشد نزدیک به چهار برابری به ۱۵۷ کیلومتر رسید.

داوودیان گفت: لایروبی نهر‌ها و رودخانه‌های سردآبرود در شهرستان چالوس، نیرنگ، خیره‌سر و کورکورسر نوشهر، کاری‌رود، خان‌رود، کریم‌رود، بولک‌رود، بابلرود، خوشرود و محدوده روستا‌های درویش‌خاک، آکتیچ، شهیدآباد و علمدار بابل، روستا‌های پیل، نسن و بخش بلده شهرستان نور، کیکاووس‌رود، جوله‌رود، کلاک‌رود و سید رود فریدونکنار، محدوده زیروان، زردوال، پاسند و زردوال بهشهر، محدوده لمراسک و تیرتاش گلوگاه، کچپ‌رود، گرمرود، جمشیدرود و کاری‌رود آمل طی سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: برای اجرای این طرح‌های لایروبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی از محل اعتبارات عمومی، تهاتر مصالح رودخانه‌ای و همچنین منابع داخلی شرکت، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

داوودیان گفت: لایروبی رودخانه‌ها به عنوان یکی از اقدامات اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای در سال جاری نیز با در نظر گرفتن اولویت نقاط حادثه‌خیز ادامه دارد و تلاش می‌شود که سرعت و روند اجرای این نقاط افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.